Test: Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+

Test: Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+

Nissan X-Trail s e-POWER pogonskim sustavom donosi električni motor koji pokreće vozilo, a ugrađenu bateriju puni benzinski motor, pa nema potrebe za punjenjem na punionicama, već se ovakav X-Trail vozi kao i svaki drugi benzinac.

Ovo je nova Mazda2 Hybrid, koja je ustvari Toyota Yaris Hybrid s Mazdinim detaljima
2022 Kia Sportage: Prve fotografije potpuno nove generacije
Monovolumensku Daciju Lodgy zamijeniti će hibridni SUV sa 7 sjedala

SUV-ovi uvijek troše više od klasičnih automobila iste snage i veličine, a samim time se povećava i vrijednost CO2, što automatski znači i veća davanja prilikom kupnje automobila. Kako bi tome stali na kraj sve više proizvođača nudi i električne izvedbe svojih SUV modela, kao i one hibridne, no Nissan nudi nešto potpuno drugačije – e-POWER. Vjerojatno ste za taj pogonski sustav već čuli, no za one koji nisu, budemo sve pojasnili.

Prema Nissanovim istraživanjima, više od 70% vremena europski vozači SUV-ova provedu na gradskim i prigradskim cestama, a prema istom istraživanju vozači smatraju kako se odabirom ekološkog vozila istim odriču užitka vožnje. No Nissan je razvio e-POWER sustav i prilagodio ga europskim kupcima. To je spoj napredne baterije, električnih motora te klasičnog benzinskog motora. S ovim vozilom vozite na struju, no nema potrebe za punjenjem putem kabela.

Naime, X-Trail pokreću elektromotori, a njihovu bateriju puni benzinski motor. Da, ovo je potpuno drugačiji hibridni pogonski sustav koji omogućuje niži CO2, bez višesatnog punjenja automobila za daljnji put. Sustav se sastoji od 1,5-litrenog turbo benzinskog motora koji razvija maksimalnu snagu od 116 kW/158 KS koji puni 2,1 kWh bateriju, a koja potom pokreće dva elektromotora – prednji, koji razvija snagu od 150 kW/204 KS i nudi okretni moment od 330 Nm, te stražnji, koji razvija snagu od 94 kW/128 KS i nudi okretni moment od 195 Nm. Pritom je ukupna snaga sustava 157 kW/213 KS, a pritom je dostupno i 525 Nm okretnog momenta koji se pokazao izvrsnim u trenutcima kada treba prestići neko vozilo.

Benzinski motor je ugrađen standardno sprijeda, pa vožnja nije nečujna, te se jedva primjetno osjeti svaki puta kada se upali benzinski motor kako bi napunio bateriju. On ne radi čitavo vrijeme, već samo po potrebi. Naime, baterija se puni i vožnjom nizbrdo, kao i svaki put kada otpustite papučicu gasa, a regenerativno kočenje je dobro podešeno. Tako se npr. benzinski motor nije upalio od izlaska iz tunela Sveti Rok, pa sve do novog Masleničkog mosta, a prosječna brzina je bila preko 100 km/h.

No ono što oduševljava su međuubrzanja. Ovaj model nema mjenjač pa su ubrzanja linearna, a odziv na gas je trenutan, kao i na svakom drugom električnom automobilu. A ovdje treba naglasiti i kako je težina praznog vozila gotovo dvije tone, pa s putnicima i prtljagom ona dobro premašuje tu brojku, no nikakav dodatni otpor nismo osjetili. A iako je vožnja ugodna i brza, to se vidi i na potrošnji. Prosjek nam je bio 8,6 litara, no treba napomenuti kako je većinu kilometraže ovaj model napravio na autocesti. Na otvorenoj cesti i uz mrvicu lakšu nogu na gasu, potrošnja se kreće između 6 i 7 litara, u gradu oko 7 do 7 i pol, dok će na autocesti ona dostići i 10 litara. No uzmu li se u obzir performanse, težina, ali i sam oblik vozila, možemo reći kako je potrošnja sasvim ok.

Što se pak tiče udobnosti, ni nakon višesatnog sjedenja za upravljačem nema nikakvih posljedica jer su sjedala udobna, no kako su presvučena kožom, ali bez ventilacije, po ovim vrućinama nije baš ugodno sjesti na njih. S druge strane, po zimi nećete imati problema jer sjedala dolaze s grijačima, a grijan je u upravljač. Unutrašnjost je gotovo identična manjem bratu Qashqaiju, a testni model je bio opremljen s 5 sjedala, a uz doplatu je moguće dobiti dodatna dva sjedala u trećem redu. Ona u drugom redu su klizna i s podesivim naslonima, pa možete birati između većeg prtljažnika i manje prostora straga ili više prostora za koljena, a nešto manji prtljažnik. No ni najmanji obujam prtljažnika od 575 litara svakako nije malen, a u toj konfiguraciji i straga se mogu smjestiti dvometraši iako su prednja sjedala pomaknuta do kraja. Također, bit će dovoljno prostora i za glavu, bez obzira na to što je ugrađen panoramski krov. X-Trail je stvarno prostran.

Kad se smjestite na vozačevo sjedalo shvatit ćete kako su dizajneri napravili dobar posao. Sve je postavljeno tamo gdje treba biti, a oduševljava i niz fizičkih tipki, uključujući i podešavanje klimatizacije. Klima je trozonska, pa i putnici straga mogu podešavati željenu temperaturu, no i vozač ima opciju podešavanja temperature na stražnjim sjedalima. Ispred njega se pak nalazi pregledna 12,3-inčna instrumentna ploča s prikazom svih informacija. Dizajn možda nije najmoderniji, no sve je pregledno. Isto je i s 12,3-inčnim središnjim multimedijskim zaslonom koji ima dobru rezoluciju i dobar odziv, no izgled nije najmoderniji. Također, USB stick s gotovo 100 GB glazbe je bez problema očitavao, a bio je učitan čitav popis pjesama, a ne djelomičan, kao kod nekih modela.

Udobnosti pridonose dobra sjedala koja nude odličnu lumbalnu potporu, a tu je i veliki, dovoljno široki središnji naslon sprijeda, u kojem se sakriva veliki pretinac za stvari. Dodatna je polica za stvari postavljena ispod mjenjača, a ispred njega se nalazi polica s bežičnim punjačem za mobitel. Kod mjenjača je postavljen i okretni gumb putem kojeg se odabire način vožnje, odnosno terena kojim vozite. Naime, testni je model bio opremljen pogonom na sve kotače, koji je dovoljno sposoban i za veće izlete izvan asfalta ili puteva.

Sve što ste pročitali nije jeftino, no u Nissanu su uspjeli ponuditi X-Trail s poštenom cijenom. Testni model košta popriličnih 55.883 eura, no riječ je o top modelu sa svom mogućom opremom! S ovakvom motorizacijom cijene kreću već od 45.166 eura u opremi Acenta, dok s pogonom na dva kotače i jednim elektromotorom snage 150 kW/204 KS cijene kreću od 38.843 eura. Uz to Nissan nudi i čak 5 paketa opreme, pa će svatko naći neku kombinaciju za sebe. Ako pak želite standardni blagohibridni benzinski motor, treba naglasiti kako onda cijene kreću od 34.516 eura, što je, u odnosu na konkurenciju, i više nego povoljno, a treba naglasiti kako u svim kombinacijama serijski dolazi automatski mjenjač, te je na svim kombinacijama pogona i opreme moguće doplatiti za dva dodatna sjedala, što će vas koštati 1.130 eura.

TEHNIČKI PODACI: Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+
Dimenzije (DxŠxV) 4680 x 1840 x 1720 mm
Osovinski razmak 2705 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1908 kg/ 437 kg
Veličina prtljažnika 575/1396 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/3
Pogon Na sve kotače, e-4ORCE
Mjenjač Automatski
Snaga elektromotora 157 kW / 213 KS
Okretni moment elektromotora 525 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 7,0 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 8,7
CO2 emisija 143 g/km
Cijena 55.883,14 eur (421.051,52 kn)
Oprema Nappa kožna sjedala, dvobojna karoserija, trozonski automatski klima-uređaj, BOSE audio sustav s 10 zvučnika, prilagodljiva LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 20-inčni aluminijski naplatci, ProPILOT, 10,8-inčni head up zaslon, 12,3-inčni multimedijski zaslon…

 

KOMENTARI