Renaultova tvrtka Alpine je doradila model Rafale, koji će se ipak prodavati pod Renaultovim znakom, a riječ je o najsnažnijoj izvedbi coupe SUV-a Rafale. Puno ime novog modela je prilično dugo i glasi Renault Rafale E-Tech 4×4 300 hp Alpine, a kako mu i ime govori, riječ je o modelu s pogonom na sve kotače, kao i ukupnom snagom sustava od 300 KS.
A čitav pogonski sustav se sastoji od 1,2-litrenog trocilindričnog turbo benzinca koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW/150 KS, zatim elektromotora koji je postavljen na prednju osovinu i koji razvija snagu od 50 kW/70 KS i nudi 205 Nm okretnog momenta, te drugog elektromotora koji je pak postavljen na stražnju osovinu i koji pokreće stražnje kotače, a on razvija snagu od 100 kW/136 KS i nudi 195 Nm okretnog momenta. Tu je i High-voltage Starter Generator (HSG) elektromotor koji razvija snagu od 25 kW/34 KS i nudi 50 Nm okretnog momenta. Ukupna snaga sustava se penje na 220 kW/300 KS, što je dovoljno da Rafale ubrza od 0 do 100 km/h za 6,4 sekunde.
Ugrađena je baterija kapaciteta 22 kWh koja pokreće prvi i drugi elektromotor, dok HGS motor pokreće ICE motor, kontrolira automatski mjenjač i pomaže u punjenju baterije. Bateriju je moguće puniti maksimalnom snagom od 7,4 kW (32A), a punjenje od 0 do 80 posto traje 2 sata i 10 minuta, odnosno od 0 do 100 posto za 2 sata i 55 minuta. Puna baterija omogućuje vožnju samo na struju do 100 km.
A za dodatni užitak u vožnji zaslužan je Alpine koji je podesio podvozje i ovjes, a tu je i zakretanje stražnjih kotača za što veću stabilnost u zavojima. Za to se pobrinulo deset Alpineovih inženjera. U odnosu na standardni Rafale, ova izvedba se ističe i posebnom bojom karoserije, crnom spojleru i novim 21-inčnim aluminijskim naplatcima. Unutrašnjost je također uređena u sportskom stilu, a tu je i novi podizbornik Chassis Control putem kojeg se može podešavati sustav 4Contorl Advanced, a nude se tri postavke: Comfort, Dynamic i Sport.
Uz potpuno punu bateriju i puni spremnik goriva, ovaj Rafale može prijeći čak 1000 kilometara, zahvaljujući spremniku obujma 55 litara. Upravo tako velik, ponekad i veći, spremnik je nekad bio standardne veličine u ovako velikim automobilima, dok se danas kod plug-in hibrida nerijetko nalaze spremnici od tek 40 litara.
KOMENTARI