Audi e-tron kroz 24 sata prošao je kroz 10 zemalja

Audi e-tron kroz 24 sata prošao je kroz 10 zemalja

Prva postaja iz koje je Audi e-tron krenuo na zanimljiv 24-satni put bila je u Sloveniji, a posljednja u Nizozemskoj

Audi e-tron prototip donosi jednu svjetsku premijeru
Što to Audi vozi na susret GTI ljubitelja?
Što kažete na Audi A6 Black Edition?

Tijekom 24-satne turneje Audi e-tron je prevalio 1600 kilometara, a ovaj test na veću daljinu pokazao je kako se i dugačke relacije mogu odraditi s električnim automobilom, zahvaljujući ponajprije brzom punjenju snagom od 150 kW uz koje se baterija do 80 posto napuni za manje od pola sata.

Sve je počelo 20. kolovoza 2019. na slovenskom jezeru Bled. Devet novinara krenulo je prema Amsterdamu s tri Audija e-tron 55 quattro koji u kombiniranoj vožnji ima potrošnju struje od 24,6 – 23,7 (prema NEDC mjerenju) odnosno 26,4 – 22,9 (prema WLTP).

Automobil snage 300 kW odnosno 400 KS i 664 Nm okretnog momenta pri usponu na Alpe koristio je maksimalnu snagu, a pri spuštanju i kočenju je koristio obnavljanje energije i tako vratio do 220 kW te ih pretvorio u električnu energiju.

Novinari su na putu od Bleda u Sloveniji do Amsterdama u Nizozemskoj prošli kroz Austriju, Italiju, Lihtenštajn, Švicarsku, Francusku, Njemačku, Luksemburg i Belgiju. Uz doseg s jednim punjenjem, na ovom je putovanju bilo bitno i brzo punjenje baterije kako se ne bi gubilo previše vremena. Koristile su se punionice snage 150 kW čime se zaista štedi vrijeme.

Novinari su se zaustavili na sedam postaja za punjenje: u Kärntenu, Južnom Tirolu, Vorarlbergu, Kantonu Zurich, Breisgau, u Eifelu i u blizini Liègea.

Na punionicama se koristila istosmjerna struja za punjenje baterije tako da se kapacitet od 80 posto dostizao za manje od 30 minuta. Prilikom brzog punjenja bitno je upravljanje složenim termičkim procesom kako bi se bateriji osigurao dug vijek trajanja, čak i pod visokim opterećenjem.

Audijeva usluga punjenja dostupna je na oko 100.000 mjesta u 19 zemalja Europske unije, a broj se stalno povećava. Korisnik samo treba posjedovati jednu karticu s kojom autorizira punjenje, a prethodno je potrebno obaviti registraciju na portalu myAudi te zaključiti ugovor o naplati koja se obavlja automatski putem korisničkog računa. Ne koriste se nikakva fizička sredstva plaćanja.

Audi e-tron dužine 4,9 metara uz pogon na sve kotače koristi dva snažna motora te litijsku bateriju kapaciteta 95 kW s dosegom do 400 kilometara. Maksimum rekuperativnog potencijala se postiže u kombinaciji s integriranim sustavom upravljanja elektrohidrauličnim kočnicama. Audi je prvi proizvođač automobila na svijetu koji koristi takav sustav u električnom pogonu serijskog vozila. Najveća brzina koju postiže je 200 km/h, a od 0 do 100 km/h dolazi za 6,6 sekundi.

Audi e-tron sklapa se u Bruxellesu, a cijena za Audi e-tron u Hrvatskoj počinje od 669.461 kuna (u Njemačkoj je 80.900 eura).

KOMENTARI