Test: Nissan Qashqai e-POWER 190 Tekna+

Test: Nissan Qashqai e-POWER 190 Tekna+

Nissan nudi potpuno drugačiji doživljaj vožnje na struju i to bez brige oko punjenja, jer struju proizvodi turbo benzinac, pa se hibridni e-Power Qashqai vozi kao ni jedan drugi hibridni model.

Novi Nissan Note iznenađuje izgledom, kao i hibridnim te električnim pogonom
Posebna izvedba za hibridni Nissan Qashqai e-POWER: Black Edition
Nissan u Europi prodao 100.000 modela s e-POWER sustavom

Nissanova istraživanja pokazala su da europski vozači crossovera čak više od 70 % vremena za upravljačem provedu na gradskim i prigradskim cestama. Istraživanje je također pokazalo da vozači smatraju kako odabir ekološkog vozila znači odricanje od užitka u vožnji. Nissan je stoga razvio sustav e-POWER i posebno ga prilagodio potrebama europskih kupaca. Taj spoj tehnološki napredne baterije i električnog motora te inovativnog termičkog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom omogućio je optimalnu potrošnju i užitak električne vožnje. Tehnologija e-POWER stoga je idealna za sve one koji ne mogu ili ne žele puniti svoj automobil s pomoću kabela.

Ukratko je ovo opis ovog drugačijeg električnog, odnosno hibridnog pogona. A kratki i laički opis bi glasio: Qashqai e-Power pokreće struja, a struju proizvodi turbo benzinac. Da, za razliku od drugih hibridnih automobila, pogonske kotače ovog modela pokreće isključivo struja, dok struju pak proizvodi isključivo električni motor, uz dodatno prikupljanje energije prilikom kočenja. No što se s time dobiva? Pa Qashqai se vozi kao električni automobil s instant odzivom na pritisak papučice gasa, a također nudi iskustvo međuubrzanja električnog automobila. Doduše, malo je čudno čuti benzinca kako radi, no ako potreba za električnom energijom nije velika, on se gasi i Qashqai postaje tipičan električan automobil – iznimno tih. Nissan u Japanu već niz godina nudi ovakav pogon, koji je premijeru imao u Noteu treće generacije, koji se više nije nudio na europskom tržištu.

Sustav e-POWER čine baterija kapaciteta 2,1 kWh povezana s 1,5-litrenim trocilindarskim benzinskim turbomotorom snage 116 kW/158 KS i varijabilnim kompresijskim omjerom, generatorom, inverterom i 140 kW snažnim električnim motorom dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. Ukupna snaga električnog motora je 140 kW/190 KS.

Sve navedeno omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 170 km/h. A u svemu tome je prosječna potrošnja benzina 6,8 litara. Naravno, pritom u gradskoj vožnji troši najmanje, jer se ne vozi brzo i dosta se struje dobiva regeneracijom kočenja, dok je potrošnja viša kako odete na autocestu. I pritom ne morate razmišljati gdje je sljedeća punionica i koliko ćete trebati čekati svoj red. Također, Nissan nije predvidio da kod kuće dopunjavate bateriju, pa tako ne postoji nikakva dodatna utičnica, već samo otvor za punjenje goriva.

Sve je dobro usklađeno pa je vožnja udobna, a ni dodatan motor i baterija nisu naštetile vožnji. Treća generacija Qashqaija je odlično posložen auto koji s ovakvim hibridnim pogonom ima svjetlu budućnost jer nudi potrošnju i cijenu dizela, a istovremeno nudi vozačke karakteristike električnog automobila uz nizak CO2.

A udobnosti pridonose i odlična sjedala koja su u paketu opreme Tekna+ presvučena Nappa kožom i koja su dovoljno velika, ali iznimno udobna. U njima i mnogi kilometri odjednom neće stvarati umor, a kako se to ne bi dogodilo nudi se i masaža, kako za vozača, tako i za suvozača. A već spomenuti paket opreme je i najbolji paket, pa je boravak u unutrašnjosti milina.

Naime, osim što izgleda moderno, on je napravljen od kvalitetnih materijala, sve je složeno kako treba pa nema nikakvih neugodnih zvukova ili klimanja, a nudi pregršt opreme. Tako je ispred vozača postavljena digitalna instrument ploča dijagonale 12,3 inča, a iznad njega se na vjetrobranu prikazuje i 10,8-inčni head up zaslon. Središnji zaslon je pak dijagonale 12,3 inča. Svi oni su moderno dizajnirani i pregledni, a lako ih je i konfigurirati prema vlastitim željama, a za pohvalu je i što su komande klimatizacije odvojene, a podešavanje temperature se vrši putem jednostavnih kotačića. Uz to, tu su i fizičke tipke za grijanje sjedala i upravljača, pa sve, kada se naviknete, sve može podešavati bez micanja pogleda s ceste.

Ni na stražnjim sjedalima neće ništa nedostajati, pa su tamo ventilacijski otvori, dva USB priključka (USB i USB-C), naslon za ruke, ali i prekrasan pogled kroz stakleni krov, u kojem će posebno uživati djeca. Još ako se vozite po šumi, to će im biti posebna atrakcija. Prostora ima dovoljno i za više putnike, a čak ni sa staklenim krovom ne nedostaje prostora za glavu.

Isto tako je dovoljno prostora i u prtljažniku koji u osnovi zaprima 455 litara i ima praktičnu podnicu dvostrukog dna koju možete postaviti okomito, kako sitnije stvari ne bi „šetale“ po prtljažniku. Preklapanjem stražnjeg naslona dobiva se obujam od 1415 litara, što uz nosivost od gotovo 500 kg nudi i mogućnost manjih selidbi.

Nissan je s Qashqaijem popularizirao ovu klasu automobila, a svakom generacijom je riječ o sve boljem automobilu. I sada, s modernim i drugačijim hibridnim pogonom, ali i izgledom, Qashqai se ističe u svojoj klasi, što je u današnjoj perspektivi i najvažnije, jer konkurencija nije nikad bila veća. Uz navedeno, Qashqai nudi i fer odmjerenu cijenu, pa ovaj najskuplji model u ponudi sa svom dodatnom opremom košta 47.003 eura, gdje konkurencija nudi tek srednje opremljene modele. Uostalom, cijene Qashqaija kreću od 30.257 eura za osnovni model.

TEHNIČKI PODACI: Nissan Qashqai e-POWER 190 Tekna+
Dimenzije (DxŠxV) 4425 x 1835 x 1625 mm
Osovinski razmak 2665 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1699 kg/ 481 kg
Veličina prtljažnika 455/1415 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, Multi-Mode
Snaga 140 kW / 190 KS
Okretni moment 330 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 170 km/h / 7,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,8
CO2 emisija 120 g/km
Cijena 47.003 eur (354.144,10 kn)
Oprema 12,3-inčni multimedijski sustav, 10,8-inčni head-up zaslon, 12,3-inčni multimedijski zaslon, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 20-inčni aluminijski naplatci, stakleni krov, ProPILOT sustav, kožna sjedala…

KOMENTARI