Toyota Land Cruiser je vjerojatno jedan od najpoznatijih Toyotinih modela, ali i općenito terenaca, pa je Toyota imala težak zadatak s predstavljanjem njegove najnovije generacije koja je predstavljena prošle godine. Land Cruiser prvi je put predstavljen na tržištu prije 72 godine, točnije 1. kolovoza 1951. godine, pod nazivom „Toyota BJ”. Ubrzo je dokazao svoju snagu i sposobnosti kao prvo vozilo koje se uspješno probilo do šeste postaje na obroncima planine Fuji. Osim toga, tijekom tog razdoblja prodano je preko 11,3 milijuna primjeraka ovog modela, što je ogromna brojka za ovakvu vrstu vozila. A kroz dugu povijest, Land Cruiser je evoluirao u tri paralelne serije – Station Wagon (karavan zastupljen današnjom serijom 300); Heavy Duty (svjetski poznata serija 70) te Light Duty (model serije 250, kakav je i na testu).
Tijekom razvoja modela serije 250 za 2024. godinu donesena je svjesna odluka da se Land Cruiser vrati svojim korijenima i da u prvom planu bude njegova temeljna kvaliteta praktičnog i pristupačnog vozila. Rezultat je potpuno novi model koji nudi dobre terenske mogućnosti podržane novom platformom GA-F; odlična funkcionalnost za prijevoz putnika i tereta; poboljšana vidljivost za vozača; kao i jednostavnost zahvaljujući dijelovima koji su posebno osmišljeni da bi ih se moglo jednostavno popraviti ili zamijeniti dijelovima izrađenima po narudžbi. Kvaliteta s motom „povratka korijenima” također se očituje u dizajnu vozila koji spaja klasičan izgled Land Cruisera i moderna obilježja.
Već na prvi pogled Land Cruiser izgleda moćno i veliko, a kako i ne bi kada je dug 4925 mm, širok 1980 mm i visok 1935 mm, dok mu je međuosovinski razmak rastegnut na 2850 mm. Uz udaljenost od tla od 205 mm i 18-inčne kotače s visokoprofilnim gumama izaziva strahopoštovanje na cesti. A još agresivnijem nastupu pripomaže i kockasta karoserija pravilnih linija koja donosi prednosti i mane. Prednosti su veća prostranost i prilično velika preglednost sprijeda, jer vozaču unutrašnji retrovizor ne smeta pri pogledu na cestu, što je danas rijetkost, no mana je povećan otpor vjetra koji se čuje pri višim brzinama. Tako je ugodna vožnja do 140 km/h, a iznad te brzine buka vjetra se rapidno povećava s povećanjem brzine.
No ovaj automobil nije napravljen za jurcanje, već za nešto potpuno drugačije. I da, znamo da će većina kupaca ovog modela s njime otići do skrovitije plaže ili makadamskom cestom do vikendice, Land Cruiser je ipak puno više od bilo kakvog SUV-a. Nova generacija je puno napredovala od prethodne, a torzijska čvrstoća okvira je povećana za čak 50 posto zahvaljujući dodatnim točkama zavarivanja i dodatnom korištenju strukturnog ljepila. Osim toga, za 30 posto je povećana i čvrstoća okvira i karoserije, pa možemo zaključiti kako je riječ o pravom „tenku“.
A i kad uđete u kabinu, sve je kako treba. Naime, osim dodirnog zaslona, svim glavnim funkcijama za vožnju ili klimatizaciju upravljate fizičkim tipkama i kotačićima koji su veliki i logično raspoređeni. Primijetili smo i kako se Toyotin logo ne nalazi na upravljaču, kao ni nigdje drugdje na karoseriji, već se svuda koristi natpis Toyota, a logo možete vidjeti samo na sredini 18-inčnih aluminijskih naplataka.
A u kabini je izuzetno prostrano, pa će i najviši imati prostora i za koljena i za glavu, bez obzira gdje se nalazili. Testna izvedba je imala pet sjedala, pa ne možemo ocijeniti koliko je prostora u trećem redu. No zato je prtljažnik ogroman i u osnovi ima obujam od čak 742 litre, a preklapanjem stražnjih naslona obujam raste na kombijevskih 2000 litara. Uz to, praktično je što se može otvoriti posebno prozor na vratima prtljažnika kako bi brzo nešto uzeli ili ubacili unutra.
Ispred vozača se nalazi 12,3-inčni zaslon instrumenata na kojem je moguće pratiti sve informacije oko postavki vozila, a iste je veličine i središnji multimedijski zaslon koji dolazi s istim softverom kao i ostatak Toyota game. A uz fizičke tipke klime, vozači koji će stvarno koristiti ovaj automobil onako kako treba, na raspolaganju imaju mnoštvo opcija vožnje, od klasičnih sport, normal i eko, tu su i odabiri putem MTS (Multi Terrain Select) prekidača gdje birate auto, dubok snijeg, blato, pijesak i dirt. Tu je i mogućnost uključenja pomoći pri spuštanju nizbrdicom, ali i Crawl, odnosno „puzanje“ gdje se vozite još sporije niz teške terene. A to je tek dio svega što Land Cruiser nudi, pa će budući vlasnici bez problema potrošiti jedan vikend kako bi vidjeli i naučili kako i što njihov novi ljubimac može.
A mnoge će razveseliti i ono što je ispod dugog poklopca motora – 2,8-litreni turbo dizel koji razvija maksimalnu snagu od tek 151 kW/205 KS. Naime, moderni motori bi ovu snagu vukli i iz puno manjeg obujma, no Toyota je odlučila ugraditi motor stare škole, što nije nimalo loše, jer je riječ o motoru koji je izdržljiv i s kojim vlasnici ne bi trebali imati problema. No istovremeno je dostupno i čak 500 Nm okretnog momenta, pa vožnja možda neće biti brza, ali ćete barem stići na cilj, gdjegod da on bio. Uz to, tu je i taj poseban zvuk prilikom dodavanja gasa koji nas je vrati u neka prošla, a u svijetu automobila, i puno bolja vremena.
Čak ni potrošnja nije velika – 10,7 litara na 100 km. Da, možda vam se čini puno na prvi pogled, no imajte na umu da je automobil s vozačem težak 2,5 tone, tu je i karoserija koja nije aerodinamična, a stalan je i pogon na sve kotače. Istovremeno se prisjetimo i 75 KS snažnog 1,4-litrenog Focusa druge generacije koji je trošio isto toliko benzina, no nije nudio ni djelić onoga što nudi ovaj automobil
Land Cruiser nije automobil za mase, no svoju vjernu publiku ima i sigurno smo da ćemo ga često gledati i na našim cestama. Jedino je problem cijena, koja je prvenstveno visoka radi PPMV, odnosno posebnog poreza na motorna vozila (trošarina) koja se kod testnog modela plaća čak 27.220 eura! I baš je za toliko skuplji nego u drugim državama EU, pa ćete za testnu izvedbu trebati izdvojiti gotovo 107.000 eura! A znate kako se kaže, užitak nema cijenu! Početna cijena na našem tržištu kreće od 92.000 eura, a i ona nudi vrhunske off-road mogućnosti.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4925 x 1980 x 1935 mm |
Osovinski razmak | 2850 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 2410 kg/ 690 kg |
Veličina prtljažnika | 742/2000 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Turbo dizel/4 |
Pogon | Na sve kotače |
Mjenjač | Automatski, 8 stupnjeva prijenosa |
Snaga | 151 kW / 205 KS |
Okretni moment | 500 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 170 km/h / 11,5 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 10,7 |
CO2 emisija | 272 g/km |
Cijena | 106.964 eur |
Oprema | 12,3-inčni digitalni instrumenti, 12,3-inčni multimedijski sustav, trozonski automatski klima-uređaj, hladnjak između prednjih sjedala, grijanje i hlađenje prednjih sjedala, grijani upravljač, kamere u 360 stupnjeva, pranje stražnje kamere, 18-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI