Test: Renault Twingo E-Tech Electric Intens R80 – Gradski strujić idealan kao drugi automobil u obitelji

TEST: Citroen C3 SHINE 110 BVM6 – Agresivniji nastup malenog C3
TEST Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 136 7DCT Premium Plus
TEST Nissan Micra 1.5 dCi 90 N-Connecta

Renault Twingo na tržištu je već gotovo 30 godina, a trenutno se može kupiti njegova treća generacija koja je s nama od 2014. godine. Ta je generacija ujedno donijela i mnogo novosti za taj model. Tako je po prvi puta bila ponuđena karoserija isključivo s 5 vrata, ali i motor koji je ugrađen straga i koji pokreće stražnje kotače. Još je jedna velika novost uvedena početkom 2020. godine kada je nakon redizajnirane karoserije godinu dana ranije, Twingo dobio i električni motor. Treća generacija Twinga razvijena je u suradnji s Daimlerom, odnosno s modelom Smart ForFour, s kojim dijeli podvozje i još poneke detalje, a proizvodi se u našem susjedstvu – u tvornici Revoz u Novom Mestu.

Oblik svjetala u obliku slova C i ovdje je zaštitni znak Renaulta

Oblik svjetala u obliku slova C i ovdje je zaštitni znak Renaulta

Novi električni motor dodatno je potaknuo interes za tim modelom, a osim povoljnije vožnje, tu je i prilično povoljna izvedba tog modela. To se posebice odnosi na ostale europske države koje nude poticaje za kupnje automobila tijekom čitave godine, a da interesa za električnim Twingom ima i kod nas, govori činjenica da je tijekom razdoblja poticaja upravo Twingo model koji je rezerviran u najvećem broju. Kako i ne bi kada mu je cijena tada pala na 89.999 kuna, a treba imati na umu da električna izvedba dolazi s automatskim mjenjačem pa je jasno zašto je bila pomama za njim. Doduše, testna izvedba košta 185.810 kuna u što je uračunata i sva dodatna oprema, a kada se uračuna poticaj od 70.000 kuna, tada cijena pada na 115.810 kuna za što se dobiva potpuno opremljen električni gradski automobil. I više nego pošteno.

Međuosovinski razmak od 2492 mm daje mu priličnu stabilnost jer mu je ukupna dužina 3615 mm

Međuosovinski razmak od 2492 mm daje mu priličnu stabilnost jer mu je ukupna dužina 3615 mm

Ono što najviše zanima moguće buduće vlasnike pogonski je sklop i autonomija. Twingo E-Tech pokreće elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 60 kW/82 KS, a pritom nudi 160 Nm okretnog momenta. Motor je smješten straga, ispod podnice prtljažnika, a automatski mjenjač omogućuje i prebacivanje u modove gdje Twingo snažnije koči i time prikuplja više energije za punjenje baterije. Doduše, ako se često ne spuštate nizbrdo, nije pokazao nešto veće prikupljanje energije u odnosu na klasičan način rada.

Plave oznake na prednjoj masci, plava crta duž boka i plavi aluminizirani detalji u unutrašnjosti o signaliziraju da je riječ o električnoj verziji Twinga

Plave oznake na prednjoj masci, plava crta duž boka i plavi aluminizirani detalji u unutrašnjosti o signaliziraju da je riječ o električnoj verziji Twinga

Ugrađena baterija ima kapacitet od 22 kWh, a po WLTP-u nudi doseg od 250 km. Naravno, to je gotovo nemoguće postići, čak i po toplom vremenu. Tijekom testa s potpuno punom baterijom mogli smo prijeći nekih 180 km. Tijekom tjedan dana testiranja prosječno smo trošili oko 12 kWh baterije na 100 km. Najniža zabilježena potrošnja bila nam je 11,5 kWh uz izrazito pažljivu nogu na gasu, dok nam je najveća potrošnja bila tijekom vožnje na autocesti, kada potrošnja bez problema raste na preko 16 kWh na 100 km. Prosječni vozač može računati s dosegom između 180 i 200 km, dok ćete pri vožnji autocestom jedva prijeći 120 km, čak i ako se vozite maksimalnom brzinom. Naravno, ovdje treba uzeti u obzir da smo Twingo testirali tijekom ljeta, kada su temperature više, a iako smo se čitavo vrijeme koristili klima-uređajem, po zimi će doseg biti sigurno od 20 do 30 % kraći.

Za punjenje kod kuće dobiva se Flexi Charger kabel koji odgovara našim kućnim utičnicama, dok se za javne punionice dobiva poseban kabel

Za punjenje kod kuće dobiva se Flexi Charger kabel koji odgovara našim kućnim utičnicama, dok se za javne punionice dobiva poseban kabel

Ono što je pohvalno na Twingu je brzina punjenja. Na 11 kW punionicama, koje su i najčešće na našim cestama, Twingo se za 30 minuta napuni za dodatnih 80 km dosega! To je za gradski automobil i više nego dobro jer tjedni šoping jako često traje i više od toga pa ćete dobiti i koji kilometar dosega više. A kakav je u vožnji? Pa isto kao i svaki drugi Twingo, samo puno, puno tiši. Naime, Twingo koji pokreće benzinski motor prilično je glasan, posebice tijekom ubrzavanja, a električni Twingo tu je bolji zahvaljujući bešumnom radu elektromotora. Osim toga, iznenadilo nas je što se i električna izvedba pokreće klasičnim ključem, a da je motor upaljen, bit će vam jasno samo po natpisu ”Ready” na instrument ploči.

Prednje i stražnje gume nisu istih dimenzija

Prednje i stražnje gume nisu istih dimenzija

Električni je Twingo na prvi pogled teško razlikovati od klasične izvedbe s motorom s unutarnjim izgaranjem, a izvana su razlike tek detalji u plavoj boji koji se mogu vidjeti na maski motora, ali i po natpisima ZE Electric koje možemo pronaći na poklopcu prtljažnika i na B stupovima. I ta izvedba dolazi s karakterističnim dnevnim LED svjetlima C oblika sprijeda, a dobro mu stoji i biserna bijela boja. Testni je model bio opremljen i 16-inčnim aluminijskim naplatcima koji se dodatno plaćaju 2490 kuna, a treba uzeti u obzir da Twingo dolazi s različitim dimenzijama guma sprijeda i straga. Tako su sprijeda ugrađene dimenzije 165/65 R16, dok su straga ugrađene nešto šire gume dimenzija 185/60 R16. I ta izvedba nudi maleni krug okretanja zahvaljujući velikom luku prednjih kotača, što dobro dođe u gradskoj vožnji, ali i prilikom parkiranja na parkiralištima s malo manevarskog prostora.

Jednostavnost komandne ploče uvelike olakšava vožnju

Jednostavnost komandne ploče uvelike olakšava vožnju

Unutrašnjost je također poznata s „obične“ izvedbe i donosi dovoljno prostora za četiri putnika. Ispred vozača također je standardna analogno-digitalna instrument-ploča koja je jednostavna i pregledna, a sve važne informacije odmah su vidljive. Tu je i 7-inčni multimedijski zaslon, a testni je model bio opremljen i automatskim klima-uređajem, a čitava unutrašnjost bila je uređena u crno-bijeloj boji s plavim detaljima. Nekima se možda neće sviđati što se stražnja stakla ne mogu spustiti, već se mogu otvoriti samo prema van, tzv. leptir prozor, no takvo rješenje nude i gotovo svi konkurenti, pa to Twingu ne možemo uzeti za zlo.

Odrasli se straga neće osjećati previše komotno, no djeca neće imati problema

Odrasli se straga neće osjećati previše komotno, no djeca neće imati problema

Prtljažni prostor jednake je veličine kao i u ostalim izvedbama, a obujam mu je 219 litara, što je prosjek klase. Naslon stražnjih sjedala djeljiv je i preklopljiv, a preklapanjem obujam prtljažnika raste na 980 litara, no zahvaljujući velikom otvoru i visokom krovu, u njega stanu i gabaritniji predmeti.

Zgodan detalj je što su mjerni instrumenti djelomično analogni unatoč tome što je riječ o električnom automobilu

Zgodan detalj je što su mjerni instrumenti djelomično analogni unatoč tome što je riječ o električnom automobilu

Što se pak same vožnje tiče, ona je udobna, koliko može biti u gradskom automobilu. Na dobrim cestama problema nema, no na kratkim neravninama automobil voli poskakivati. Nije to ništa strašno, no dovoljno da netko može prigovoriti.

Utičnica za punjenje nalazi se na istom mjestu gdje se inače puni benzin

Utičnica za punjenje nalazi se na istom mjestu gdje se inače puni benzin

Ako ste u potrazi za drugim automobilom u obitelji ili ste pak samci koji ne putuju daleko od grada, svakako preporučujemo da isprobate električnu izvedbu Twinga. Mogao bi vas pozitivno iznenaditi, kao što je i nas. Posebice ako se kupuje uz poticaje.

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 3615 x 1646 x 1541 mm
Osovinski razmak 2492 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1168 kg/ 350 kg
Veličina prtljažnika 219/980 litara
Vrsta motora Električni
Obujam/pogon – ccm / prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga 60 kW / 82 KS
Okretni moment: 160 Nm
Najveća brzina / 0-100 km/h 135 km/h / 12,9 s
Potrošnja (prosječna kWh) 13 kWh
CO2 emisija 0 g/km
LED svjetla / laki naplatci na/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema automatski klima-uređaj, DAB radio, 7-inčni infotainment zaslon, prednja dnevna LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera…

KOMENTARI