Mercedes-Benz je na jučerašnjoj on-line prezentaciji predstavio drugu generaciju MBUX sustava, koji će se prvo početi ugrađivati u potpuno novu S-klasu, koja će pak biti predstavljena ovog rujna. MBUX označava kraticu za Mercedes-Benz User Experience, a riječ je o sustavu kojim se upravlja svim postavkama, a tu je i glasovni asistent koji reagira na frazu ”Hej Mercedes”.
Jedan od glavnih naglasaka pri dizajniranu unutrašnjosti nove S-klase je postavljen na stražnja sjedala, jer se na glavnim tržištima u Kini i SAD-u tamo voze šefovi. Tako putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati i koristiti jednake bogate funkcije informacija, zabave i udobnosti kao i vozač i suvozač. Imaju pristup do tri dodirna zaslona i niz različitih kontrolnih opcija kao što su MBUX unutrašnji asistent ili glasom upravljani asistent “Hej Mercedes”.
Druga generacija MBUX sustava ima sposobnost učenja, a sadrži do pet velikih zaslona koji olakšavaju kontrolu vozila i funkcije udobnosti. Posebice se to odnosi na sjedala straga, ali i na vozača – novi 3D prikaz vozača po prvi put pritiskom na tipku nudi prostorni prikaz. Stvarni trodimenzionalni efekt postiže se bez potrebe nošenja 3D naočala.
Glasom upravljani asistent “Hej Mercedes” sada može prepoznati još više dijaloga, a određene radnje se mogu provesti čak i bez aktiviranja ključnih riječi “Hej Mercedes”. Pritom se misli na prihvaćanje telefonskog poziva ili prikaz navigacijske karte. ”Hej Mercedes” sada također može objasniti gdje se nalazi set za prvu pomoć ili kako spojiti pametni telefon preko Bluetooth veze.
U kombinaciji s klasičnim unosom PIN-a, nova metoda ovjere autentičnosti osigurava visoku razinu zaštite. Kombiniraju se otisak prsta, prepoznavanje lica i glasa. To omogućuje pristup individualnim postavkama ili verifikaciju procesa digitalnog plaćanja iz vozila.
Jedinstvena značajka MBUX sučelja je njegovo umrežavanje sa širokim rasponom sustava vozila i senzorskih podataka. Tako funkcija upozorenja u S-klasi prilikom izlaska sada koristi kamere za prepoznavanje da putnik želi izaći iz vozila. Ako se pak detektira drugi sudionik u prometu u mrtvom kutu, aktivno ambijentalno osvjetljenje postaje dio sustava upozorenja i trepće crveno.
MBUX unutrašnji asistent provjerava je li dječja sjedalica pravilno učvršćena za sjedalo suvozača, a također se nadzire i razina pažnje vozača. Ako se detektiraju znakovi mikro-sna, ATTENTION ASSIST funkcija upozorava vozača. Sve ovo, ali i još mnogo toga novoga očekuje nas u novoj S-klasi. Jedva čekamo.
KOMENTARI