Potpuno nova Honda CR-V s 5 i 7 sjedala i redizajnirana Honda HR-V

Potpuno nova Honda CR-V s 5 i 7 sjedala i redizajnirana Honda HR-V

Novi SUV modeli Honda CR-V i Honda HR-V stigli su u Hrvatsku, donosimo sve novosti

Vozili smo novi Renault Kadjar facelift: Sasvim novo srce i malo estetske kirurgije
Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro i na struju
TEST Toyota Camry 2.5 VVT-i HSD 218 Premium: Power limuzina

Potpuno nova Honda CR-V

Četvrta generacije Honde CR-V, inače globalno najbolje prodavanog SUV modela na 54 svjetska tržišta, dolazi u istoj dimenziji što se tiče dužine (4605 mm), ali je međuosovinski razmak povećan za 30 mm (na 2660 mm), uz pomjeranje kotača prema naprijed odnosno natrag, čime se dobilo na više mjesta u interijeru. CR-V sad ima duži prednji kraj nego na prethodnoj generaciji jer je A-stup pomaknut prema natrag, a primijetili smo još jednu razliku – stražnji dio krova nagnutiji je prema naprijed.

CR-V standardno dolazi na 17-inčnim kotačima dok se u višim paketima nudi 18 inča tako da je ovo najveća dimenzija koja je ugrađena u CR-V u njegovoj povijesti, od 1995. godine kad je počela proizvodnja prve generacije. Visina vozila je povećana za 20 mm. Na podnicu prtljažnika obujma 561 litru (1830 sa spuštenim stražnjim sjedalima) mogu se smjestiti predmeti mase do 100 kilograma, što je najviše u klasi.

Po prvi se put Honda CR-V nudi u dvije verzije – s pet i sa sedam sjedala, uz istu dužinu vozila. U treći red sjedala, do kojeg se dolazi rušenjem i preklapanjem sjedala u drugom redu, mogu se ugodno smjestiti i odrasle osobe. To smo danas na hrvatskoj prezentaciji i sami isprobali te smo se ugodno smjestili, bez da nam je glava doticala stražnje vjetrobransko staklo (iznad nas se nalazio krov). Istovremeno, drugi red sjedala se može pomicati po dužini, za 150 mm, kako bi se ugodnije smjestile osobe u trećem redu. Inače, ukoliko će u trećem redu sjediti djeca, nakon rušenja nije potrebno podizati sjedala.

Stražnja vrata na Hondi CR-V sad se otvaraju za 6° šire nego kod prethodnika pa govorimo praktički o 90 stupnjeva pri otvaranju, što će olakšati ulazak i izlazak iz vozila. U nekim paketima opreme, uz prednja, grijana su i stražnja sjedala (samo sjedalo, ne i naslon), što će se svidjeti putnicima u zimskim mjesecima jer su inače zakinuti za tu povlasticu uglavnom rezerviranu za putnike na prednjim sjedalima. Još jedan dodatni benefit dolazi putnicima u drugom redu, a to su dva brza USB punjača mobitela i drugih uređaja.

Nove značajke u Hondi CR-V su handsfree otvaranje prtljažnika jednostavnim mahanjem noge ispod podnice, headup display, grijanje kola upravljača, indikator momenta motora te spajanje pamenih telefona na Apple CarPlay i Android Auto. Svi paketi opreme uključuju Honda Sensing sustave sigurnosti kao što je aktivni tempomat, praćenje linije prometnica, upozorenje na pješake, prepoznavanje prometnih znakova uz povezanost s limitatorom brzine koji se prilagođava prometnim znakovima. Honda CR-V još nije bila na Euro NCAP testu, ali se očekuje maksimalnih 5 zvjezdica. Proizvodnja se iz Velike Britanije seli u Japan, što je također velika novost.

Što se tiče pogona, 1,5-litreni VTEC turbobenzinac jedini je u ponudi, znamo ga iz Civica, ali dolazi prerađen u dvije verzije snage – od 173 KS (127 kW) uz 220 Nm i 193 KS (142 kW) uz 243 Nm. Slabija inačica od 173 KS povezana je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem dok se CVT mjenjač veže na snagu od 193 KS. Spomenimo i kako se uz CVT prijenos snage može dobiti jedino 4WD pogon na sve kotače (nema prednjeg pogona + CVT) dok je ručni mjenjač dostupan i uz prednji i uz AWD pogon (s tim da su oba pogona s ručnim mjenjačem dostupna kod verzije s pet sjedala dok je kod verzije sa sedam sjedala dostupan samo 4WD pogon). Ovjes se sastoji od stražnjeg multilinka i prednjeg Macphersona, a poboljšano je kočenje pri većim brzinama vožnje.

Početna cijena za Hondu CR-V je 229.990 kuna za prednji pogon, uz paket Comfort dok 4WD pogon košta 279.990 kuna. Najskuplja izvedba Honde CR-V je 335.390 kuna, a odnosi se na pogon na sve kotače kombiniran s CVT mjenjačem i Lifestyle paket opreme. Ruting u 2019. godini planira u Hrvatskoj prodati 105 primjeraka Honde CR-V. U proljeće 2019. stići će hibridna izvedba.

Honda HR-V facelift

 

Redizajn na Hondi HR-V je površan, promjene su minimalne te se odnose na prednju masku koja je najviše promijenjena dok se stražnji kraj praktički pa niti nije promijenio – stop svjetla su sada nešto tamnija, a dodana je nova lajsna na prtljažniku. Poboljšana je zvučna izolacija u kabini.

1,5-litreni atmosferski benzinski motor snage 130 KS (96 kW) je i dalje jedini u ponudi, ali u proljeće 2019. će ponuda biti obogaćena novim motorom istog obujma, ali uz dodatak turbine (kao na Hondi Civic). Najveća novost je preseljenje proizvodnje Honde HR-V iz Meksika u Japan.

Početna cijena za Hondu HR-V s prednjim pogonom i paketom opreme Comfort je 187.990 kuna dok se pogon na sve kotače može dobiti za 230.780 kuna. U Rutingu, hrvatskom predstavništvu Honde za Hrvatsku, u 2019. godini planiraju prodati 76 primjeraka HR-V modela.

KOMENTARI