TEST Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT: Limuzina za 250 km/h

TEST Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT: Limuzina za 250 km/h

Predivan Pininfarinin dizajn mamac je za oči prolaznika, uz prepoznatljiva prednja LED svjetla

205.971 kuna početna je cijena za novi Peugeot 508
Peugeot 508 premijerno na Zagreb Auto Show 2018
5 bitnih činjenica o novom Peugeotu 508 First Edition

Predivan stražnji kraj (i)zaziva različite emocije, uz nisku siluetu vozila

Kad bi se održao natječaj ljepote automobila D-segmenta, tko bi bio pobjednik? Sigurni smo kako bi potpuno novi Peugeot 508 osvojio neku lentu, a možda čak i onu za prvo mjesto. Dobar posao Peugeot je počeo s modelom 3008, koristeći kvalitetne materijale, vrhunski dizajn te unikatan pristup. Nastavljeno je to i s modelom 508 koji je u međuvremenu dobio i karavansku izvedbu.

Oba modela krasi predivan prednji kraj, jedinstven u odnosu na druge proizvođače koji uglavnom streme prema klasičnom dizajnu, bez previše izražajnosti i naočitog stila. Ne, nisu ostali predstavnici D-segmenta, o kojem sanjaju mnogi poslovnjaci i privatni kupci u Hrvatskoj, nimalo ružni. Ali, Peuegot je sve to doradio sa stilom i doslovce uljepšao domaće prometnice.

Šahovnica, lav i broj 508 uočljivi su u prednjem dijelu te daju dobar dizajnerski obol

Full LED svjetla kombiniraju se s prednjim LED dnevnim svjetlima

Pogledate li bilo koji detalj prednje maske, bilo šahovska polja na maski hladnjaka, LED svjetla ili pak vertikalne kljove odnosno zagrade (dnevna LED svjetla) koje se spajaju dolje do ventilacijskih otvora na odbojniku, nećete pronaći nikakvu zamjerku. U sredini maske smješten je lav, a iznad njega se na poklopcu motora nalazi brojka 508. Kao da zaziva nekadašnja, stara vremena kad su na cestama vozili modeli 504 i 504 Coupe. Pitamo se hoće li kroz dvije-tri godine dizajneri imati što za napraviti, kad dođe vrijeme za redizajn.

Sportski rub vrata bez okvira

Tu je i sportska nota koju nastavljaju vrata sa staklima bez okvira. Kao u nekadašnje vrijeme, kad smo kao klinci gledali sve one predivne automobile, a to je bio jedan od detalja kojima su se razlikovali od drugih automobila. Ipak, ovaj detalj traži i malo privikavanja jer je rub vrata odnosno stakla poprilično oštar pa se nepažljivim pristupom možete i lagano ozlijediti. Pri zatvaranju vrata pazite na jakost lupanja jer se sekundu nakon zatvaranja dodatno podižu.

Kroz stražnje se svjetlo može i vidjeti, što je efektan detalj

Srednje dugačak

Novi 508 dužine je 475 centimetara (kraći je za 8 cm u odnosu na prethodnika), skladnih je dimenzija, proporcija i niske siluete uz visinu od samo 1,4 metra (niži je 5 cm nego prethodnik, uz dodatna 2 cm širine i 2 cm kraći međuosovinski razmak), uz stražnji fastback završetak te stražnja trodimenzionalna LED svjetla koja je “odradila“ lavlja šapa.

Prtljažnik nudi izuzetno širok ulazni dio, uz proširivost nakon preklapanja stražnjih sjedala do 1537 litara

A prtljažnik s električnim otvaranjem i zatvaranjem petih vrata te pokretom noge ispod podnice je obujma 487 litara, što vas možda neće oduševiti ako se bavite mjerenjem vozila prije kupnje, plitak je uz dobru dubinu i veliku širinu otvora, ali ima nešto i u stilu te u manje prtljage kad idete na put. Ne trebate baš sve nositi sa sobom.

Ali svakako ponesite dobru glazbenu kolekciju kako biste mogli uživati u zvuku preko deset zvučnika Focal u koje snagu kroz herce dovodi pojačalo snage 515 W. U interijeru nudi solidno mjesta, izuzetno komotan bez obzira na njegove vanjske dimenzije. Suvozač će svoju lijevu nogu nasloniti na mekanu površinu.

Focal je francuski brand koji je glazbeno opremio kabinu pa je osjećaj kao da ste na koncertu

Ono po čemu će se još Peugeot isticati, odnosno ističe se već nekoliko godina na modelima u novijoj gami, svakako je i-Cockpit. Zadržana je osnovna formula: maleno kolo upravljača kakvo ne viđate u ovoj niti u drugim klasama, maleni instrumenti, uz asimetričan okretomjer koji prkosi svim drugim okretomjerima na tržištu. Ispočetka nam je bio neobičan, ali sad ga volimo, a na ekranu od 12,3 inča moguće je mijenjanje više različitih dizajna, od minimalističkog do bogatog i ekscentričnog.

U interijeru je sve kvalitetno na dodir, sportski orijentirano, a instrumenti su okrenuti prema vozaču

Pravo drvo ugodno je na dodir, nalazi se i na oblogama vrata, a dodatnu dozu ekskluzivnosti daje prošiv

Nema u interijeru niti previše razbacanih tipki, ali one koje se nalaze ispod središnjeg 10-inčnog ekrana (8 inča kod izvedbe Active), u klavirskom, piano stilu, zaista su umjetničko djelo. Cijeli interijer, naročito ako odaberete GT opremu, odiše premium osjećajem. Kad dotaknemo pravo drvo, ne nekakvu imitaciju, te pod prstima osjetimo godove i razne izbočine koje nisu ispolirane do kraja, shvatimo što inače propuštamo u drugim automobilima.

Sjedala su sportski profilirana, u kombinaciji kože i alkantare su sportski profilirana, imaju kožne bočne potpore, uz jako lijep uzorak na alkantari. Smeđi prošiv je cool, a možemo i birati između dva načina osvjetljenja interijera.

Vozačko se sjedalo namješta i električno u nekim detaljima, uz izrazito sportske bočne obloge

I na stražnjim se sjedalima mogu smjestiti ugodno odrasle osobe, uz ventiliranje stražnjeg dijela kabine

Pogon s pet motora

Tražite li snažan benzinski ili dizelski motor kao pogon, dobit ćete ga u 508 modelu. Benzinci su obujma 1,6 litara te uz turbinu isporučuju 180 i 225 KS. Najjaču PureTech izvedbu smo i testirali tijekom tjedan dana, uz dvije ispušne cijevi koje zaista ispuštaju dim, uživali uz odličan 8-stupanjski automatski EAT8 Aisin japanski mjenjač koji pruža linearan ugođaj pri mijenjanju stupnjeva. Zaista ugodno iskustvo, koje se ponavlja i u svim drugim izvedbama.

Neuobičajeno maleno kolo upravljača pruža odličnu pomoć kada trebamo naglo i brzo reagirati

Da bismo se vozili u osmom stupnju prijenosa potrebno je postići minimalno 90 km/h. U sedmom stupnju se vozi pri 70 km/h, a u šestom pri 60 km/h. Zbog većeg broja zupčanika u mjenjačkom sklopu 508 je izuzetno tih u vožnji. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva je dostupan jedino uz 1.5 BlueHDi 130 dizelski motor, uz koji dolazi i EAT8, kao i uz još dvije 2.0 dizelske izvedbe od 160 i 180 KS.

Dakle, kompletna ponuda je tu, zaista se može odabrati motor po svojem guštu. Uz maleni upravljač s kojim su skretanja izuzetno dinamična i praktična, naročito u gradu, dobru vozačku poziciju, dobre kočnice, udoban ovjes na kotačima dimenzija 235/45 ZR19 Peugeot 508 zaista stvara želju za posjedovanjem. Još ako odaberete i neku odličnu boju poput ove crvene Ultimate, tada je osmijeh od uha do uha zagarantiran.

Odabirom načina vožnje prilagođava se odaziv motora, mjenjača, upravljača te adaptivnog ovjesa

U vožnji možemo birati između normalnog, sportskog, komfort, eko i ručnog načina vožnje preko polugica na kolu upravljača. Agilan je u vožnji, motor djeluje zdravo i spremno na naše reakcije, uz dobar zvuk. Troši oko 8 litara u prosjeku, uz autocestu i gradsku vožnju. Naravno, podržane su sve moderne pomoći u vožnji poput automatskog prebacivanje dugih svjetala, zakretanja svjetala u zavojima, pomoć pri parkiranju, noćna vidljivost (Night Vision), samostalno kočenje u slučaju nužde, upozorenje na nepažnju vozača, otkrivanje prometnih znakova, nadzor kutova vozila, adaptivni tempomat, zadržavanje vozila u voznoj traci. Šlag na kraju: potegnut će do 250 km/h, uz 7,3 sekunde do 100 km/h.

Night Vision

Zgodna pomoć prilikom prilaska pješačkom prijelazu dolazi uz sustav Night Vision

Infracrvena kamera Night Visiona primarno prati samo prometnicu, ne i pješačke staze sa strane. Iako s određene udaljenosti vidi i pješake na pješačkim stazama, ali je to nepotrebno u ovom slučaju. Na udaljenosti i do 200 metara vidi pješake i životinje, čak i kad se nalaze djelomično iza parkiranih vozila. Sustav odlično radi, nije zakazao niti u jednom slučaju.

Odlična je pomoć pri vožnji izvan grada, kada su pješaci noću i po magli teško uočljivi, a naročito pri zasljepljivanju vozila iz suprotnog smjera. Ako preko pješačkog prijelaza prelazi pješak, upozorit će nas sustav i na to zvučno i slikovno na instrument ekranu. Vozilo ne koči samostalno, samo se upozorava vozača.

Već se i na većoj udaljenosti mogu primijetiti ljudi i životinje, što je zgodno prilikom vožnje noću i po magli

 

G TOČKA

Kljova morskog lava je detalj po kojem ćete 508 zapamtiti za sva vremena

 

PLUS

– tih u vožnji
– premium interijer
– vozačka pozicija
– ugodan automatski mjenjač
– bogata opremljenost
– napredne infotainment tehnologije

MINUS

– malen kapacitet prtljažnika (uvjetno)
– plitak prtljažnik (uvjetno, zbog dizajna)
– spremnik goriva 50 litara
– rad kamera pri vožnji unatrag

 

 

Iako “kljove“ djeluju vrlo ekstremno, u stvarnosti su odličan dizajnerski detalj po kojem se 508 vidi s velike udaljenosti

Fastback izgled primjetan je već i pod malim kutom gledanja

Obje su prave! Iz obje ispušne cijevi izlazi dim tako da se ne radi o lažnjaku

Ispod ekrana smještene su metalne tipke koje nas asociraju na klavir, a klima se podešava putem touch ekran

Čak se i svjetlosni intenzitet stražnjih LED svjetala prilagođava uvjetima na cesti

Sigurnosne tehnologije danas su neizostavne te pomažu vozaču u vožnji, a čak će ga i spasiti ukoliko na trenutak ne prati pozorno promet

Jedan od šest dizajna virtualnih instrumenata, uz asimetrično postavljen okretomjer

Pri vožnju natrag uključuju se sve četiri kamere, s tim da taj sustav i ne radi baš kako smo navikli – nećemo odmah sve vidjeti pored vozila nego će se stvarna slika na ekranu pojavljivati s kretanjem vozila

KOMENTARI