TEST Jeep Renegade 1.6 Mjet 120 TCT6 FWD Limited

TEST Jeep Renegade 1.6 Mjet 120 TCT6 FWD Limited

Tako mlad, a već je postao legenda. Ne polazi to svakome za rukom

Sve je potpuno novo na novom Peugeotu 5008
Vozili smo Nissan Leaf: brži je, jači i autonomniji
TEST Subaru Forester 2.0i 150 CVT Unlimited SAAS

Kad imate gene legendarnog modela, onda je sve puno lakše, zar ne? U relativnom novom Jeepu Renegade, koji je doživio i lagano osvježenje izgleda, sve posebno izgleda, ali ipak najposebniji je prednji kraj – sedam rebrastih utora na rešetki hladnjaka, uz okrugla LED svjetla, pojava je koju kad jednom vidite zapamtite za cijeli život. Upravo takav će biti Renegade, SUV, koji će i za nekoliko desetaka godina sigurno suvereno voziti.

I po danu, ali naročito po noći jer svjetla osvjetljavaju cestu toliko dobro da smo oduševljeni. A inače detalj sa sedam uspravnih linija i dva kruga s obje strane, asocijacija na davna vremena, točnije na 1945. godinu od kada je broj utora smanjen s devet na legendarnom Jeepu Willysu, može se pronaći i na nekoliko mjesta po kabini i na vanjskim dijelovima. Odlična ideja, zar ne?

Fiatov 1.6 Multijet

Odličan je u Renegadeu, u prijevodu odmetniku ili otpadniku, i 1,6-litreni dizelski motor snage 120 KS. Poznajemo ga dobro, znamo da će bezvremenskom Jeepu podariti veliki broj prijeđenih kilometara. I pri tome čak niti neće previše koštati – kad pogledate vozilo, sigurno biste pomislili kako se bez 200.000 kuna nema što pričati. Ipak, početna cijena od 155.370 kuna govori suprotno, ovaj Jeep je dostupan svima.

Sigurno će vam se svidjeti i Alfin TCT6 automatski mjenjač sa šest stupnjeva koji brzine odnosno zupčanike slaže bestrzajno, kao da se ništa ne događa. Uz odličan pogled na haubu s ispupčenjem, bez obzira vozili se lagano na 1500 okretaja ili pak išli u više okretaje vaditi mu mast. Motor je u startu nešto glasniji, znate da se ispod haube nalazi dizelski agregat, ali u vožnji Jeep Renegade postaje tih. Istina, na ogromnim 19-inčnim kotačima je poprilično tvrd, ali ne i pretvrd.

Naplatci koje vidite mogu se dobiti samo uz opremu Limited, kojoj testirani Renegade pripada dok se prijenos snage na podlogu, uz 7 do 8 litara, obavlja samo preko prednjeg pogona. U ponudi je i pogon na sve kotače, naravno, ali ako ste gradski tip i tražite poglede pune poštovanja od svih susjeda, onda ćete sve i uz prednji pogon moći obaviti, manje će vas koštati Jeep i sigurno će manje trošiti.

Stražnja svjetla asociraju na stare benzinske kanistre te Renegadeu daju prepoznatljiv izgled i sa stražnje strane

8,4-inčni ekran izgleda kao da je iz zrakoplova, a nudi bogato UConnect sučelje odlično organizirano po tabovima na dnu ekrana

Solidno prostran

Poželite li nekoga i provozati, samo naprijed, a bude li vas više u kabini urednoj dizajniranoj putnici straga će primijetiti kako se stražnja vrata praktički otvaraju pod kutom od 90 stupnjeva. Nemoguće je ne primijetiti pri pokretanju motora, dok je vani vrlo niska temperatura, kako se na povećem ekranu od 8,4 inča odmah pojavi tipka kojom se pokreće grijanje sjedala, ali i kola upravljača. Odlično dođe za zimske dane. Ovo je auto koji misli na nas.

Misli on i na sebe jer uz standardno dostupne sigurnosne tehnologije poput prepoznavanja prometnih znakova i upozorenja na prelazak preko bijele linije poživjet će dugo, poprilično dugo. Istovremeno je paket opreme Limited bogat i drugim opcijama poput dvozonske klime, parking senzora, električne parking kočnice, a poželite li glasan zvuk tada na scenu stupa Beats Audio glazbeni sustav s devet zvučnika i 8-kanalnog pojačala snage 560 W. Sve to na kraju košta 206.040 kuna.

Lagan ulazak na stražnju klupu i solidan prostor nastavlja se i u prtljažniku obujma 350 litara, karakterističnih za kompaktna vozila

Interijer je onakav kakav i želimo – s velikim okretomjerom i brzinomjerom, dobrim kožnim upravljačem te odličnim položajem u vožnji

Američki Wrangler u kabrioletskoj izvedbi iz 1988. (lijevo) još je u fazi uređivanja, a 2,5-litreni benzinski motor razvija 76 kW odnosno 102 KS. Dužina oldtimer vozila je 3876 mm, masa 1425 kilograma

KOMENTARI