Što kažete na ovo: Renault EZ-Flex

Što kažete na ovo: Renault EZ-Flex

Radi se o eksperimentu kroz koji Renault istražuje posljednju fazu gradskih dostava

Novi detalji o Toyoti Proace City
Mercedes konceptom EQT najavljuje novu generaciju T-klase
Ovako japanski kupci zamišljaju savršen automobil: Toyota Sienta

Renault EZ-Flex je pokusno električno lako gospodarsko vozilo, odnosno radi se o pokusnom dostavnom vozilu koje se odlikuje kompaktnošću i okretnošću osmišljenom za održivu mobilnost i učinkovitu dostavu u gradskim područjima.

Očekuje se da će se do 2050. godine količina prevezene robe u svijetu učetverostručiti te se kroz projekt žele bolje shvatiti novi izazovi koje donosi posljednja faza dostave (na kućnu adresu odnosno kućni prag). Renault će EZ-Flex dati na korištenje profesionalnim dostavljačkim službama diljem Europe kako bi se prikupili bitni podaci o upotrebi i tako bolje razumjele potrebe povezane sa svakodnevnom dostavom u gradskim područjima.

Renault očekuje da će se 2030. godine na ulicama kretati električni, autonomni i povezani konceptni, a upravo takav je i EZ-Flex duljine 3,86 metara, širine 1,65 i visine 1,88 metara tako da će biti dovoljno malen da može pristupiti parkiralištima. Teretni kapacitet od 3 kubična metra jedinstven je zbog svojih dimenzija, uz visinu utovara od 760 mm iznad zemlje, a ima kompaktnu kabinu. Uz krug okretanja od 4,5 metara imat će izvrsnu upravljivost na ulicama užeg gradskog središta. Vozilo će imati domet 100 kilometara s jednim punjenjem baterija, čime će udovoljiti potrebama gradske dostave s prosječnih 50 km dnevne vožnje.

Široki pristup vozačkom mjestu ulazak i izlazak čini lakšim, središnja upravljačka ploča s modernim korisničkim sučeljem dolazi s raspoznatljivim prikazom za brz i jednostavan pristup informacijama o vožnji, uz vidljivost pješaka i gradskog okruženja te jednostavnu i učinkovitu kontrolu vožnje.

Putem ugrađenih senzora prikupljat će se različite vrste podataka: geolokacija, kilometraža, domet, korištenje otvora, brzina, zaustavljanja itd, a podaci će se zatim prenositi putem povezanog sustava u vozilu, bilo u stvarnom vremenu ili jednom dnevno, kako bi se razumjela stvarna dnevna uporaba.
Analiza podataka, upotpunjena povratnim informacijama stručnjaka, omogućit će Renaultu da oblikuje vozila koja su bolje prilagođena razvoju gradske logistike.

KOMENTARI