Test: Jeep Avenger EV Summit

Test: Jeep Avenger EV Summit

Najmanji Jeep je gotovo idealan gradski automobil, a električna izvedba troši malo pa je i punjenje rjeđe, no uskoro stiže i turbo benzinac s kojim bi ovaj model mogao biti pravi tržišni hit!

Jeep Avenger je najljepši mali SUV
Jeep je objavio sve detalje oko najmanjeg modela Avenger
Jeep najavio novi Avenger, prvi potpuno električni model koji stiže 2023. godine

Najnoviji i najmanji Jeep razvijen je za Europu, a Jeep je upravo s Avengerom napravio vrhunski posao. Ponudio je gradski automobil punokrvnog SUV izgleda koji odlično kombinira sve što većina europskih kupaca traži – automobil dovoljno malen da se može parkirati u gradu, udoban i za dulja putovanja, a nudi i dovoljno prostora za četiri osobe i njihovu prtljagu. A uz sve navedeno riječ je i o izuzetno lijepom automobilu, a za izgled je dobio i nagradu. A ako niste znali, Avenger je i Europski automobil 2023. godine.

No kako uvijek kažemo da nagrade nisu važne već reakcija ljudi i budućih kupaca, a upravo je Avenger dokazao kako je izgled izuzetno privlačan Doduše, testni je model bio u žutoj boji, najatraktivnijoj boji ovog modela, a glave prolaznika često su išle u njegovom smjeru. Ne sjećamo se kada nas je posljednji put tijekom nekog testa toliki broj ljudi upitao o kojem se automobilu radi, detaljno ga pogledao, pa čak i tražio da se sjedne u njega, a nakon svega toga i dalje su bili zainteresirani za ovaj model, doduše u benzinskoj izvedbi koja je ovih dana stigla u prodaju.

Da, prvo je na tržište stigla električna izvedba kakvu smo testirali, a taman dok čitate ovaj tekst u salone bi trebala stići i benzinska izvedba koju pokreće 1,2-litreni turbo benzinac sa 100 KS, koji će na našem tržištu zasigurno biti prodavaniji od električne izvedbe. No da nas krivo ne shvatite, električna izvedba ima mnogo toga za ponuditi, a jedini joj je problem cijena puno viša od benzinske izvedbe.

Ugrađena baterija ima neto kapacitet od 50,8 kWh, a potpuno puna nudi autonomiju od oko 400 km u prosječnom ciklusu, a čak i nešto više ako se vozite isključivo u gradu. Ono što je iznenađujuće je i prosječna potrošnja od tek 13,7 kWh/100 km, što je izvrstan rezultat. I da, to je prilikom normalnog načina rada, dok u eko modu rada ona može biti i niža, no tada je odziv na gas ipak premali, no i dalje dovoljan za isključivo gradsku vožnju.

Elektromotor razvija snagu od 156 KS, a zanimljivo je kako nema onih trzajnih ubrzanja na kakve smo već navikli kod električnih automobila, već Avenger ubrzava linearno i stoga dobro ubrzanje traje i nešto duže. To nam se svidjelo. Također, s dvije odrasle osobe i s dvoje djece i nešto prtljage, nema osjećaja težine prilikom ubrzanja i same vožnje, već je sve isto i kada je za upravljačem samo vozač. Vožnja je udobna, a iako je karoserija povišena, no zahvaljujući niskom težištu stabilnost je na visokom nivou. Nema neugodnih ljuljanja, a ni prelasci preko uspornika ne stvaraju problem. Jeep je odlično podesio ovjes. Šteta je samo što se ne nudi i pogon na sve kotače, no kupci ovakvih automobila ustvari i ne traže to. Onima koji trebaju baš to, izabrat će nešto veći Renegade. Doduše, kod Avengera se nudi i način vožnje blato, pijesak i snijeg, uz standardne eko, normal i sport, što omogućuje lakše probijanje navedenim putevima.

Kao što smo već rekli, kutijasta karoserija ima odličan dizajn, a sprijeda je ugrađena prepoznatljiva maska sa sedam otvora, kakvu ima svaki Jeep automobil, a straga su svjetla gotovo kvadratičnog izgleda, koja podsjećaju na Renegade, no ipak su puno elegantnije izvedena. 18-inčni aluminijski naplatci dobro upotpunjuju bočni izgled, a zanimljivo je kako serijski ne dolaze krovni nosači. S dužinom od 4084 mm stane na svaki parking, a zaštitne plastike oko vozila daju toliko željen robustan izgled kojem je teško odoljeti. Uz to, udaljenost od tla je 21 centimetar, pa penjanje po previsokim rubnicima nije nikakav problem.

No u Jeepu su ipak mislili na praktičnost, pa su tako vrata prtljažnika prilično široka, a za pohvalu je i što se dižu dovoljno visoko, pa ni dvometraši neće zapeti glavom. Prtljažnik je prosjek klase i pravilnog oblika, a nudi i praktičnu policu ispod koje se mogu spremiti kablovi za punjenje i ostale sitnice. Obujam mu je 355 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se gotovo ravna utovarna površina, no nisu uspjeli saznati podatak u točnom obujmu. Iako, i tu možemo reći kako je u prosjeku klase, a zahvaljujući velikom otvoru i kutijastoj karoseriji, u njega je moguće utovariti i predmete velikih dimenzija.

Unutrašnjost donosi dovoljno prostora za ovu klasu automobila, no kada se sjedalo vozača pomakne do kraja, iza mogu sjesti samo manja djeca. S druge strane, sjedala su prilično velika i udobna, a ni dulja putovanja neće predstavljati problem. Digitalna instrument ploča je pregledna i prilagodljiva, a središnjim dijelom dominira 10-inčni multimedijski zaslon koji nudi ugodnu brzinu rada, ali i velik broj opcija, a na svu sreću u Jeepu su razmišljali pametno, pa je upravljanje klimatizacijom odvojeno i vrši se s fizičkim tipkama koje daju dobru povratnu informaciju, pa je upravljanje moguće bez gledanja. Uz njih je postavljen i okrugli gumb za brzo podešavanje glasnoće.

Praktična otvorena polica koja se proteže od vozača pa sve do suvozačkih vratiju  ima gumenu podlogu, pa je na nju lako staviti sitnice koje neće klizati ili ispadati, a ta gumena podloga se lako izvadi i opere. Odlično rješenje! Na donjem dijelu su pak tipke za izbor vožnje, a odmah ispod njih je veliki pretinac koji ima praktičan poklopac po dijelovima, kao oni za tablete. U pretinac stane mnogo toga, čak i manja ženska torbica, a tu su i dva USB priključka. Naslon za ruke je malo uži, ali je svejedno udoban, a skriva i maleni pretinac, dok putnike straga očekuje tek jedan USB priključak, ali ne i ventilacijski otvori. Zanimljivo je i kako su svi USB priključci standardni veliki, pa većina neće trebati kupovati adaptere za novi USB-C priključak.

No još važniji su i detalji, karakteristični za Jeep modele, pa ćete tako na šini za krovne nosače pronaći malenu bubamaru, na otvoru za zrak prednjeg branika i na naplatcima pak karakteristična okrugla svjetla s Jeep maskom. Tu je i Jeep natpis s bočne strane kokpita, koji je vidljiv kad su otvorena vozačeva ili suvozačeva vrata, a na vjetrobranu, na rubu crnog obruba, može se vidjeti osoba koja gleda kroz teleskop, a oko donjeg središnjeg dijela stakla na poklopcu prtljažnika je pak silueta planina. Zasigurno ima još poneki „easter egg“, kako bi se to reklo na engleskom jeziku, no tijekom sedam dana ga ipak nismo uspjeli pronaći.

Za kraj ostaje cijena, koja se s dodatnom opremom popela na 47.730 eura, dok početni električni model s paketom opreme Longitude starta od 40.900 eura. No cijena za benzinsku izvedbu je još povoljnija, i starta od 27.613 eura. Sve nam se čini kako ćemo Avengera često gledati na cestama, ali nema veze, jer nešto lijepo nije teško gledati.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4084 x 1776 x 1528 mm
Osovinski razmak 2562 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1595 kg/ 420 kg
Veličina prtljažnika 355 litara
Vrsta motora električni
Pogon Prednji kotači
Baterija 50,8 kWh neto
Snaga 115 kW / 156 KS
Okretni moment 260 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 150 km/h / 9,0 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 13,7
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 47.730 eur (359.621,68 kn)
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, 10,25-inčna digitalni instrumenti, zatamnjena stražnja stakla, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI