Čudo iz AMG-a: najsnažniji serijski proizveden četverocilindrični motor

Čudo iz AMG-a: najsnažniji serijski proizveden četverocilindrični motor

Iz dvije litre obujma dolazi 421 konjska snaga - predstavljamo najsnažniji na svijetu serijski proizveden turbomotor s četiri cilindra

Novi Mercedes-AMG A 35 4MATIC s 306 KS
AMG verzija obiteljskog kompaktnog automobila
AMG GT s četvora vrata vidjet ćemo u Ženevi

Mercedes-AMG je s novim motorom M 139 za čak 30 kW (41 KS) nadišao prethodni najsnažniji motor M 133. Maksimalni okretni moment je povećan s 475 Nm na 500 Nm dok specifična snaga po litri obujma iznosi 155 kW (211 KS). Masa motora s tekućinama je 160,5 kilograma.

Novi 2.0 Mercedes-AMG turbo motor visokih performansi proizvodi se na inovativnoj proizvodnoj liniji u Affalterbachu, prema principu „jedan čovjek, jedan motor”, a bit će dostupan u dvije izvedbe različitih snaga te će osigurati agilne performanse za kompaktne modele marke Mercedes-AMG:
– s 310 kW (421 KS) kao S-model,
– s 285 kW (387 KS) u osnovnoj inačici.

S maksimalnim tlakom prednabijanja od 2,1 bara (1,9 za osnovni model) novi motor impresionira i svojim trenutnim odzivom. Krivulja okretnog momenta sad je pažljivo uravnotežena (“torque shaping”) te je maksimalni okretni moment od 500 Nm (480 Nm u osnovnoj izvedbi) dostupan u rasponu od 5000 do 5250 o/min (4750 do 5000 o/min u osnovnoj izvedbi). S ovom konfiguracijom, AMG-ovi inženjeri uspjeli su realizirati dinamički rastuću krivulju momenta pri nižim okretajima motora, čime se poboljšala agilnost. Zahvaljujući većem okretnom momentu pri višim okretajima ovaj se motor rado vrti. Motor se maksimalno vrti do 7200 okretaja u minuti.

U usporedbi sa sličnim poprečno ugrađivanim M 260 četiri-cilindričnim motorom u modelima ”35” ili s prethodnim M 133 motorom, novi Mercedes-AMG M 139 rotira se oko svoje okomite osi za 180 stupnjeva. To znači da su turbo punjač i ispušna grana sada pozicionirane straga, sa strane vatrozida kad se gleda odostraga. Time je usisni sustav pozicioniran sprijeda.

Samim time konfiguracija omogućuje najtanju moguću i aerodinamički povoljnu konstrukciju prednjeg dijela vozila. Nadalje, novi raspored omogućuje poboljšano usmjeravanje zraka s kraćim
udaljenostima i manjim brojem skretanja – na usisnoj i ispušnoj strani.

Novi turbo punjač s dva vijka kombinira optimalni odziv pri niskim okretajima motora s većom snagom u gornjem rasponu okretaja. Kućište turbine podijeljeno je u dva paralelna kanala. Zajedno su na sličan način podijeljene linije u ispušnoj grani, što omogućuje odvojeno usmjeravanja protoka ispušnih plinova do turbine.

Osovine kompresora i turbina po prvi put imaju valjkaste ležajeve – kao i u vrhunskoj izvedbi AMG-ovog 4.0-litrenog V8 motora u 4-vratnom modelu AMG GT Coupé. Valjkasti ležajevi smanjuju mehaničko trenje unutar turbo punjača na minimum. Time punjač spremnije reagira i brzo
postiže maksimalnu brzinu do 169.000 o/min.

KOMENTARI