TEST Renault Zoe Intens R90 FP

TEST Renault Zoe Intens R90 FP

S bržim punjenjem i 300 kilometarskim dometom prestigao je gotovo sve elektroautomobile

Novi rekord na Nürburgringu: Renault Megane R.S. Trophy-R
Koncept Renault Symbioz u Frankfurtu
Potpuno novi Renault Captur s pametnim kokpitom

Renault je ove godine svoj popularni elektromobil Zoe pustio na tržište sa sitnim izmjenama u dizajnu, ali i s novom baterijom kapaciteta 41 kWh, duplo većeg od prvog modela izašlog 2013. godine, što mu omogućuje domet od nekih 300 kilometara ljeti, a oko 200 kilometara zimi. To ga uvrštava među automobile s najvećom autonomijom na tržištu. Iako NEDC test pokazuje da s jednim punjenjem Zoe može proći čak 400 km i sam Renault se od toga ograđuje. Što je fer, treba priznati.Model sa slabijom baterijom od 22 kWh još uvijek se ugrađuje u osnovni model, ali svako tko ozbiljnije računa i na vožnju izvan čiste gradske vožnje, svakako mora radije razmisliti o jačoj verziji. Novi Zoe dolazi s dva tipa elektromotora: R90 je nešto jači i razvija 92 KS (68 kW), dok je Q90 nešto slabiji 88 KS (65 kW), ali se kod njega baterija brže puni te može u potpunosti iskoristiti i snagu punionice od 43 kW.

Jedna od glavnih prednosti Renaulta Zoe je što u potpunosti iskorištava javne punionice, pa se on do 80 posto kapaciteta baterije na standardnoj 22 kW punionici napuni za nešto više od sat i pol. No istovremeno glavna manjkavost je što sa standardnom 2,3 kW (10 A) utičnicom punjenje do 80 posto kapaciteta traje više od 20 sati kod veće baterije. Što znači da se Zoe ZE 40 preko noći neće moći napuniti do kraja. A većina korisnika, naravno, želi puniti auto kod kuće jer je najjeftinije i najjednostavnije. Svejedno, to je još uvijek u vrhu ponude.

Neopisivo ugodna vožnja

Iako je težak gotovo tonu i pol, od čega samo 300 kg otpada na bateriju, možemo potvrditi da je Zoe sa svojih 90 konjskih snaga prilično živahan auto. Neće baš zalijepiti za sjedala, no sasvim će fino parirati ostalim sudionicima u prometu solidnim ubrzanjem pri manjim brzinama. Doduše, ne u ECO modu, u kojem se zbog štednje energije većinom i vozi, a u kojem je brzina ograničena na 95 km/h. Maksimalna brzina koju Zoe postiže je oko 135 km na sat, ali tada i troši najviše.Još uvijek je čudan osjećaj sjesti u auto, upaliti ga i ne čuti ništa. Jednostavno niste sigurni radi li dok ne pritisnete papučicu gasa. Ali čim krene, već ste se privikli na njega. Možda privikavanje potraje koji moment duže ako nikad niste vozili auto s automatskim mjenjačem.

Straga su prepoznatljiva Zoe svijetla

Zoe se ponaša vrlo stabilno na cesti, već zbog svoje težine, ali, naravno, i radi elektromotora te automatskog „mjenjača“ koji omogućuje linearno i ravnomjerno ubrzavanje, pa i elektronskog programa stabilnosti.Vožnja je nevjerojatno ugodna i mirna, možda i pomalo dosadna jer cijelo vrijeme vožnje je na brizi i domet, tj. preostali dio energije u bateriji. Koja se, srećom, puni pri kočenju i usporavanju, a taj dio je uživancija promatrati na ekranu.Nešto neudobnije je putnicima na stražnjim sjedalima, čije noge će stalno biti malo zgrčene, jer je tamo pod povišen zbog velike baterije koja se nalazi ispod.Treba spomenuti da su za Zoe razvijene i posebne gume, Michelin Energy E-V, koje dodatno smanjuju trenje i zvuk.

Lijep i udoban

Unutrašnjost je ugodna, jednostavna i funkcionalna

Iako ga zovu i električni Clio, na kojem se bazira i u čijoj je kategoriji, treba priznati da je Renault Zoe pravi melem za oči. Futuristički jednostavan i elegantan, sa stilskim elementima i detaljima poput prepoznatljivih svjetala ili kvake u stražnjim vratima koji ga izdvajaju iz mase, sasvim sigurno ne ostaje neprimijećen na cesti.

Unutrašnjost bi se mogla opisati jednako. Centralno mjesto zauzima multimedijski uređaj sa zaslonom osjetljivim na dodir, koji se može povezati s pametnim telefonom i putem R-Linka, a prilikom vožnje unatrag se pretvara u ekran. Prtljažni prostor je veliki u svojoj klasi, koji se s 338 litara micanjem naslona stražnjeg sjedala povećava na impresivnih 1223 litara, pa osim što je električni Zoe je i punokrvni mali obiteljski automobil.

KOMENTARI