Nakon što smo se već imali prilike družiti s predivnim Avengerom u električnoj izvedbi, sada nam je na test stigla i izvedba koju pokreće dobro poznati turbo benzinac, koji se pokazao kao idealnim izborom jer omogućuje dobre performanse, ali uz puno nižu cijenu vozila. A upravo to će se svidjeti mnogima kojima je električna izvedba preskupa ili nepraktična.
Avenger je s 4084 mm dužine idealan za grad i pravi je konkurent tipičnim predstavnicima ove klase. Naime, osim što nudi jednaku prostranost, nudi SUV izgled i čak 210 mm udaljenosti od tla, što omogućuje penjanje po rubnicima bez straha, ali i off road izlete. Doduše, trenutno je još uvijek dostupna samo izvedba s pogonom na prednje kotače, no već je najavljeno kako će do kraja godine stići i izvedba s pogonom na sve kotače. A da samo mi ne mislimo kako je Avenger lijepo dizajniran automobil govori i činjenica kako je osvojio nagradu za najljepši mali SUV, ali je izabran i za Europski Automobil godine. To je i prva takva nagrada za Jeep.
No dizajnom itekako odgovara brendu zahvaljujući velikom udaljenošću od tla, ispupčenim blatobranima i karakterističnom prednjom maskom podijeljenom na sedam dijelova. Testni je model bio opremljen i doplatnim 18-inčnim naplatcima koji dodatno podižu dojam, a za pohvalu je i prava ispušna cijev na stražnjem braniku.
No prave se razlike skrivaju pod prednjim poklopcem gdje je ugrađen 1,2-litreni turbo benzinac s tri cilindra koji je već dobro poznat iz mnogobrojnih modela Stellantisa, a koji se pokazao prilično pouzdan, no malo je glasniji, što je bio slučaj i u Avengeru. I dalje je to tiše od tipičnih dizel motora, no na višim okretajima je glasan. Uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem zanimljivog dizajna, no voljeli bi da je kugla mjenjača mrvicu manja, pa bi lakše stala i u sitniju ruku, a voljeli bi i da su hodovi malo kraći. No zahvaljujući masi manjoj od 1,2 tone, ovaj motor s lakoćom pokreće Avenger. Ubrzanje traje 10,6 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 184 km/h, no za pohvalu su dobra međuubrzanja, pa ćete s ovako motoriziranim modelom bez problema pratiti promet i na autocestama. Doduše, iznad 150 km/h se lagano osjeti kako mu ponestaje daha, no tom brzinom ionako ne bi smjeli voziti, pa mu to ne uzimamo za zlo. Zvučna je izolacija dobra, pa se, bez obzira na kutijast dizajn, šum vjetra ne čuje prejako.
A što se tiče potrošnja, prosjek nam je na kraju bio 7,3 litara, s time da smo većinu vremena proveli u gradu, gdje je potrošnja između 7 i 8 litara, ovisno o gužvama, dok će na otvorenoj cesti trošiti između 5 i 6 litara, odnosno na autocesti će pri 130 km/h potrošnja biti između 6 i 7 litara. I više nego solidno za ovakav model.
Unutrašnjost donosi standardno prostora za ovu klasu automobila, no kada se sjedalo vozača pomakne do kraja, iza njega se mogu sjesti samo djeca, no iza prosječno visokog vozača se može smjestiti i prosječno visoka osoba. No s druge strane, sjedala su prilično velika i udobna za ovu klasu, pa ni nakon dužih putovanja nećete osjećati preveliki umor. Uz to, tu je i udoban središnji naslon za ruke, koji dodatno pridonosi udobnosti.
Digitalna instrument ploča je dijagonale 10,25 inča a donosi prilagodljivost i dobru čitljivost u svim kombinacijama prikaza. Središnjim dijelom dominira 10-inčni multimedijski zaslon koji nudi ugodnu brzinu rada, ali i velik broj opcija. Uvijek hvalimo i odvojeno upravljanje klimatizacijom, a kod Avengera je to izvedeno jednostavno sa svim bitnim funkcijama na fizičkim tipkama, no postoji i dodatni izbornik na zaslonu za još detaljnije podešavanje. Tik do klimatizacije je i uvijek rado viđen gumb za paljenje zaslona, ali i za jednostavno podešavanje glasnoće.
No mislilo se na praktičnost, pa osim standardnog pretinca za rukavice, Avenger donosi i rado viđenu policu koja se proteže od vozača pa sve do suvozačevih vratiju, a na njoj je i gumena podloga koja sprječava klizanje predmeta, a jednostavno se vadi i pere.
Na donjem dijelu središnje konzole se nalazi i polica s bežičnim punjačem, a tu su i stari i novi USB priključak, kao i 12V utičnica, dok putnike straga čeka prostora kao i u konkurentima, no za razliku od njih, Avenger nudi puno više prostora za glavu zahvaljujući kutijastom dizajnu. Osim toga, putnike straga čeka i jedan USB-C priključak koji je zaista rijetkost u ovoj klasi.
Za pohvalu je i prtljažnik koji u osnovi zaprima čak 380 litara prtljage, a serijski dolazi i dvostruko dno, koje u višoj poziciji i s preklopljenim stražnjim sjedalima stvara ravnu površinu. Tada prtljažnik ima obujam od 1277 litara, a tu je i dodatni pretinac u podu za kompresor i ostalu obveznu opremu.
Cijena testnog modela je 27.600 eura, a u to je uračunata i dodatna oprema u vidu većih naplataka i ostale opreme, a na tržištu se pojavila i izvedba Longitude, čija cijena starta od 22.790 eura i koja donosi mnogo opreme, uključujući i aluminijske naplatke i automatsku klimu. U ponudi je i blagohibridna izvedba ovog motora u kombinaciji s automatskim mjenjačem, čije pak cijene startaju od 25.390 eura.
Nije ni najsnažniji, ni najbrži, ni najprostraniji, a i ne troši najmanje u klasi, a nije ni suprotno od toga, već je zlatna sredina. No nudi prekrasan izgled te Jeep imidž koji su samo dodatni bonusi na sve ostalo, pa čemo Avengera često gledati na našim cestama.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4084 x 1776 x 1534 mm |
Osovinski razmak | 2557 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1180 kg/ 502 kg |
Veličina prtljažnika | 380/1277 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Turbo benzinski/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
Snaga | 74 kW / 100 KS |
Okretni moment | 205 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 184 km/h / 10,6 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,3 |
CO2 emisija | 130 g/km |
Cijena | 27.600 eur |
Oprema | 10-inčni multimedijski sustav, 10,25-inčni digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 19-inčni aluminijski naplatci, All Terrain odabir vožnje po terenu, parking senzori + stražnja kamera… |
KOMENTARI