Ovo je Mercedesov najluksuzniji električni SUV: EQS s autonomijom većom od 600 km

Ovo je Mercedesov najluksuzniji električni SUV: EQS s autonomijom većom od 600 km

EQS SUV, treći model na novoj arhitekturi razvijenoj za električna vozila, uskoro će se naći u prodaji, a nudi obilje prostora, udobnosti i povezanosti za do sedam putnika.

Stigla je Toyota Highlander Hybrid sa 7 sjedala i velikim prtljažnikom
Što sve znamo o prvoj hibridnoj Daciji?
Dacia Jogger od proljeća dostupna i kao hibrid sa 140 KS i automatskim mjenjačem

EQS SUV je najluksuzniji crossover ovog proizvođača, koji se nadovezuje na već dobro poznata tri električna SUV modela. Kod dizajna nema nekih iznenađenja, već i ovaj model liči na manju braću, a najveća razlika je u unutrašnjosti koja nudi opcijski MBUX Hyperscreen.

Novi EQS SUV dijeli dug međuosni razmak (3210 milimetara) s EQS limuzinom, ali je preko 20 centimetara viši. S dužinom od 5125mm, širinom od 1959 mm I visinom od 1718 mm bit će pojava na cesti, a ujedno nudi I prostranu unutrašnjost. Tako se drugi red sjedala serijski može podesiti električno, a u prtljažnik lako stanu do četiri torbe za golf. Treći red sjedala s dva dodatna pojedinačna sjedala i opsežnim komfornim značajkama za sve putnike dostupan je kao opcija. Prtljažnik ima obujam od 645 litara kod izvedbe s 5 sjedala, odnosno 565 litara kod izvedbe sa 7 sjedala.

Navigacija s električnom inteligencijom planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanja radi punjenja, na temelju brojnih čimbenika i dinamički reagira na prometne gužve ili promjenu stila vožnje npr. to uključuje vizualizaciju u MBUX infotainment sustavu o tome je li stanje napunjenosti baterije dovoljno za povratak na početnu točku bez punjenja. Pri izračunu rute prednost imaju stanice za punjenje duž rute koje su dodane ručno. Predložene stanice za punjenje mogu se isključiti, a automatski se izračunavaju i procijenjeni troškovi punjenja po zaustavljanju na punionici.

Vrhunac interijera je MBUX Hyperscreen, koji je dodatna oprema. Ovaj zaslona proteže se gotovo u cijelosti od lijevog do desnog A-stupa. Tri zaslona smješteni su pod zajedničkim pokrovnim staklom i vizualno se spajaju. 12,3-inčni OLED zaslon za suvozača daje mu vlastiti zaslon i kontrolno područje. Suvozač na prednjem sjedalu također može gledati dinamične sadržaje, odnosno video snimke, dok je vozilo u pokretu. To je zato što se Mercedes-EQ može osloniti na inteligentnu logiku blokiranja temeljenu na kameri u kabini: Ukoliko kamera otkrije da vozač gleda u zaslon suvozača, sustav automatski zatamnjuje dinamički sadržaj.

Dolby Atmos zvučni sustav pak podiže audio iskustvo u EQS SUV-u na novu razinu. Pojedinačni instrumenti ili glasovi studijskog miksa mogu se postaviti po cijelom prostoru slušanja. Nova vrsta zvučne animacije tako postaje moguća: to je zato što dok konvencionalni stereo sustavi obično imaju dinamiku lijevo-desno, Dolby Atmos može koristiti cijeli prostor i stvoriti iskustvo od 360 stupnjeva.

Postoje tri izvedbe – EQS 450+, EQS 450 4MATIC i EQS 580 4MATIC. Model EQS 450+ ima pogon na stražnje kotače, a motor razvija maksimalnu snagu od 265 kW/360 KS i 568 Nm okretnog momenta, a autonomija te izvedbe je 536 do 660 km. EQS 450 4MATIC donosi istu snagu, no nudi se veći okretni moment od 800 Nm, a pogon je na sve kotače. Autonomija mu je 507 do 613 km.

Najsnažniji model EQS 580 4MATIC donosi pogon na sve kotače, a motor razvija maskimalnu snagu od 400 kW/544 KS i 858 Nm okretnog momenta, a autonomija ove izvedbe je 507 do 613 km. Sve izvedbe podržavaju punjenje s izmjeničnom i istosmjernom strujom, a na istosmjernoj brzoj punionici punjenje traje 31 minutu.

Šasija novog EQS SUV-a ima osovinu s četiri spone sprijeda i neovisni multilink ovjes straga. Zračni ovjes AIRMATIC s kontinuirano podesivim prigušenjem ADS+ je standardna oprema. Razina vozila može se podići za nekoliko centimetara. Uz DYNAMIC SELECT modove ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, verzije 4MATIC imaju i OFFROAD, još jedan način rada prilagođen terenskoj vožnji.

Standardno je upravljanje stražnjom osovinom s kutom upravljanja do 4,5 stupnja, što omogućuje lako manevriranje u gradu i okretnost na terenu. Opcijski, a također i putem OTA ažuriranja, dostupna je verzija s kutom upravljanja do 10 stupnjeva.

Svi EQS SUV-ovi imaju električni pogon (eATS) na stražnjoj osovini, a verzije s 4MATIC-om također imaju eATS na prednjoj osovini. U modelima 4MATIC, funkcija Torque Shift osigurava inteligentnu, kontinuirano promjenjivu raspodjelu pogonskog momenta između stražnjih i prednjih elektromotora, a time i korištenje najučinkovitijeg eATS-a, u svakom slučaju. Elektromotori na prednjoj i stražnjoj osovini su sinkroni motori s trajnom pobudom (PSM). Prednosti ovog dizajna uključuju veliku gustoću snage, visoku učinkovitost i veliku postojanost snage.

Mercedes još nije objavio detaljne specifikacije, kao što je kapacitet baterije, performanse ili cijena, a sve to će biti objavljeno na jesen, kada se očekuje početak prodaje novog modela.

KOMENTARI