Renault E-Tech: Od Lego modela do hibridne inovacije

Renault E-Tech: Od Lego modela do hibridne inovacije

Kombinacija dugogodišnjeg iskustva u razvoju električnih vozila i Formuli 1 te entuzijazma vlastitih inženjera te razvojnih i kontrolnih timova pomogli su Renaultu da razvije inovativni hibridni motor E-Tech. Ono što je manje poznato jest neobična i posebno nadahnjujuća priča o njegovu nastanku, jer je sve počelo s modelom izrađenim od Lego kockica.

Rekord za Renault Zoe: 10.000 registriranih i još 11.000 naručenih primjeraka u lipnju
Sa svega 95 komada prednosti ispred Clija, Golf je najprodavaniji u Europi u prvoj polovici godine
U svibnju su najtraženiji bili gradski automobili Clio, Fiat 500, Corsa, Captur i C3

Za Nicolasa Fremaua, Renaultovog stručnjaka za arhitekturu hibrida, glavni dio pogona svakako je električni motor; to je karika koja pokreće vozilo. No kakav bi mjenjač mogao kombinirati s termičkim i električnim motorom? Budući da je čitav sklop morao biti jednostavan, kompaktan i lagan, Fremau je osmislio radikalno rješenje: mjenjač bez spojke i sinkronizacije stupnjeva prijenosa. Postoji tehnologija koja to omogućuje, ”dog-clutch” mjenjač koji se rabi u automobilističkim sportovima. ”Kad sam vidio svog sina kako se igra s Lego Technic zupčanicima kod kuće, pomislio sam da to baš i nije toliko različito od onog što bih ja želio raditi. Zato sam malo po malo kupio sve dijelove koji su mi potrebni za sastavljanje pogona.”

Nicolas Fremau iskoristio je božićne praznike kako bi na temelju skice inovativnog trostupanjskog mjenjača sastavio model od Lego kockica. ”Želio sam najprije izraditi model kako bih shvatio što trebam učiniti. Nakon dvadesetak sati rada pod budnim okom mog sina koji nije skrivao iznenađenje, u tome sam i uspio” objašnjava Fremau. No za razvoj novog pogona nije bilo dovoljno samo složiti kockice. Nicolas je morao sastaviti različite osovine i prijenosne prstenove, zalijepiti ih i izbušiti kako bi se mogli ugraditi u nosače, pokretati čitavu stvar… To je bio pravi inženjerski posao koji mu je omogućio da ”uživo” testira različite načine rada dvaju motora. Štoviše, došao je do zaključaka koje nije imao u vidu u teorijskoj analizi. To je osnažilo njegovo uvjerenje da je s ovim prototipom, nesumnjivo najjeftinijim u Renaultovoj povijesti, na dobrom putu. Bilo je to podjednako iznenađujuće i neočekivano koliko je i samo tehničko rješenje bilo inovativno.

No što će na sve to reći direktori kojima je predstavljen ovaj model, Rémi Bastien i Gérard Detourbet (koji je umro 2019. godine), ”otac” prve Dacijine palete vozila koji je znao sve o pojednostavnjenim, jeftinim rješenjima? To nitko nije mogao znati. ”Renault je oduvijek imao vrlo otvoren pristup, posebno kada su u pitanju istraživanja. Ali onog dana kad sam predstavio model voditelju projekta Gérardu Detourbetu i direktoru istraživanja Rémiju Bastienu, nisam znao kako će reagirati. Kružili su oko modela, dodirivali ga i ubrzo shvatili da se pred njima nalazi prava stvar. Zauvijek ću pamtiti riječi koje je Gérard Detourbet tada izrekao: ‘Ako ga možemo napraviti od Lego kockica, sigurno će funkcionirati!’”

No takvo odobrenje nije palo s neba. Nicolas i njegovi kolege morali su se obvezati da će ovaj koncept zaživjeti u primjeni za samo 18 mjeseci! ”Bio je to izazov za čitav odjel istraživanja i inženjeringa. Morali smo mobilizirati ljude s pravim vještinama u području upravljanja, mehaničkog dizajna itd.’‘ prisjeća se Nicolas Fremau. Za mali tim stručnjaka koji ispisuje hibridno poglavlje Renaultova inženjerstva, najteži dio je tek počeo.

KOMENTARI