Test: Dacia Spring Extreme Electric 65

Test: Dacia Spring Extreme Electric 65

Već par godina Dacia Spring žari i pali privatnim tržištem kupaca električnih vozila u Europi, a kako i ne bi kada je riječ o najpovoljnijem takvom vozilu, koji u skromnim dimenzijama ipak ima neke adute koji se sviđaju kupcima.

Novi Alfa Romeo Milano će premijeru imati 10. travnja
Sve je poznato: Alfa Romeo Milano
Popravak električnih automobila i do 35% skuplji nego kod benzinaca i dizelaša

Na proljeće 2021. godine u Europi se na tržištu pojavila prva električna Dacia koja je donijela kompaktne dimenzije, maleni elektromotor i ono najvažnije, povoljnu cijenu, i odmah je postala prodajni hit privatnim kupcima po čitavoj Europi. No ni domaći kupci nisu imuni na ovaj model, pa je i kod nas bila prodaja dobra, a rok isporuke dug. Sada je i to konačno riješeno, a istovremeno se na tržištu pojavila i nova izvedba Spring Extreme, koja donosi bogatiju opremu, ali i snažniji elektromotor.

Spring nije potpuno nov model i baziran je na Renault Kwidu koji se prodaje u Indiji, a on je na tržištu već niz godina, što je i vidljivo na nekim dijelovima. Za ovaj model je napravljena i posebna CMF-A EV platforma, pa je baterija prigodno ugrađena u podnicu, a motor sprijeda. Snažnija inačica elektromotora pokretala je testnu izvedbu, a riječ je o snazi od 48 kW/65 KS, a pritom je dostupno 125 Nm okretnog momenta. Naravno, nije riječ o sportašu, a iako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje popriličnih 13,7 sekundi, ubrzanja do 60 km/h su karakteristična za električna vozila. Ovaj se motor pokazao kao odličan izbor za gradsku vožnju jer je dovoljno startan, a u gradu i najmanje troši. Naime, Spring dolazi s baterijom kapaciteta tek 27 kWh što omogućuje realnih 250 km vožnje u gradu. Prosječno smo trošili 11 kWh na 100 km, a tada se može računati s autonomijom od oko 200 do 210 km. Za pohvalu je i brzi DC punjač (575 eura doplate), pa će se baterija napuniti na brzom punjaču dok obavite tjedni šoping.

Ako pak Spring punite putem standardne 10-amperske kućne utičnice, punjenje baterije traje 13 sati i 32 minute, dok na 3,7 kW 16-amperskoj utičnici vrijeme punjenja se skraćuje na 8 sati i 28 minuta. Na 7,4 kW Wallboxu baterija se od 0 do 100 % napuni za 4 sata i 51 minutu, dok se na DC punjaču ona napuni za 56 minuta.

Vožnja je udobna i tiha, iako je prostora u kabini manje od prosjeka, a izolacija je slabija nego kod konkurencije. „Limeni“ zvuk kod zatvaranja vrata i tvrda plastika prevladavaju u unutrašnjosti, ali to je i za očekivati u ovom cjenovnom rangu. Visokima će nedostajati što se sjedalo vozača ne može podesiti po visini, kao ni upravljač, no zato su digitalni instrumenti jednostavni i lako čitljivi sa svim potrebnim informacijama na jednom mjestu.

Središnji multimedijski zaslon podržava Android Auto i Apple CarPlay, a dizajn dolazi iz prethodnih generacija Sandera. I to nije nimalo loše. Također, tu je USB priključak koji čita i stick od 128 GB i to sa svim pjesmama, a ne djelomično, i pritom je brz u pokretanju. Kako je zaslon blizu upravljača, tako na njemu nema dodatnih komandi za audio sustav.

Ono što nam se svidjelo su jednostavne tipke i gumbi za podešavanje klimatizacije, a između zaslona i klime smješteni su fizički prekidači za podizače prednjih prozora. Stražnji su prozori također električno podesivi, no s prednjih sjedala ne možete njima upravljati. A kad već pričamo o stražnjim sjedalima, moramo priznati kako su ona prilično skučena, pa će se tamo ugodno osjećati samo djeca. Ista stvar kao i kod konkurencije.

No vratimo se mi na sjedalo vozača ispred kojeg je upravljač na kojem su samo tipke za podešavanje tempomata, dok je ostatak upravljača prazan. Zanimljiv je i veliki okretni kotač za izbor smjera vožnje, a može se birati između smjera naprijed ili nazad, dok je sredina oznaka N, iako je tu često oznaka P. Doduše, Spring nema elektronsku ručnu kočnicu, te je vjerojatno stoga i izbačena oznaka P. Spring stvarno dobro kombinira moderne i “retro” detalje u kabini.

Što se tiče vanjskog dizajna, Spring izgleda jako dobro. Nova maska motora i logo su se odlično uklopili s LED dnevnim svjetlima, koji su ujedno i pokazivači smjera, a koji su odvojeni od halogenih svjetala. Povišena karoserija s crnim plastičnim obrubima po donjim rubovima mu daje robustan dizajn, a svemu tome pridonose i krovni nosači koji dolaze serijski, kao i poklopci kotača koji odlično imitiraju aluminijske naplatke. Straga svjetla donose karakterističan Y potpis svjetala s trendovski središnje smještenim svjetlom za maglu u sredini branika. Svemu tome treba dodati i detalje na karoseriji, krovnim nosačima, poklopcima retrovizora i natpisu Dacia boje bakra i dobit ćete iznimno privlačno vozilo, posebno ako izaberete Stonewash plavu boju (430 eura doplate).

Iako malenih dimenzija, Spring donosi i najveći prtljažnik u klasi koji je obujma 290 litara, a kada se preklopi jednostruki naslon obujam raste na 1100 litara, no utovarna površina nije ravna. Dobro je što je otvor prtljažnika velik pa će u njega stati i veći predmeti zahvaljujući kutijastom dizajnu stražnjeg dijela.

Spring zasigurno nije najbolji automobil u klasi no nudi dobar omjer uloženo/dobiveno a donosi i trendovski SUV izgled, pa je idealan izbor kao drugi automobil u obitelji, koji će se prvenstveno koristiti za gradsku vožnju. On i nije zamišljen kao model koji je namijenjen za iole dulja putovanja, a upravo mu to omogućuje i nižu cijenu.

 

TEHNIČKI PODACI: Dacia Spring Extreme Electric 65
Dimenzije (DxŠxV) 3734 x 1579 x 1516 mm
Osovinski razmak 2423 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 975 kg/ 363 kg
Veličina prtljažnika 290/1100 litara
Vrsta motora Električni
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga 48 kW / 65 KS
Okretni moment 125 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 125 km/h / 13,7 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 11
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 27.000 eur (203.431,50 kn)
Oprema 7-inčni multimedijski sustav, klima-uređaj, automatska svjetla, stražnja parking kamera, stražnji parking senzori, električni prozori i retrovizori, 14“ naplaci, LED dnevna svjetla, gumeni tepisi…

 

KOMENTARI