Test: Opel Grandland GSe PHEV AWD

Test: Opel Grandland GSe PHEV AWD

Iako ima već podosta godina na leđima, nedavno obnovljeni Grandland ipak ima za ponuditi više nego bi očekivali, a najsnažnija GSe izvedba nudi i dobre performanse uz nisku potrošnju, čak i kada je baterija prazna.

Redizajnirani SUV modeli Peugeot 3008 i 5008 kod nas stižu u prosincu
Suzuki konceptom eVX najavio prvi električni model
Dorađena Toyota Hilux s novim motorom kod nas stiže početkom sljedeće godine

Na jesen 2017. godine Opel je na Salonu automobila u Frankfurtu predstavio Grandland X, kompaktni SUV koji je došao kao svojevrsna zamjena za Zafiru, a napravljen je na EMP2 platformi PSA grupacije na kojem se voze i Peugeot 3008 i 5008 druge generacije, ali i Citroen C5 Aircross ili DS 7 Crossback. Redizajnom u 2021. godini Grandland gubi X iz naziva, a dobiva i novo Opelovo obiteljsko lice s takozvanom Vizor maskom.

Sada mu je i izgled privlačniji i moderniji, a dvobojna crno-bijela karoserije u kombinaciji s 19-inčnim aluminijskim naplatcima pravi je pogodak. Najsnažniju inačicu ćete lako prepoznati i radi dva otvora za punjenje – s lijeve se strane puni struja, a s desne benzin, te po GSe oznaci na prtljažniku. Da ovaj model igra na sportski izgled govori i činjenica kako su plastični obrubi oko čitavog vozila u boji karoserije, umjesto u tamno sivoj boji, kakvi se uglavnom ugrađuju na konkurentne modele. Prednja i stražnja svjetla dolaze u LED tehnologiji, a prednja su s Matrix tehnologijom i odlično osvjetljavaju cestu, a testni je model imao i ugrađen Night Vision sustav koji upozorava na ljude i životinje u mraku.

Ulaskom u unutrašnjost dolazimo do dijela na kojem se najviše vidi kako je ovo model koji je predstavljen prije gotovo 7 godina. Ona donosi sportska sjedala s AGR certifikatom udobnosti, a ona su presvučena kombinacijom kože i alcantare, dok je ostatak unutrašnjeg uređenja isti kao i kod ostalih izvedbi. Tu je digitalna instrument ploča i 10-inčni multimedijski zaslon, koji je ipak manjih dimenzija nego kod novije konkurencije, a po središnjoj konzoli još se uvijek nalazi puno gumbića! No da nas krivo ne shvatite, nama se to svidjelo jer je upravljanje klimatizacijom i ostalim postavkama puno lakše i sigurnije. Tu je i tek jedan USB priključak, koji nije htio očitavati 128 GB USB stick s glazbom, no ugrađen je i bežični punjač za mobitel.

Na upravljaču je mnoštvo tipki za podešavanje, a posebno hvalimo i što se bez dodirnog zaslona, samo putem tipki na volanu, ući u zapisnik poziva ili imenik i odabrati koga želite nazvati. To je oduvijek bilo rijetko u automobilima. Za pohvalu je i što se praćenje traka može isključiti putem tipke kod mjenjača, a radnju nije potrebno ponavljati sve dok vi ponovno ne uključite tu opciju. Stara škola koja nam sve više i više nedostaje u najnovijim modelima. Tu je i klasična ručica automatskog mjenjača koju još uvijek nisu zamijenile tipke, što je također prednost. Sve u svemu, postavke ovog automobila se mogu podešavati gotovo žmirećki.

Što se tiče prostora, sprijeda ga je dovoljno, a vozačka pozicija povišena i sjedi se prilično okomito. Možda će sam trebati par dana dok ne namjestite sjedalo prema vlastitom guštu, ali jednom kada namjestite uživat ćete tijekom vožnje. No problematično može biti straga. Naime, prostora je iza visokog vozača malo, ali i iza prosječno visokog vozača situacija nije baš puno bolja. Tko da će se tamo odrasli rijetko osjećati ugodno na dugim putovanjima. No djeca će imati mjesta, ali će im nedostajati punjači. Iako postoje ventilacijski otvori za putnike straga, što je pohvalno, ispod njih se nalazi veća ravna površina no bez ikakvog priključka! Ako već nema USB-a ona se mogao ugraditi barem 12-voltna utičnica. No ovo je još jedan od dokaza kako ovaj model već ima godina.

No Grandland nudi i nešto moderno, a riječ je o plug-in hibridnom pogonskom sustavu koji se sastoji od 1,6-litrenog turbo benzinca koji razvija maksimalnu snagu od 147 kW/200 KS i pritom nudi 300 Nm okretnog momenta i dva elektromotora, od kojih je jedan postavljen na stražnju osovinu, i omogućuje pogon na sve kotače. Ukupna snaga sustava je 300 KS, što ovom modelu omogućuje odlične performanse. Tako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje tek 6,1 sekundu, dok je maksimalna brzina 235 km/h. Nije loše za jedan kompaktni SUV. Treba imati na umu da je težina vozila gotovo 1,9 tona, a glavnina dodatne težine je u 14,6 kWh bateriji koja omogućuje do 81 km vožnje u gradu, što je u praksi bilo od 55 do 65 km, odnosno do 66 km na otvorenoj cesti, što je u pravilu bilo od 40 do 50 km. Kada je baterija puna, prosječna potrošnja je ispod 5 litara, no uz praznu bateriju prosjek se diže na 8,6 litara. Ali uz redovito punjenje i vožnju isključivo po gradu, s ovim modelom možete ostvariti i manje prosjeke, pa čak se i voziti isključivo na struju. Na trofaznom punjaču snage 7,4 kW punjenje traje oko 2 sata, dok će na običnoj kućnoj utičnici punjenje trajati preko 7 sati, odnosno taman tijekom noći, kako bi sutradan baterija bila puna.

Grandland odlično prima gas, posebice u Sport modu, kada je i upravljač nešto teži, a brzine se prebacuju nešto kasnije, iako ponekad mjenjač prebaci i prije nego što bi trebalo. No bez obzira na sportske predispozicije, Grandlandu ipak više godi umjerena vožnja, kada je buka niska, a neravnine i zavoji se prolaze uz minimalno gibanje karoserije, i kada svaka beba lako tone u san.

Grandland GSe je najveći i najsnažniji Opelov automobil koji je trenutno dostupan na tržištu, a srazmjerno tome tu je i cijena od 57.357,91 eur, odnosno 59.818,28 eur koliko je koštao testni model s dodatnom opremom. To nije mali novac, no treba imati na umu kako je u najsnažnijoj izvedbi dostupan isključivo i najbolji paket opreme. Ako vam nije potreban pogon na sve kotače, dostupan je i plug-in hibrid s ukupnom snagom od 225 KS, a tada cijene kreću od 46.886,46 eura i dostupna su tri paketa opreme, a ne smijemo zaboraviti napomenuti kako Opel nudi Grandland i s turbo dizel motorom sa 130 KS, a s osnovnom opremom cijena takve izvedbe kreće od 36.949 eura. Pohvalno da se još nudi dizel izvedba. Naravno, najpovoljnija je izvedba s 1,2-litrenim turbo benzincem i ručnim mjenjačem, kada cijene startaju od 32.760 eura.

Opel zaista nudi mnogo izvedbi ovog modela, pa je teško reći koja je najbolja, jer svaka ima svoje prednosti i mane. A iako ima godina, Grandland još uvijek može pružiti mnogo toga, posebice ljubiteljima gumbića u interijeru, ali i klasičniji izgled bez „svemirskog“ dizajna. Mogli bi čak i reći kako Opel s ovim modelom nudi retro štih s modernim dodacima.

 

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4477 x 1906 x 1609 mm
Osovinski razmak 2675 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1867 kg/ 503 kg
Veličina prtljažnika 390/1528 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, Multi-Mode
Snaga 221 kW / 300 KS
Okretni moment 520 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 235 km/h / 6,1 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 8,6
CO2 emisija 27 g/km
Cijena 59.818,28 eur (450.700,82 kn)
Oprema Night Vision, 10-inčni multimedijski sustav,  dvozonski automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, AGR sjedala, dvobojna karoserija, 19-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI