Lexus RX je vjerojatno najpoznatiji model ovog proizvođača, a prva generacija je u prodaju stigla 1998. godine. On je ujedno i najprodavaniji Lexus s preko 3,5 milijuna prodanih primjeraka, a u Europi je prodano preko 300.000 ovog modela. Uzmemo li u obzir kako je riječ o luksuznom terencu, onda one izgledaju jako dobro. A novi model sada ima puno bolji dizajn, još više luksuza i novi motor, a najsnažnija izvedba hibridnog pogonskog sustava s 371 KS je vezana uz najbolji F Sport paket opreme, a upravo nam je takva izvedba stigla na test.
Iako na prvu ne izgleda kako je riječ o najsnažnijem modelu, a bilo bi to vidljivije da je boja karoserije bila crvena ili zelena, kakve su u ponudi, dok u sivoj boji više vuče na eleganciju. No to nije ništa loše. Tu su i mat crni 21-inčni naplatci s gumama 235/50 R21 koji ipak govore kako nije riječ o tek bilo kakvom SUV-u.
Osim toga, peta generacija ovog modela izgleda odlično. Sada donosi novi dizajn prednjeg dijela vozila gdje je maska i dalje velikih dimenzija, no sada je bolje uklopljena u ostatak dizajna. Gledajući s boka, gornja linija prozora ima kupeovski izgled i spušta se polako, a ide sve do prozora prtljažnika, pa izgleda kako krov straga lebdi, kako bi rekao proizvođač. Straga su i najveće promjene u dizajnu u odnosu na prethodnika, pa su svjetla sada spojena, a stražnji kraj izgleda jako sportsko. I da ne pomislite kako nema brisača stražnjeg prozora, on je ugrađen, ali je sakriven ispod stražnjeg spojlera, pa je Lexus dobro ukomponirao eleganciju i funkcionalnost.
Postavljen je na platformu TNGA-K, a ona je omogućila smanjenje ukupne težine automobila za 90 kg i ukupne visine za 10 mm, što je u konačnici rezultiralo 15 mm nižim gravitacijskim središtem. Međuosovinski razmak povećan je za 60 mm, dok je zadržana ista duljina, a smanjen je bočni nagib kotača. Širina traga kotača je veća i to 15 mm sprijeda i 50 mm straga. Sada su vanjske dimenzije 4890 mm dužine, 1920 mm širine i 1695 mm visine, a međuosovinski je razmak sada dug 2850 mm. Težina praznog vozila je 2175 kg, a za pohvalu je i što je nosivost 575 kg, što je sve rjeđe vidjeti u posljednje vrijeme. Pritom prtljažnik ne briljira s 461 litrom, no zato serijski nudi električno podizanje i spuštanje stražnjih naslona, a njihovim spuštanjem se dobiva ravna površina i obujam od 1678 litara.
A bez obzira na težinu, RX nema problema s preticanjima, ubrzanjem ili pak međuubrzanjima, a za to je zaslužan najsnažniji pogonski sustav koji je dostupan u ovom modelu, a sastoji se od 2,4-litrenog turbo benzinca s četiri cilindra snage 272 KS i dva elektromotora. Jedan je ugrađen na stražnju osovinu i ima snagu od 103 KS, dok je drugi ugrađen između motora i automatskog mjenjača a razvija snagu od 87 KS. Ukupna snaga koju razvija sustav je 371 KS a pogon je stalan na četiri kotača, a uz to serijski dolazi i upravljanje na sva četiri kotača, odnosno i stražnji kotači se zakreću i to do četiri stupnja, što olakšava upravljanje, ali i manevriranje po gradskim ulicama. Nov je i klasičan 6-stupanjski automatski mjenjač koji je puno bolji izbor od CVT-a, kod kojih motor često ide u visoke okretaje i stvara beskorisnu buku. Zato je vožnja u ovom modelu i više nego ugodno tiha, pa čak i kada pritisnete gas do kraja, a tada ćete vidjeti kako ovaj pogonski sklop nema problema s prilično teškim automobilom.
Naime, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje tek 6,2 sekunde, a jako su dobra i međuubrzanja, pa za ubrzanje od 60 km/h do 100 km/h treba tek mrvicu više od 3 sekunde. Ako želite, ugrađene su i polugice iza upravljača pa i sami možete mijenjati brzine kada vam najbolje odgovara, a i one su se pokazale kako su dobro ukomponirane u čitav sustav. Iako je ovaj model snažan i ima sportski pedigre, ipak ga je najbolje voziti laganije. Tada se ne čuje nikakva buka, nema trzanja pri ubrzanjima i pravi je užitak putovati i na dulja putovanja.
Prosječna potrošnja nam je bila 10,1 litru, što je dobar rezultat za ovakvo vozilo, s time da treba naglasiti kako u gradskoj vožnji potrošnja pada ispod 8 litara, dok će na autocesti ona biti između 10 i 11 litara. Najugodnije nam je RX 500h bilo voziti otvorenim cestama, jer se tada prepuštate pravom užitku, a i potrošnja pada ispod 9 litara.
A i sam boravak u kabini je užitak. Prednja sjedala i stražnja dva vanjska sjedala su grijana i hlađena, presvučena su kožom, tu je i trozonski automatski klima uređaj, mnogo prostora sprijeda i straga, a čak i dvometraši imaju dovoljno mjesta straga čak i kad su prednja sjedala pomaknuta do kraja. Osim toga, ni nakon duže vožnje sjedala ne umaraju. A užitak je i upravljanje svime po kabini. Naime, i dalje postoje fizičke tipke, prekidači i gumbi koji olakšavaju podešavanje temperature ili glasnoće, te ostalih važnih funkcija, a i dalje je ostalo dovoljno prostora za ogromni 14-inčni multimedijski zaslon koji donosi mnoge informacije, brz je u radu i pregledan, no ne i najmodernije dizajniran.
Tu je i digitalna instrument ploča ali i projiciranje informacija na vjetrobransko staklo. Naravno, sve se to može podešavati, a ako želite isprobati baš sve kombinacije, za to rezervirajte barem pola dana. A uz to, serijski je i Mark Levinson audio sustav s 21 zvučnikom, pa je, ako imate kvalitetne glazbene datoteke, užitak slušati omiljenu glazbu.
Lexus RX 500h F Sport je jedan od najudobnijih SUV modela koje smo imali prilike voziti, a zasigurno se može usporediti s njemačkim suparnicima, od kojih je u nekim detaljima vjerojatno i bolji, a iako je ukupna cijena testnog modela 122.180 eura, to je u rangu tek početnih modela njemačke konkurencije. Dok je ovdje ipak riječ o potpuno opremljenom modelu za kojeg možete doplatiti jedino metalik boju.
TEHNIČKI PODACI: Lexus RX 500h F Sport | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4890 x 1920 x 1695 mm |
Osovinski razmak | 2850 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 2175 kg/ 575 kg |
Veličina prtljažnika | 461/1678 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Benzinski/4 + dva elektromotora |
Pogon | Na sve kotače |
Mjenjač | Automatski, 6 stupnjeva prijenosa |
Snaga sustava | 273 kW / 371 KS |
Okretni moment | 551 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 210 km/h / 6,2 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 10,1 |
CO2 emisija | 182 g/km |
Cijena | 122.180 eur (920.565,21 kn) |
Oprema | Grijana i hlađena kožna sjedala sprijeda i straga, upravljanje na sva četiri kotača, Mark Levinson audio sustav s 21 zvučnikom, IPA pametno parkiranje, 14-inčni multimedijski sustav, automatski trozonski klima-uređaj, LED svjetla, stražnja kamera s opcijom čišćenja, 21-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI