Dvije godine Dacije Spring – nove izvedbe i snažniji motor

Dvije godine Dacije Spring – nove izvedbe i snažniji motor

U dvije godine Dacia Spring je pronašla pot do 108.000 kupaca, čime je potražnja za ovim modelom puno veća nego se očekivalo.

(Ne)moguća usporedba: Mercedes-AMG E 63 S vs Dacia Logan
Tajna uspjeha Dacije Sandero
Grupa Taavura preuzima distribuciju vozila marki Renault, Nissan i Dacia

Proljeće 2021. godine donijelo je i novu Daciju Spring, prvi električni model ovog proizvođača, a da je riječ o uspješnom modelu govori i činjenica kako je do sada prodano preko 108.000 primjeraka! Ovdje treba napomenuti i kako su čak tri od četiri kupca privatne osobe, pa je rezultat time još bolji. Uz to, on je i treći najprodavaniji električni automobil privatnim kupcima u Europi.

Dacia Spring Cargo

Dacia sada predstavlja i novu dostavnu izvedbu Cargo, koja dolazi bez stražnjih sjedala i donosi utovarni obujam od 1000 litara, te 350 kg nosivosti. Gospodarska izvedba Dacije Spring nastaje izravno u tvornici (razred N1), tako što se prednji i stražnji dio putničkog prostora odijele pregradnom stijenom te se u vozilo ugrade kukice za pričvršćivanje tereta. Autonomija s jednim punjenjem ista kao i u putničkoj izvedbi – do 230 km u mješovitoj vožnji, odnosno do 305 km u gradskoj vožnji.

Dacia Spring Cargo

Spring je sada dostupan s dva motora, slabijim i snažnijim. Tako osnovna izvedba dolazi s motorom Electric 45 i teži 970 kg, dok izvedba s motorom Electric 65 teži 975 kg. Baterija Springa teži samo 188 kg, a samim time je i težina manja, ali je niža i potrošnja.

Dacia Spring Cargo

Nova izvedba Spring Extreme dolazi sa snažnijim motorom, o čemu smo već pisali ovdje, a dolazi i s novim mjenjačem, kao i većim okretnim momentom. To je omogućilo i bolje performanse, pa je ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjena s 19,1 sekundu kod standardne izvedbe na 13,7 sekundi kod Extreme izvedbe. Pritom je najveća brzina od 125 km/h ostala ista. Što se tiče cijena, Dacia Spring Cargo starta od 24.700 eura, dok Dacia Spring Essential s 45 KS starta od 23.700 eura. Najnovije izdanje, Spring Extreme starta od 25.700 eura, a u odnosu na Essential donosi parking senzore i kameru straga, električne retrovizore, 7-inčni multimedijski zaslon s navigacijom, posebne detalje na karoseriji, kao i gumene tepihe s topografskim uzorkom, ali i snažniji motor. Također treba napomenuti kako sve izvedbe serijski dolaze s klima uređajem.

Dacia je objavila i neke činjenice o korištenju Springa, pa tako vozači u prosjeku dnevno prijeđu 31 km, pri čemu 68 % njih prijeđe manje od 30 km. Iako je potpuno napunjena baterija dostatna za čitav tjedan vožnje, vozači imaju naviku češće puniti svoje vozilo. Vozači u prosjeku dnevno odrade 5,4 vožnji. Iako ga kupci najčešće kupuju kao drugi automobil, u 90 % kućanstava koja imaju više vozila upravo je Spring glavni izbor za svakodnevna putovanja. Vozači Springa u prosjeku voze brzinom od 26 km/h, što potvrđuje usklađenost modela s njihovim svakodnevnim potrebama za mobilnošću. Ovo dovodi do zaključka kako je Spring idealan za gradsku vožnju.

I za kraj, podsjetimo kako je u kolovozu prošle godine Green NCAP dodijelio Daciji Spring pet zvjezdica za energetsku učinkovitost, a početkom veljače ove godine dodijelio je Springu i nagradu za Najbolji automobil godine 2022.

KOMENTARI