Kupci Audija e-tron od sada će uživati u dodatnih 25 kilometara vožnje s istim punjenjem baterije. Dodatni kilometri su izračunani mjerenjem prema WLTP procesu te se od sada ukupno može prijeći do 436 kilometara.
Zahvaljujući novoj vrsti kočnica na kotačima, programeri su postigli daljnja smanjenja onog što je poznato kao preostali obrtni moment kočnice. Odnosi se na gubitke koji nastaju kao rezultat blizine kočionih čeljusti kočionih diskova.
Pogonski sustav Audija e-tron je također postao učinkovitiji, a u normalnoj vožnji koristi se pogon motora na stražnjoj osovini.
Sada je, zahvaljujući brojnim optimizacijama, prednji elektromotor gotovo u potpunosti neaktivan i isključen iz opskrbe električnom energijom. Tek kada vozač zahtijeva veću snagu, oba se motora pokreću. Rad bez gubitaka snage glavna je prednost koncepta asinkronog motora, a rezultat je još veća učinkovitost. Istovremeno se povećao i upotrebljivi raspon visokonaponske baterije.
Baterija u Audiju e-tron 55 quattro ima ukupni kapacitet od 95 kWh, od čega je kupcima dostupna za korištenje neto vrijednost od 86,5 kWh.
Inženjeri su također poboljšali i hlađenje. Izuzetno fleksibilan sustav toplinskog upravljanja, koji se sastoji od četiri odvojena kruga, revidiran je i sada još učinkovitije regulira temperaturu visokonaponskih komponenti. Obujam protoka u krugu rashladne tekućine je smanjen, što znači da crpka troši manje energije.
Sofisticirani sustav hlađenja i dalje jamči brzo punjenje istosmjernom strujom, dug životni vijek baterije i visoke performanse čak i pri velikim opterećenjima. Standardna toplinska crpka troši otpadnu toplinu iz visokonaponske baterije kako bi unutrašnjost vozila bila topla za putnike. Ovisno o vanjskoj temperaturi, time se doseg Audija e-tron može povećati za do deset posto.
Inovativni sustav rekuperacije energije doprinosi do 30 posto ukupnog dosega. Audi e-tron može povratiti (rekuperirati) energiju na dva načina: kad vozač pusti papučicu gasa ili rekuperacijom kočenja pri pritiskanju papučice kočnice. U oba slučaja, električni motori djeluju kao generatori i pretvaraju kinetičku energiju u električnu. Pri kočenju od 100 km/h Audi e-tron može obnoviti do 300 Nm i 220 kW.
Svi novoproizvedeni modeli imat će koristi od tehničke nadogradnje, s tim da se cijena od 80.900 eura nije mijenjala.
Dakle, dobila se bolja učinkovitost i veći doseg s jednim punjenjem vožnje, a upravo to su čari električnih automobila – dobit ćete nakon nadogradnje softvera možda i više konjskih snaga, više momenta, bolju responzivnost motora, nakon optimiziranja ugrađenog hardvera pogonskog sustava, uz softverska podešavanja za poboljšanje učinkovitosti.
Audi za sada ne daje informaciju hoće li i postojeći vlasnici potpuno električnog modela Audi e-tron dobiti nadogradnju i dodatne benefite nego se benefiti odnose samo na vlasnike koji će tek kupiti vozila Audi e-tron koja upravo silaze s proizvodne trake.
KOMENTARI