TEST: Renault Clio E-Tech 140 Hibrid Edition – Sportski nastrojen štedljivko

TEST: Renault Clio E-Tech 140 Hibrid Edition – Sportski nastrojen štedljivko

Iako više nema dizelskih motora, novi Clio dolazi u uvjerljivoj E-Tech hibrid izvedbi koja nudi maksimalnu snagu sustava od 140 KS, a koji je kombiniran s automatskim mjenjačem, što čini ovakvu izvedbu Clija prilično brzom, a istovremeno je riječ i o iznimno štedljivom modelu koji nam je u prosjeku trošio 5,4 litre

U svibnju su najtraženiji bili gradski automobili Clio, Fiat 500, Corsa, Captur i C3
Renault E-Tech: Od Lego modela do hibridne inovacije – 3. nastavak
Clio je osvojio najviše srca u travnju, a tržište se konačno probudilo

Renault je petu generaciju Clija predstavio prije dvije godine na Salonu automobila u Ženevi, a iako je u startu bio dostupan i s dizel motorima, oni se trenutno ne mogu naručiti i pitanje je kada će se i hoće li se uopće moći više dobiti u ovom modelu. No u Renaultu su mislili i na to, pa se Clio nudi u nekoliko izvedbi. Najbogatija ponuda je klasičnih atmosferskih i turbo benzinaca, a u ponudu je uvrštena i LPG izvedba s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, ali i hibridni pogon prvi put dobavljiv na ovom modelu.

Antena u obliku peraje odlično dopunjuje vizuru Clija

Antena u obliku peraje odlično dopunjuje vizuru Clija

Clio E-Tech hibrid, kako je puno ime ove izvedbe, nije plug-in izvedba, već je riječ o samopunjivom hibridu. To znači da se ne trebate brinuti o punionicama ni o tome koliko je baterija napunjena. Clio bateriju puni svaki put prilikom kočenja ili vožnje bez pritiska papučice gasa te automatski pali i gasi benzinski motor, ovisno o trenutnim potrebama vozača. Hibridni se sklop sastoji od atmosferskog benzinca obujma 1,6 litre koji razvija maksimalnu snagu od 67 kW, odnosno 91 KS, a koji je uparen s elektromotorom od 36 kW, odnosno 49 KS i dolazimo do ukupne snage sustava od 140 KS. Tu je i starter-generator od 15 kW i baterija od 1,2 kWh. Sustav je uparen s MultiMode automatskim mjenjačem koji radi na isti način kao i na bolidu Formule 1.

Suživot 1,6-litarskog atmosferskog benzinca od 91 KS i elektromotora od 49 KS pokazao se vrlo uspješnim

Suživot 1,6-litarskog atmosferskog benzinca od 91 KS i elektromotora od 49 KS pokazao se vrlo uspješnim

A kako sve to funkcionira? Prema našim iskustvima, jako dobro. Motor rijetko kada ostaje bez daha, osim pri višim brzinama na autocesti, a kašnjenje na pritisak gasa je minimalno i zanemarivo pogotovo u sportskom modu. Službena mjerenja govore kako ovako motoriziranom Cliju za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 9,9 sekundi, a maksimalna mu je brzina 180 km/h. Za jedan gradski model riječ je i više nego o dobrim karakteristikama. Jedino bismo napomenuli kako pri punom pritisku noge na papučicu gasa okretaji znaju skočiti prilično visoko, a tada to bude popraćeno i privremeno povećanom bukom koja iz predjela motora. No standardno tijekom vožnje, Clio je prilično tih pa i gotovo bešuman u EV modu vožnje.

Kromirani detalji uspješno dižu ukupan dojam

Kromirani detalji uspješno dižu ukupan dojam

A kakva je naposljetku potrošnja? Pa zadovoljavajuće niska. Prosječno smo trošili 5,4 litara, a pritom smo se vozili više u sportskom režimu nego u klasičnom gradskom i prigradskom. Kako ovako motoriziran Clio ide prilično dobro, jednostavno vas vuče da pritisnete papučicu gasa malo jače. Kad smo bili usredotočeni na vožnju i vozili se u skladu s ostatkom prometa, potrošnja je padala i na 5 litara. Za jednog benzinca odličan rezultat. Doduše, pri vožnji autocestom potrošnja je nešto viša i kreće se od 7 do 8 litara, a razlog je što se tada Clio pokreće tek pomoću svog atmosferskog motora, jer se baterija pri takvom načinu vožnje brzo potroši, a teško napuni.

Preklapanjem stražnjih sjedala obujam od 301 litre prtljažnika povećava se na 1.146 litara. No za utovar je nezgodan visoki prag prtljažnika.

Preklapanjem stražnjih sjedala obujam od 301 litre prtljažnika povećava se na 1.146 litara. No za utovar je nezgodan visoki prag prtljažnika.

Baterija je smještena u podnicu prtljažnog prostora, tako da u kabini ima mjesta kao i u svakom drugom Cliju, no prtljažnik je zato nešto manji i ima obujam od 301 litre. Po potrebi možete i preklopiti stražnji naslon, a tada korisni prtljažni obujam raste na sasvim solidnih, za ovu klasu automobila, 1.146 litara. Ono što bi moglo zasmetati buduće vlasnike je visok utovarni prag i niža podnica, koja se ne može podešavati po visini, pa će svaki predmet morati dići oko 15-ak centimetara kako bi ga izvadili iz prtljažnog prostora.

Unutrašnjost odaje dojam više klase nego što stvarno je

Unutrašnjost odaje dojam više klase nego što stvarno je

A kad smo već kod unutrašnjosti, moramo priznati kako je novi Clio jako napredovao u uređenju interijera. Naime, u Renaultu su odlučili koristiti mekšu plastiku, više kombinacija boja, kvalitetnije materijale te su posvetili više pažnje detaljima. Osim toga, Clio ima i djelomično digitalnu instrument ploču, a središnji multimedijski zaslon dolazi u dvije veličine, od 7 i 9 inča, a testni model je imao veći zaslon. No osim novog zaslona tu je i potpuno novi softver koji je u odnosu na prethodnika pregledniji, ljepši, ali i puno brži u radu, a to je i najvažnija stvar. I sami znate koliko zna biti frustrirajuće kada želite na mobitelu otvoriti neku aplikaciju, pa trebate čekati nekoliko sekundi da se ona pokrene. Toga više u Cliju nema, ili ga nismo dovoljno puno mučili. Osim toga, kod testnog modela, bijeli umetci mu daju i pomalo elegantan izgled, no budući vlasnici trebaju imati na umu da će morati redovito čistiti sve te bijele površine kako se prljavština ne bi ”upekla” u njih, pa će se naknadno teško skidati. No kad padne mrak i kada se upale svjetla iza ručki na vratima i oko desnog ruba konzole mjenjača, Clio ostavlja još bolji dojam.

Futuristički izgled unutrašnjosti kojim dominira 9-inčni zaslon

Futuristički izgled unutrašnjosti kojim dominira 9-inčni zaslon

Vozačka pozicija je dobra, s dovoljnom mogućnosti podešavanja volana i sjedala, pa će se ugodno smjestiti bilo koji vozač. I suvozač ima i više nego dovoljno prostora, dok će straga, kao i kod konkurencije, jedino uživati djeca. Šteta je samo što straga nema nikakvog priključka za punjenje gadgeta, a za ovu bi klasu bila dovoljna i 12V utičnica. Neki konkurenti nude i USB priključke, no kao ni konkurencija, ni Clio nema ventilacijske otvore za stražnja sjedala.

Straga očekivano nema mnogo mjesta

Straga očekivano nema mnogo mjesta

Što se tiče vanjskog dizajna, još nismo sreli osobu koja je rekla da mu Clio nije lijep ili da mu nije „sjeo“, što znači kako su dizajneri dobro obavili svoj posao. Doduše i prethodna generacija još uvijek djeluje svježe, a kako je novi Clio više evolucija nego revolucija dizajna, nije ni čudo da se svima sviđa. Uz to, serijski sve izvedbe dolaze s LED prednjim i stražnjim svjetlima, uključujući i C oblik LED dnevnih svjetala. Bočna linija najviše podsjeća na prethodnu generaciju, a donosi pomalo coupeovski izgled zahvaljujući sakrivenoj ručici za otvaranje stražnjih vratiju, kao i donjoj liniji prozora koja se pri kraju počinje naglo uzdizati. Detalji su novi kromirani donji rubovi vrata na što se dobro nadovezuje novi izgled aluminijskih naplataka, a 17-inčni, kakvi su na testnom modelu, mu odlično stoje.

Bočna silueta neodoljivo podsjeća na prethodnu generaciju

Bočna silueta neodoljivo podsjeća na prethodnu generaciju

Renault Clio E-Tech 140 Edition s dodatnom opremom košta 180.717 kuna. Od dodatne je opreme imao biserno bijelu boju (4.500 kn), BOSE paket (3.000 kn), 17-inčne aluminijske naplatke (3.000 kn) i paket Zima (3.400 kn). Serijska je oprema i više nego bogata, a cijena za E-Tech Edition modela bez dodatne opreme tako starta od 164.900 kuna. Najpovoljniji hibridni Clio pak dolazi s opremom Zen po cijeni od 139.900 kuna, a dobavljiv je i u srednjem paketu opreme Intens po cijeni od 150.900 kuna.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4050 x 1798 x 1440 mm
Osovinski razmak 2583 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1313 kg/ 445 kg
Veličina prtljažnika 301/1146 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibrid / 4
Obujam/pogon 1598 ccm / prednji kotači
Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva
Snaga 103 kW / 140 KS (pri 5600 okr/min)
Okretni moment: 205 Nm (3200 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 180 km/h / 9,9 s
Potrošnja (prosječna l) 5,4 litara
CO2 emisija 96 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/ne
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema 17-inčni aluminijski naplatci, automatski klima-uređaj, DAB radio, 9-inčni infotainment zaslon, LED prednja i stražnja svjetla, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera…

KOMENTARI