Test: Renault Clio Iconic Esprit Alpine E-Tech Engineered 145 Hybrid

Test: Renault Clio Iconic Esprit Alpine E-Tech Engineered 145 Hybrid

Osvježeno lice Renaultovog bestsellera sada izgleda modernije i donosi više serijske opreme, a najsnažnija inačica u ponudi je i dalje hibrid sa 145 KS koji se pokazao kao savršena mjera za Clio, omogućujući mu čak i pomalo sportske performanse uz još uvijek nisku potrošnju.

TOP 10 budućih klasika
Počela proizvodnja nove Alpine A110
60 godina Alpine A110 proslavljeno električnim konceptom A110 E-ternite

Renault Clio je ove godine prošao kroz facelift, pa je to bila prava prilika da isprobamo najnoviju verziju ovog popularnog modela, kako kod nas, tako i na europskom tržištu. Ovo je peta generacija, koja sada dolazi pod oznakom Phase2, odnosno druga faza, čime se označava zatezanje bora kod pojedinog modela u Renaultu. Najviše promjena ima sprijeda gdje je Clio dobio nova standardna i dnevna svjetla, kao i novi branik, a sada ima isti svjetlosni potpis kao i ostali najnoviji Renault modeli. Mora se priznati kako sada Clio izgleda modernije, ali i „nabrijanije“ nego prije. Malih promjena ima i straga, pa su sada stražnja svjetla prozirna, ali su zadržala svoj oblik, a tu su i novi 17-inčni aluminijski naplatci kakvima je bio opremljen testni model.

Sivi detalji na braniku se dobro uklapaju s plavom bojom karoserije, a kako je riječ o najbolje opremljenom Cliju, koji je ujedno opremljen i s najsnažnijim pogonskim sklopom, izvana ne nedostaju sportski detalji, kojim se to želi naglasiti. Nažalost, Clio R.S. već duže vrijeme nije u ponudi, a više ga ni neće biti zahvaljujući prestrogim zakonima EU, kojima se želi s ceste maknuti iole zabavniji automobili, no to je već tema za neki drugi članak.

U unutrašnjosti su promjene decentnije i uglavnom se svode na nove materijale i boje. Novost je što sad Clio od osnovne opreme dolazi s digitalnim instrumentima dijagonale 7 inča, dok je testni model bio opremljen većim zaslonom dijagonale 10 inča. On je poznat iz ostalih Renault modela a može se konfigurirati u nekoliko osnova, i onda je svaku moguće dodatno personalizirati s prikazom raznih informacija.

Središnji zaslon testnog modela je mjerio dijagonalu od 9,3 inča i bio je opremljen navigacijom, a također je poznat iz drugih modela. Također se može personalizirati s prikazima na osnovnom ekranu, no on nije htio očitati USB stick od 128 GB, odnosno očitao je tek mali dio pjesama dok ostale nisu bile dostupne. No dovoljno je brz za ugodan rad.

Sprijeda su ugrađena udobna sportska sjedala u kombinaciji umjetne kože i tkanine, koja će odgovarati i korpulentnijim osobama, a za pohvalu je i središnji naslon za ruke, koji nije velik, ali dovoljan da se barem vozač osloni kako bi mu vožnja bila ugodnija. A za ugodnu vožnju se brine i klimatizacija, odnosno rukovanje njome, koje je već poznato od prije i koje je jedne od najboljih i najjednostavnijih koji se trenutno mogu naći u novim automobilima. Riječ je o tri velika okretna gumba unutar kojih se nalaze maleni ekrani koji pokazuju trenutnu postavku, no najvažnije je što se njime upravlja bez potrebe za gledanjem, a daju odličnu povratnu informaciju za koliko ste pomakli tipku u bilo koji smjer.

Podno njih su razni potrebiti priključci poput dva USB-a, Aux i 12V utičnice, a tu je i polica koja je ujedno i bežični punjač mobitela. Ovdje je smještena i klasična ručica automatskog mjenjača, što je također plus, a osim klasičnih brzina dostupna je i B (Brake) koja se koristi prilikom spuštanja nizbrdo, a u kojoj automobil snažnije koči, odnosno brže regenerira električnu energiju kojom se puni ugrađena baterija.

Straga je pak prostora dovoljno samo za djecu, uostalom kao i kod svih drugih modela ove klase, te ne postoje ventilacijski otvori ili bilo kakvi priključci za punjenje uređaja, no za pohvalu je što su i stražnja sjedala presvučena istim materijalima kao i sprijeda, a isto vrijedi i za obloge na vratima, što nije čest slučaj u posljednje vrijeme. Kod hibridne izvedbe je stradao i prtljažnik koji u osnovi zaprima 301 litru prtljage, odnosno 979 litara s preklopljenim sjedalima, a danak je tomu baterija. No za tjedni šoping i kraća putovanja i ovakav je prtljažnik i više nego dovoljan.

Testni Clio je pokretao hibridni pogonski sklop, također poznat iz ostalih modela, ali i prijašnje izvedbe Clija,a sastoji se od atmosferskog benzinskog motora obujma 1,6 litre koji razvija maksimalnu snagu od 70 kW, odnosno 93 KS, a koji je uparen s elektromotorom snage 36 kW, odnosno 49 KS. Tu je i starter-generator od 15 kW, pa tako dolazimo do ukupne snage sustava od 105 kW/143 KS. Ugrađena baterija ima kapacitet 1,2 kWh, a čitav sustav je uparen s MultiMode automatskim mjenjačem koji radi na isti način kao i na bolidu Formule 1.

Taj sklop se pokazao kao izvrsnim za ovaj model jer nudi prilično dobre performanse, ali i dobra međuubrzanja, pa je ovo najbrži Clio koji se može kupiti. Maksimalna brzina mu je 174 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9,3 sekunde, što nije malo, no u stvarnosti to djeluje puno bolje. Tome pripomaže elektromotor koji daje onaj trzaj u leđa prilikom ubrzavanja, a ugrađena baterija od 1,2 kWh ipak pripomaže smanjiti potrošnju, posebice u gradu.

Naime, u čisto gradskoj vožnji, prosjek će pasti i ispod četiri litre, posebice ako ne pretjerate s pritiskom na papučicu gasa, no na autocesti će se prosjek popeti i na preko 7 litara, dok će s umjerenom brzinom od 120 km/h na autocesti trošiti oko 6 litara. Kako smo mi većinu vremena tijekom testa proveli baš na autocesti, tome je i razlog nešto veći prosjek od 5,5 litara. No ako se vozite uglavnom u gradu i na otvorenoj cesti, on će definitivno pasti ispod 5 litara.

Za pohvalu je i dobro ležanje na cesti, pa ni brži prolasci kroz zavoje neće biti kažnjeni, osim kad pretjerate, a tada nos voli pobjeći. Sjedi se prilično nisko, pa je dojam kao da se vozite u nekom sportskom automobilu, a današnja je realnost baš to – imati dojam sportskog automobila, kakvih više nema mnogo u ponudi. A realnost je još bolnija kada se zna da ovako motoriziran Clio nije baš i najtraženiji, već se većina prodaje svodi na 90 KS snažan turbo benzinac koji ipak ima i puno nižu cijenu. A kad smo već kod cijene, ona iznosi 29.190 eura za testnu izvedbu s dodatnom opremom. Bez dodatne opreme cijena ovako motoriziranog Clija je 28.190 eura, dok s istom opremom i 90 KS snažnim benzincem Clio košta 21.990 eura. Doduše, ta izvedba dolazi isključivo s ručnim mjenjačem i ima gotovo upola manje snage, no jasno je da je razlika u cijeni poprilična! Zanimljiva je i činjenica kako se još uvijek može kupiti i 100 KS snažan dizelski Clio dCi po cijeni od 21.190 eura, a u ponudi je i izvedba s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom po cijeni od 18.490 eura, dok s istom Evolution opremom i osnovnim benzincem od 90 KS Clio starta od 17.790 eura.

Sve u svemu, Clio hibrid je jedan od zabavnijih modela u svojoj klasi koji nudi dobre performanse uz nisku potrošnju, no najveći uteg mu je cijena. Spomenimo stoga kako je moguće kupiti i Techno izvedbu s ovim motorom, a onda je ona ipak nešto džepu ugodnija s cijenom od 25.890 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4050 x 1798 x 1440 mm
Osovinski razmak 2583 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1313 kg/ 445 kg
Veličina prtljažnika 301/979 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, Multi-Mode
Snaga 105 kW / 143 KS
Okretni moment 148 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 174 km/h / 9,3 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,5
CO2 emisija 95 g/km
Cijena 29.190 eur
Oprema Sigurnosni paket, kartica Renault za ulaz i izlaz vozila bez ključa, 9,3-inčni multimedijski sustav, 360 stupnjeva sustav kamera za parkiranje, Multi-Sense , automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, dodatno zatamnjena stražnja stakla, 17-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI