TEST Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130 Comfort

TEST Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130 Comfort

Redizajn Honde HR-V ne donosi velike promjene, ali su primjetna unaprjeđenja aktualne druge generacije

Infiniti Q30 uz 18-inčne kotače, navigaciju, grijanje sjedala
Hyundai objavio cijenu za električnu Konu
Audi S6 i S7 kao TDI modeli s električnim kompresorom

Sa stražnje ćete strane redizajniranu Hondu HR-V prepoznati po kromiranoj lajsni koja povezuje sada nešto tamnija svjetla koja su zadržala identičan izgled. Kad stavite prednji kraj novog HR-V modela i modela prije redizajna, razlike se primjećuju u svjetlima i maski, ali sve je to karakteristično za facelift izdanja. Solid Wing Face grafika uključuje novu, tamnu kromiranu ploču koja mijenja crnu i kromiranu kombinaciju iznad rešetke hladnjaka.

Istovremeno, prednji odbojnik imat će dublje odjeljke za ulazak zraka uz kružni dizajn integriranih svjetala za maglu, a redizajnirana prednja svjetla imat će projektorske leće uz redizajnirana dnevna LED svjetla standardno dostupna. Karoserija je dostupna u ukupno osam boja: Milano Red, Platinum White, Crystal Black, Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue, Ruse Black te u Midnight Blue Beam Metalli koju smo imali na testu.

Facelift promjene

Promjene u interijeru odnose se ponajprije na poboljšanu zvučnu izolaciju koja se naročito primijeti dok vozilo stoji – doslovce se čini da je motor ugašen, iako radi, a uz start-stop sustav motor će se i ugasiti ukoliko se stvore uvjeti za to. Do putnika u kabini dopirat će manje buke iz motora i općenito izvan vozila jer je ugrađeno više izolacijskog materijala oko lukova kotača prtljažnika te prednjih i stražnjih vrata.

Po prvi će put, ovisno o paketu opreme, Honda HR-V biti opremljena Active Noise Cancellation (ANC) koja je dizajnirana da smanjuje buku niske frekvencije u interijeru vozila praćenjem takvih zvukova uz pomoć dva mikrofona smještena u kabini, a zatim se uključivanjem zvučnika odnosno emitiranjem zvuka s preciznim reverznim fazama audio signala buka na neki način “isključuje” iz kabine.

Subkompaktni SUV nudi ugodnija sjedala koja će dati dobru potporu pri dužim putovanjima, na stražnjim se sjedi vrlo komotno, uz dovoljno prostora za noge i ramena. Ispod sjedala nalazi se prazni prostor pa se prtljaga može smjestiti i u tom dijelu, bez da smeta putnicima.

Naime, Honda je napravila pravu revoluciju u prostoru premještanjem rezervoara goriva ispod prednjih sjedala. Spomenuti rezervoar goriva ne smeta vozaču i suvozaču, moguće je i dalje dovoljno nisko spustiti sjedalo, a iznad glave postoji dovoljno prostora. Dobilo se na taj način izuzetno puno prostora u prtljažniku koji je dublji, a najveća korist dobije se preklapanjem stražnjih sjedala koja se inače zovu magična.

Preklope li se sjedala prema natrag, u središnjem se dijelu kabine dobije ogroman prostor u koji može stati nekoliko velikih televizora. Daljnjim preklapanjem sjedala prema podnici odnosno prema prednjim sjedalima dobit će se ogromni, ravni prostor na kojem se praktički može i spavati. Doslovce, kao da imate mali kombi, što se tiče prostora pa s Hondom HR-V bez problema možete ići kupovati namještaj u trgovačke centre.

Tih i ugodan motor

1.5 benzinski atmosferski motor poznajemo iz HR-V modela u kojem je premijerno predstavljen prije tri godine, a nudi 130 KS i te 155 Nm, što je dovoljno da se vozilo s mjesta do 100 km/h ubrza za 10,2 sekunde i postigne 192 km/h. Najveću brzinu morat će na sebe preuzeti šesti stupanj prijenosa. Naime, ručni mjenjač sa šest stupnjeva ima izrazito kratke omjere, uz precizno kretanje ručice mjenjača koja stvara lagani zvuk udarca svaki put kad se ručica ubaci u neki stupanj.

Za samo sedam ili osam sekundi već smo u šestom stupnju, a svaki se sljedeći stupanj prijenosa preporučuju na oko 1500 okretaja. Dakle, kao da se radi o turbaku, a ne atmosferskom motoru. Sugerira to shift oznaka na instrumentima, a mi smo i poslušali te smo već pri 48 km/h bili u šestom stupnju. Motor uspijeva održavati brzinu pri 1300 okretaja, čime se postiže niža potrošnja goriva, ali češći angažman vozača. Prosječna potrošnja, uz gradsku vožnju te autocestu je 6,6 litara.

U skretanja pod punim kutom bez problema se ulaz u trećem stupnju, vozilo dobro drži pravac, ugodno je za vožnju, ima dobru preglednost i daje agilan osjećaj, ali se pri višim okretajima čuje ipak veća buka. To može biti primjetno na autocesti jer šesti stupanj mora odraditi sve od 50 do 192 km/h pa se pri 130 km/h motor vrti na 3400 okretaja u šestom stupnju. Ipak, nije trom i ako nije žurba na autocesti bez problema će ubrzavati i kada treba potegnuti od 100 km/h na više, bez potrebe za nižim stupnjem. Uskoro će u ponudu doći i poznati 1,6-litreni turbodizelski motor snage 120 KS.

Na test smo uzeli Hondu HR-V s početnim paketom opreme Comfort pa je oprema možda na prvi pogled manje zastupljena, ali imamo kočenje u slučaju nužde koje smo i sami osjetili na autocesti, na naplatnim kućicama jer se rampa nije odmah otvorila, imamo grijanje prednjih tekstilnih sjedala, Bluetooth povezivanje preko ekrana koji nije osjetljiv na dodir ali su recimo osjetljive komande automatskog klima uređaja. Dobro će doći pomoć pri kretanju na uzbrdici, upravljač podesiv po visini i dubini, automatsko paljenje i gašenje svjetla s odgodom, tempomat i limitator. Cijena za Hondu HR-V Comfort je 187.479 kuna plus nadoplata od 4000 kuna za metalik boju.

KOMENTARI