TEST Toyota Camry 2.5 VVT-i HSD 218 Premium: Power limuzina

TEST Toyota Camry 2.5 VVT-i HSD 218 Premium: Power limuzina

Camry je automobil koji nas je osvojio već na prvi pogled, ali nismo mi jedini koji smo pali pod njegovim šarmom

Dostupan je za narudžbu: novi Porsche Cayenne S Coupé s 440 KS
Testiramo: Dacia Sandero u Stepway izvedbi s 0.9 TCe
Novi Audi Q3 u Njemačkoj košta 33.700 eura

U koji se segment Toyota Camry može smjestiti? Ne nasljeđuje direktno Avensis koji se više ne proizvodi jer je primjetna veća i prostranija od tog modela D-segmenta. Po cijeni ne spada u E-segment, u kojem pronalazimo modele koji startaju s cijenama od 400.000 i 500.000 kuna.

Avensis je imao oko 4,7 metara, a Camry mjeri gotovo 4,9 metara dužine

Po prostranosti je između D i E segmenta pa je najbolje da ju smjestimo u D/E segment. I to je zasluženo! Već dugo vremena neka limuzina nije privlačila toliko pozornosti, čak toliko da se ljudi niti ne srame malo detaljnije pogledati automobil. Jasno im je da se radi o velikom, prostranom automobilu, ali opet primjećuju da niti ne košta kao nečija „kajgana“. I zato im je privlačan. Da, lijep je, nudi dobre dizajnerske linije, naslanja se na Lexus ES.

Ralica na dnu odbojnika i veća količina plastike prednjeg dijela djeluju kao da se radi o tuning stilu

Prednju „ralicu“ smanjili bismo za koji centimetar jer je bespotrebna, a postavili bismo i jedno pitanje o potrebi tako velike prednje plastične rešetkaste maske. Sve ostalo je na mjestu, pa čak i ova dva detalja ne dolaze toliko do izražaja osim u neposrednoj blizini. Zgodna su i prednja LED svjetla, daju prednjem dijelu dinamičan izgled. S boka je to klasična limuzina na kojoj se vidi prostranost i jako puno centimetara, uz razvučen stražnji kraj pomalo klasičnog i smirenijeg izgleda nego što je u prednjem dijelu. Nedostaje nam dvostruka ispušna cijev, bila bi tu s razlogom.

Mnogima će na hrvatskim prometnicama oznaka Camry biti nepoznata, iako se radi o popularnom modelu koji postoji još od 1982. godine

Klasični ulaz u prtljažnik ne nudi veliki otvor, ali je zato prtljažnik od 524 litre dubok i širok

Interijer koji osvaja

Ali, kad otvorite vrata, ma bilo koja vrata, shvatite što ste dotaknuli. Izrazito puno detalja, veći broj ventilacijskih otvora kojima se upuhuje zrak (trozonska klima), moderan interijer prepun gumbića koji imaju vrlo bitne funkcije. I opet prostranost. Saša je visine 193 centimetra te je bez ikakvih problema sjeo na prednje sjedalo, a zatim je „sjeo iza sebe“ s istih tih 193 cm. Opet bez ikakvih problema.

Pogled na razigran i dinamičan interijer s većim brojem prekidača i tipki

Bez ikakvih problema na stražnje sjedalo može sjesti osoba i do gotovo dva metra visine

Dakle, automobil za visokog tatu i visokog sina ili kćerku koji će na stražnjem sjedalu čak moći upravljati klima-uređajem, glasnoćom zvuka radija, mijenjati radijske stanice, pa čak i električno podesiti naslon stražnjih sjedala. Opa, je li mi to govorimo o poslovnoj limuzini, osim ako otac ne vozi sina poslovnjaka. Ili obrnuto. Čak je električno moguće podesiti i sjenilo za stražnje staklo. Sve je to smješteno na komandama nakon što se spusti središnji naslon na stražnjim sjedalima.

Sjednete li na stražnja sjedala u Camry, imat ćete mogućnost kontrole većeg broja funkcija

Sva su sjedala obložena kožom, a lijepi smeđi detalj krasi gornji dio sjedala, dok se taj smeđi dizajn koristi i za ukrasni konac. Na oblogama vrata se s unutrašnje strane osjeti štednja – u donjem dijelu se koristi tvrda, jeftinija plastika za razliku od izuzetno kvalitetnih materijala u gornjem dijelu. U središnjem dijelu, između vozača i suvozača, imamo imitaciju drveta, kao i ispred suvozača. Tu se nalazi prava mala šuma prekidača i gumba. Ipak, ono što nas zanima je pogon.

Imitacija drveta dobro izgleda u interijeru, ali još je bolja opcija kontrola s tri zone klime

Hibridna kombinacija

Hibridni pogon s podlogom spaja CVT mjenjač ugodnog načina rada, a glumi i stupnjeve prijenosa što dobro dođe ako se vozimo po nizbrdici pa želimo kočiti motorom. Maksimum se postiže u sport načinu vožnje, tada upravljač postaje tvrđi, gas bolje reagira. Tad se osjeti svih 218 KS, koji potječu od 2.5 atmosferskog benzinskog motora i električnog, u kombinaciji 177 benzinskih i 211 Nm plus permanentni sinkroni elektromotor sa 120 KS i 202 Nm.

Odličan je za ubrzavanja, za pretjecanja, za međuubrzanja. Za što god poželite, Camry je odličan. Jednostavno, poželite ga posjedovati već na prvi pogled. Vozit će se i na struju u pojedinim situacijama kada to baterija kapaciteta od 6,5 Ah dopušta smještena između stražnjih sjedala i prtljažnika dopušta.

Ipak, hibrida treba znati voziti – start je uvijek lagan kako bismo vozilo pokrenuli samo na struju jer je tada najveća potrošnja goriva. Zatim treba snažnije pritisnuti papučicu gasa kako bi se forsirala oba motora, inače se električni neće aktivirati i pomoći benzinskom. Nakon toga je potrebno dozirati papučicu gasa i potrošnja neće prelaziti 6,5 litara benzina.

Uz ručicu CVT mjenjača moguće je birati između četiri načina vožnje, a prednja sjedala imaju i grijanje

Za ovako veliku limuzinu mase 1645 kilograma to je ekonomična vožnja, a uključila je 300 km autoceste, oko 200 km gradske vožnje te još nešto izvangradske. Bez neke naročite štednje. Dakle, može i manje trošiti. Vozač može birati između tri načina vožnje (eko, normal, sport te dodatni električni). U startu se zaista osjeti snaga, u onom virtualnom prvom stupnju potegnut će sve do 60 km/h.

Može startati i iz šestog stupnja, ako treba, čime postaje jasno da su to ipak virtualne brzine, tu su da se vozači ugodnije osjećaju. Osjeti se podupravljanje zbog velike snage, a ako se jače stisne gas onda će biti popraćeno škripanjem guma. Na struju će Camry potegnuti do cca 45 km/h ako su baterije napunjene na 70-80 posto i tada moramo poduzeti ono ubrzavanje kako ne bismo usporavali promet iza sebe.

Tijekom vožnje na ekranu možemo pratiti tijek energije te koliko je baterija napunjena

Uobičajeno će se ipak postići 20 km/h. Najveća brzina koja se može postići na struju je oko 60 km/h, ali to je situacija kada baš nikoga nema iza nas i vozimo se kao po jajima. A kad se vozimo na struju, pomalo ne neobično to vidjeti jer nismo baš naviknuti gledati velike automobile bez zvuka. Prebacivanjem pogona na benzin osjeti se zvuk iz 2,5 litara obujma koji je zaista odličan te u konačnici Camry postiže brzinu od 180 km/h, koja je limitirana EU propisima (nećete se pred prijateljima moći pohvaliti s tim podatkom).

Camry nema klasični okretomjer nego područja eko i power vožnje čime se utječe na potrošnju i forsiranje električnog motora

Možemo reći kako je 6,5 litara odlična potrošnja goriva, iako ćemo u gradskoj gužvi imati i manje, uz korištenje električne energije

Camry neće upaliti

Camry nam jedan dan nije htio upaliti. Morali smo pozvati pomoć na cesti, otići do servisa, a sve je to u konačnici bilo bespotrebno jer smo prethodno aktivirali Smart Entry opciju, a da to nismo niti znali. Kad je stigla pomoć na cesti, djelatnik je naslonio bežični ključ na gumb start, čime je zaključio da je vjerojatno baterija u daljinskom upravljaču preslaba.

Zaputili smo se u servis, a tamo nisu morali niti zamijeniti bateriju, niti pregledati vozilo nego su samo „pročačkali“ po izborniku i isključili opciju koja služi – znate čemu? Ako u vozilo ulazi osoba s pacemakerom i mogu joj smetati radiovalovi od otključavanja vozila i pokretanja motora, tada se aktivira ta opcija Smart Entry i tada daljinski ključ radi na vrlo maloj udaljenosti od kojih centimetar-dva. Izuzetno korisna opcija, a mi smo mislili da nam se Camry pokvario.

Što reći na kraju? Iako Camry s Priusom dijeli CVT i hibridni pogon, uz varijacije, testirani Camry je za barem 8 kopalja bolji. Najbolji je i u klasi, jer uz izuzetno velik broj sigurnosnih tehnologija starta od 266.900 kuna, dok naša Premium inačica košta 316.900 kuna. Izuzetno popularna limuzina u cijelom svijetu – prodaje se od 1982. godine i stigla je do osme generacije (19 milijuna prodanih primjeraka) konačno se pojavila i u Hrvatskoj. Živjela!

Camry je automobil u kojem će naročito uživati visoke osobe – Saša uz 193 cm sjedne bez ikakvih problema

Stražnji kraj je izrazito izdužen te asocira na automobile E-segmenta, uz bitno veći odmak od uobičajenih trovolumenskih limuzina

 

G TOČKA

Poput one pjesme The Power (grupe Snap) Camry snažno grabi ispred sebe

 

PLUS

– snaga i moment
– ugodan CVT mjenjač
– velik prtljažnik
– bogata opremljenost
– potrošnja goriva
– tih u vožnji
– udobnost

MINUS

– limitirana brzina vožnje
– ušteda na donjem dijelu obloga vrata

 

 

LED dnevna svjetla su unikatnog potpisa, a prednja maska je izrazito sportski nastrojena

Primijeti li Camryjeva elektronika da smo se previše približili drugom vozilu ispred nas, upozorit će nas na to prvo upozorenjem, a zatim će i sam početi kočiti

Dio sigurnosnih tehnologija može se kontrolirati i putem tipki na kolu upravljača

KOMENTARI