Hrvatska premijera: vozili smo novi Peugeot 508 SW

Hrvatska premijera: vozili smo novi Peugeot 508 SW

Od 15. srpnja 2019. na hrvatsko tržište stiže druga generacija Peugeota 508 SW, a početna cijena karavanske izvedbe starta od 217.180 kuna

5 bitnih činjenica o novom Peugeotu 508 First Edition
Peugeot 508 premijerno na Zagreb Auto Show 2018
205.971 kuna početna je cijena za novi Peugeot 508

Uz prtljažnik obujma 530 litara, što je iznad ponude konkurencije, novi Peugeot 508 SW zanimljiv će biti svima koji uz prostranost i udobnost traže i kvalitetan interijer, dobar zvuk putem Fokal zvučnika. Nisu to jedini aduti s kojima druga generacija ovog karavana ide u lov na kupce, uz početnu cijenu od 217.180 kuna za dizelsku 1.5 izvedbu snage 130 KS, uz ručni šeststupanjski mjenjač. Limuzinska izvedba ima cijenu od 205.971 kunu.

U D segmentu prostranost je vrlo bitna, a u odnosu na limuzinsku izvedbu Peugeota 508 dostupnu od ožujka 2019, nova karavanska izvedba duža je za 4 centimetra (4790 mm), ali je i za 1,27 cm viša (1420 mm). Govorimo o primjetno niskoj silueti vozila, uz spomenutu visinu. Zadržan je isti međuosovinski razmak, a i trag kotača je isti kao kod limuzine 508. Iznad glava putnika može se nalaziti panoramski krov, a ispod haube su dostupna još dva dizelska i dva benzinska motora uparena samo s 8-stupanjskim EAT8 mjenjačem.

Prednji kraj je unikatan, prepoznaje se s velike udaljenosti, a kad se dođe bliže primijetit ćete lava u prednjem kraju te natpis 508 na poklopcu motora. Odlično su dizajnirana i stražnja svjetla.

Isprobali smo 2.0 BlueHDI izvedbu i start-stop sustavom te 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Brzim odabirom sjedeće pozicije udobno smješteni na kožom/alkantarom obloženim sjedalima s odličnom ergonomijom odmah se hvatamo malenog upravljača s kojim zavoje prolazimo kao od šale. Precizan je, sportski orijentiran i poseban u današnjoj ponudi automobila. Uz papučice gasa i kočnice s vremena na vrijeme koristimo i polugice iza kola upravljača kako bismo i sami utjecali na stupnjeve prijenosa koji se uglađeno mijenjaju. Hoćemo li pritisnuti tipku za sportsku vožnju? Još ćemo malo pričekati, kasnije ćemo provjeriti što sve može 180 KS.

Na gumama 235/45 ZR18 uz aktivno upravljanje ovjesom Peugeot 508 SW je srednje tvrd, preko ležećih policajaca ipak opreznije i sporije prelazimo, a zatim izgubljeno vrijeme nadoknađujemo pritiskom na gas. Motor odlično reagira, osjeti se snaga od 177 KS (to je službeni podatak) odnosno 130 kW.

GT oprema znači automatski i poduži popis opreme, a primjećuje se to odmah po ulasku u kabinu. Ipak, prije ćemo spomenuti kako 508 SW nema okvire prednjih prozora čime se uz mali upravljač dalo još više obola sportskom looku. U interijeru moramo dotaknuti neke od materijala, naročito klavirske tipke ispod ekrana na kojem se kontrolira infotainment. Unutarnje obloge i obloge na vratima su od imitacije drveta.

Ruka nam kreće prema potenciometru, glazbu želimo doživjeti na najjače uz ukupno deset zvučnika na koje zvuk isporučuje francuski Fokal. Inače, Peugeotova su vozila prva na svijetu prije nekoliko godina dobila Fokal zvučnike.

Parkiranje s vozilom olakšavaju prednji i stražnji parking senzori, ali i četiri kamere koje sliku stvaraju iz ptičje perspektive.

Prtljažnik se električno otvara, a u njemu pronalazimo pregradnu mrežicu, što će dobro doći onima koji prtljažnik često koriste za različite stvari koje nisu fiksirane. Obaranjem stražnjih sjedala obujam se povećava na 1780 litara.

U metalik plavoj Dark boji ovako opremljen Peugeot 508 SW do registracije košta 340.441 kuna.

Generalno, novi Peugeot 508 SW omogućuje autonomnu vožnju razine 2, ima prilagodljivi tempomat koji održava razmak do vozila ispred (uz podešavanje željenog razmaka), a moguće je birati čak i u kojem dijelu trake će se vozilo više kretati. Znate da postoje oni vozači koji malo vrludaju dok pretječu druga vozila, čak se voze i po središnjoj bijeloj liniji. Infracrvena kamera uz Night Vision sustav ugrađena u prednjem dijelu vozila prati situaciju do 200 metara udaljenosti i prepoznaje pješake, opasne situacije pa ako vozač ne poduzme kočenje vozilo će se samostalno zaustaviti odnosno smanjiti brzinu vožnje.

Cijene za novi Peugeot 508 SW

Benzinske izvedbe su Peugeot 508 SW PureTech 180 S&S EAT GT Line za 282.654 kuna te Peugeot 508 SW PureTech 225 S&S EAT GT za 320.712 kuna.
S ručnim mjenjačem u dizelskoj izvedbi BlueHDi 130 S&S BVM6 Active starta novi 508 SW (217.180 kuna), Allure izvedba s također ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva košta 233.455 kuna dok s automatskim mjenjačem sa osam stupnjeva cijena raste na 251.305 kuna.
Dizelaš snage 160 KS i Allure paketom košta 266.491 kunu, a GT Line 287.356 kuna. Najjača dizelska izvedba BlueHDi 180 S&S EAT8 GT košta 327.884 kune.

U D-segmentu u prvih šest mjeseci 2019. godine u Hrvatskoj je prodano 4353 vozila, a udio business kupaca iznosi 87%. Istovremeno, karavani u ovom segmentu s 1041 vozilo imaju rast od 24 posto u odnosu na prošlu godinu. Generalno gledajući unutar D-segmenta, od ukupno 4353 prodanih vozila na hrvatskom tržištu limuzine u prvoj polovici 2019. čine 1494 vozila (34%), karavani spomenutih 1041 (24%), monovolumeni 107 vozila, SUV-ovi 1050 te 661 premium vozilo. Spomenimo kako Peugeot 5008 u D SUV-segmentu ima 15,8 posto udjela.

U prvom tromjesečju 2020. godine stiže hibridna izvedba Peugeota 508 SW s električnim motorom snage 80 kW i baterijom kapaciteta od 11,8 kWh, a samo na struju moći će prevaliti do 50 km (prema NEDC mjerenju). Već krajem ove godine u Hrvatskoj će 13 ovlaštenih Peugeot zastupnika imati po tri punjača unutar svojih salona i servisa.

KOMENTARI