Ova Puma bi trebala spasiti Ford u Europi, ali teško da će u tome uspjeti

Ova Puma bi trebala spasiti Ford u Europi, ali teško da će u tome uspjeti

Ford je predstavio električnu izvedbu Pume koja bi trebala pomoći u spasu Forda u Europi, no uz visoku cijenu i slabu bateriju, teško da će u tome uspjeti.

U Hrvatsku stiže nova marka dostavnih vozila – Maxus
Toyota počinje s isporukom vozila za Olimpijske i Paraolimpijske igre u Parizu 2024.
Iako je Tesla najprodavanija, ipak su kineski električni automobili vladari tržišta

Ford Puma je trenutačno najtraženiji Ford u Europi, a kako i ne bi bio kad je riječ o modelu čija je cijena najniža u Fordovoj gami. Predstavljena je 2019. godine, a u veljači ove godine je prošla kroz facelift, koji se više pobrinuo oko nove unutrašnjosti, dok su promjene izvana minimalne. A sada dolazi i potpuno nova izvedba Puma Gen-E, odnosno potpuno električna izvedba ovog modela, koja se temelji na platformi ICE izvedbe, a ne na Volkswagenovoj platformi kao što se to radi kod modela Capri i Explorer.

Izvana se Puma Gen-E razlikuje po prednjoj maski, koje ustvari i nema, i prednjem braniku, ali i grafici prednjih svjetala te dizajnu aluminijskih naplataka, dok je ostatak vozila identičan ICE izvedbi. A zanimljiv je podatak kako električna izvedba dolazi s većim prtljažnikom, a to je radi nedostatka auspuha, pa je sada u podnicu ugrađen GigaBox, umjesto MegaBoxa, koji dolazi s rupom u dnu kako bi se olakšao prijevoz blatnjavih i mokrih čizama, te olakšao pranje. Ukupni obujam prtljažnika je sada 574 litre, a Ford je napravio i maleni prednji prtljažnik od 43 litre, dovoljan za kablove.

Unutrašnjost donosi 12,8-inčne digitalne instrumente i 12-inčni središnji multimedijski zaslon, a serijski dolazi i bežično spajanje s pametnim uređajima. Tu je i podrška za Alexu, a mjenjač se nalazi iza upravljača.

Za pogon se koristi elektromotor koji razvija snagu od 124 kW/168 KS, koji pritom nudi i 290 Nm okretnog momenta, a pogon se prenosi isključivo na prednje kotače. Ugrađena baterija ima kapacitet od tek 43 kWh, no uz tvorničke vrijednosti o prosječnoj potrošnji autonomija u gradu je do 523 km, odnosno u prosjeku 376 km. To je prosjek od 13,1 kWh/100 km, što je gotovo nestvaran podatak, jer smo mi takve vrijednosti uspjeli ostvariti jedino s električnim Twingom, što znači kako je u stvarnim uvjetima to teško ostvarivo, i vjerojatno se tada radi o autonomiji od oko 300 km.

Punjenje od 10 do 80 posto na brzom punjaču traje oko 23 minute, a Puma Gen-E ubrzava od 0 do 100 km/h za 8 sekundi, dok joj je maksimalna brzina ograničena na 160 km/h. Cijene u Njemačkoj startaju od 36.900 eura, a kod nas će sigurno biti nešto više.

KOMENTARI