TOP 10 budućih klasika

TOP 10 budućih klasika

Kupiti danas, smjestiti na suho i tamno mjesto, pokriti ceradom i pustiti da se vrijednost „paca”

Nova GARAŽA je na svim kioscima: testirali smo novi Suzuki Swift Sport, usporedili 10 najmanjih automobila na tržištu i detaljno analizirali prodaju novih automobila u Hrvatskoj
Otkrivamo koji su se novi automobili kupovali u ožujku
TEST Suzuki Swift 1.0 DITC Hybrid GLX

Zarada na automobilima svakodnevna je tema u krugovima zaljubljenika u četverokotače. Najlakša je opcija pronalazak primjerka s prodajnom cijenom nižom od one koja se s lakoćom može postići na tržištu jer je preprodaja brza i bez muke. Druga opcija je kupnja oštećenog modela s velikim popustom te njegov popravak koji je najisplativiji ako je sam kupac vješt u popravcima.

A pod brojem tri leži lov na tzv. buduće klasike, odnosno automobile koji su na neki način posebni te će jednog dana vrijediti mnogo. U nastavku donosimo 10 novih automobila za koje smatramo da imaju potencijala postati ekvivalent originalnom Fiatu 500 ili E30 M3. Ovo su automobili koji će postati budući klasici.

10. Suzuki Jimny

Cijena novog modela: 168.021 kn

Poznato je da Suzuki u svojoj ponudi drži jedan vrlo sposoban terenac koji je simpatičnim kockastim dizajnom u 4. generaciji dobio nadimak „baby G-Klasa” te time pokorio društvene mreže. S prilaznim kutom od 37 stupnjeva, odnosno odlaznim od 49, jasno je da će se snaći i na najzahtjevnijim terenima, a zbog svojih sitnih dimenzija (3.645 x 1.645 x 1.720 mm) provući će se kroz najmanje putove. Prodani primjerci u Europi (2019.): 9.798 komada do srpnja tekuće godine.

Plus: jedinstven u svojoj klasi, jeftin čak i kao nov, otkačeni dizajn, pristupačne cijene eventualnih popravaka

Minus: nekoliko desetaka tisuća proizvedenih primjeraka jer je terenac očuvani primjerak će s godinama biti sve teže i teže naći

 

9. DS 7 Crossback

Cijena novog modela: 300.366 kn (Njemačka)

Možda nije revolucionaran kao originalni DS, no svakako je rijedak prizor na cesti, a njegov ekscentričan i iznutra i izvana privlačit će pozornost i kada zadobije bore te će mu pogodovati rastom vrijednosti. Također, plug-in hibridni sustav E-Tense snage 300 konja za trideset će godina izgledati primitivno i predstavljat će podsjetnik na početke nove ere automobilske industrije.

Plus: posebna predanost dizajnu, prodaja u manjim količinama, brži pad cijene, lak pronalazak očuvanih primjeraka

Minus: servisna mreža u slučaju nabavke rezervnih dijelova, trenutno skup, nije revolucionaran poput originalnog DS-a

 

8. Abarth 595


Cijena novog modela: 136.496 kn

Originalni Fiat 500 Abarth danas je teško pronaći, a i kada odnekuda izviri ili nije na prodaju ili nosi cijenu koja govori „nije na prodaju”. S aktualnim modelom 595 trenutno je stanje sasvim drugačije jer se rabljeni primjerci u Italiji mogu pronaći za nekoliko tisuća eura i uskoro će biti pravo vrijeme za kupnju jer se sportski automobil s pozicijom sjedenja kao u kombiju, prevelikim upravljačem, nepredvidivim ovjesom i prevelikom potrošnjom, no tolikim šarmom i nezamjenjivim zvukom vjerojatno više nikada neće proizvesti.

Plus: zvuk, oldschool osjećaj u vožnji, vječni dizajn, vjerojatno zadnji Abarth ove generacije

Minus: nije rijedak kao original, brojni primjerci su karambolirani i popravljani, dječje bolesti

 

7. Audi RS6 Performance (C7)

Cijena novog modela: 1.217.007 kn

Ultimativni obiteljski automobil sa 605 KS koji je ujedno i trkaći bolid. Može jednako dobro odvoziti krug na Salzburg Ringu, kao i prevesti petoricu amaterskih nogometaša s njihovim rekvizitima, roštiljem i nekoliko gajbi piva. Najbolje od svega – zbog praktičnosti će se sviđati i boljoj polovici, jedino preostaje objasniti račune za gorivo…

Plus: jedan od posljednjih bijesnih V8 benzinaca, svestranost koja vjerojatno neće biti viđana kada postane klasik

Minus: skup sada, i za 10 godina, i za 20 godina i za…, mnogo primjeraka je prerađeno (vizualno i mehanički)

 

6. Range Rover Evoque Cabrio

Cijena novog modela: 338.035 kn

Jedini serijski Cabrio SUV trenutno dostupan na tržištu morao je biti dio liste potencijalnih klasika, unatoč tome što ih je samo u kolovozu 2019. u Sjevernoj Americi prodano 1.200. Evoque i žene i muškarce privlači dizajnom koji će i za 20 godina izgledati „transformerski”, a otmjenost ne gubi čak ni uz platneni krov. Vidi se da iza toga stoji dizajnerski potpis Victorije Beckham.

Plus: jedinstvenost, poseban dizajn, potpisuje Victorija Beckham

Minus: velik broj proizvedenih primjeraka, visoka cijena novog modela, dugo čekanje na pad cijene

 

5. Subaru BRZ


Cijena novog modela: 309.713 kn

Dugo su se oktanoglavci pitali gdje su nestali pravi pristupačni sportski automobili iz osamdesetih, dok u siječnju 2012. Toyota u suradnji sa Subaruom nije predstavila GT 86. Boxer motor sprijeda, ručni precizni mjenjač sa 6 stupnjeva, stražnji pogon te gume jednake onima s Priusa. Recept za prste polizati. No lovcima na buduće klasike preporučujemo odabir brata blizanca pod nazivom Subaru BRZ jer ih je na starom kontinentu samo 3.500 primjeraka našlo vlasnika.

Plus: rijedak na europskom tržištu, u inozemstvu jeftini rabljeni modeli, istinski sportski automobil bez komplikacija

Minus: velika šansa za nailaženje na karambolirani primjerak, viša cijena nego GT 86

 

4. BMW M2 Competition


Cijena novog modela: 650.951 kn

Malena mišićava bomba koja dolazi iz Bavarske izgleda poput limenog buldoga pokretanog rednim 6-cilindrašem iz koje proizlazi 410 KS od čega sve odlazi na stražnje kotače. Mjenjač je, podrazumijeva se, ručni sa 6 stupnjeva prijenosa kako bi vozač mogao postati jedno s automobilom, a sve zajedno podsjeća na neka romantičnija vremena. Stoga nije čudo da novi M2 Performance nazivaju pravim M3 novog doba.

Plus: proizvod BMW-ovog M odjela garancija je za postajanje budućeg klasika, jedan od posljednjih Mohikanaca iz svojeg segmenta

Minus: samo za one s većim budžetom na raspolaganju, gotovo nepostojeći u Hrvatskoj

 

3. Hyundai i30 N Project C


Cijena novog modela: 318.940 kn (Njemačka)

Kao što smo devedesetih otvorenih usta dočekali Nissan Skyline i Toyotu Supru, tako i danas gledamo na sportske uratke Hyundaija koji s BMW-ovim magom Biermannom na čelu ne prestaje oduševljavati. Uzevši u obzir sličnost s japanskim legendama, očekujemo da će se ova 7,2 kilograma lakša (od običnog modela) i na samo 600 primjeraka ograničena verzija korejskog hothatcha naći među klasičnim autima sutrašnjice.

Plus: prvi pravi okorjeli hothatch iz Koreje (one južne), samo 600 primjeraka, brži pad cijene

Minus: težak dolazak do primjerka raspoloživog za prodaju koji trenutno nije jeftin

 

2. Toyota Supra


Cijena novog modela: 579.804 kn

Može li nasljednik pobuditi toliku emociju kao što to radi 26 godina stari MK4? Itekako može, no u negativnom smislu jer ljubitelje čistokrvnosti BMW-ovi dijelovi ispod japanske karoserije i dalje bodu kao pijesak u očima. Jedino što su zaboravili da nova Supra nikada nije mogla biti dio zlatne skupine iz devedesetih, već da ima ulogu oživljenja legendarnog duha.

Plus: zbog naziva će nositi duh prethodnika, prva prava sportska Toyota nakon 25 godina pauze

Minus: nije u potpunosti Toyota, nema ručni mjenjač (možda ga kasnije krenu ugrađivati)

 

1. Alpine A110


Cijena novog modela: 409.220 kn (Njemačka)

Bernard Darniche, Jean-Pierre Nicolas i Jean-Luc Thérier sedamdesetih su godina prošloga stoljeća u originalnim Alpine A110 prerađenim za utrke harali relijima u Sanremu, Akropolisu i Monte Carlu. Navedena postignuća utkana su u DNK ove tvrtke koja je na četrdesetu obljetnicu od proizvodnje modela A110 u prodaju pustila drugu generaciju istoimenog automobila. Caterham i Renault zaslužuju aplauz za oživljavanje legendarnog imena.

Plus: trenutno prodano samo 2.000 komada, automobil samo za prave poznavatelje, retro dizajn

Minus: cijena nikada neće pasti na jako nisku razinu, zbog malog broja proizvedenih teži pronalazak

 

 

Za formiranje popisa TOP 10 budućih klasika ocjenjivali su rijetkost modela, dizajn, oprema, motorizacija, vrijednost na tržištu kao novi i rabljeni i dostupnost u Hrvatskoj

KOMENTARI