Audi e-tron prototip donosi jednu svjetsku premijeru

Audi e-tron prototip donosi jednu svjetsku premijeru

Uz snažne performanse, Audi e-tron prototip uz električni pogon dvaju motora snage 265 kW odnosno 355 KS uz 561 Nm stotku lovi za manje od šest sekundi

Audi S6 i S7 kao TDI modeli s električnim kompresorom
Što kažete na Audi A6 Black Edition?
Redizajn za Audi A4 i Audi A4 Avant

Svjetska premijera među električnim automobilima odnosi se na elektrohidraulički integrirani kočioni sustav Audija e-tron prototip koji je istovremeno i vrlo učinkovit jer se uz rekuperaciju energije može natrag u baterije dobiti do 30 posto više energije.

Audijev full-size SUV u WLTP ciklusu s jednim punjenjem baterija može napraviti više od 400 kilometara. Sustav rekuperacije testiran je na poznatom Pikes Peaku uz scenarij s ciljem da se za svaki kilometar pri spuštanju s vrha prema dolje rekuperira jedan kilometar dosega više.

Visina Pikes Peaka je 4302 metra, a vrh se prostire na južnom dijelu Rocky planina u Americi. Dužina spusta iznosi 31 kilometar tako da Audi e-tron za isto toliko kilometara mora povećati doseg koji se prikazuje u vozilu.

Po prvi se put kombiniraju tri različita načina obnavljanja: ručno uz pomoć polugica na kolu upravljača s tri stupnja, automatski preko predviđanja učinkovitosti te rekuperacijom kočenjem s glatkim prijelazom između električnog i hidrauličkog usporavanja. Do 0,3 G Audi e-tron prototip obnavlja energiju isključivo putem električnih motora, bez korištenja konvencionalne kočnice, čime se pokriva više od 90 posto svih usporavanja. Rezultat je vraćanje energije natrag u baterije praktički pri svim kočionim manevrima.

Audi e-tron donosi gotovo isti osjećaj korištenja samo jedne pedale (papučice gasa) kao što je nedavno omogućio Nissan u svojem Leafu druge generacije. Na najvišem stupnju rekuperacije električni SUV omogućuje smanjivanje i povećavanje brzine vožnje samo pomoću papučice gasa. Dakle, papučica kočnice uopće nije potrebna, a postignuto je i učinkovitije kočenje za 20 posto u usporedbi s konvencionalnim sustavom kočenja kakav se koristi u današnjim automobilima.

Maksimalna brzina vožnje Audija e-tron prototip je elektronički limitirana na 200 km/h, a snaga od 265 kW odnosno 355 KS uz 561 Nm može se u periodu do 8 sekundi povećati na 300 kW (400 KS) i 664 Nm okretnog momenta.

KOMENTARI