Test: Honda CR-V PHEV Advanced Tech

Test: Honda CR-V PHEV Advanced Tech

Velik i prostran japanski SUV u plug-in hibridnoj izvedbi nudi i još manju potrošnju, ali samo ako redovito punite bateriju putem utičnice, a kao stvoren je za grad kada ćete se u preko 90% vremena voziti isključivo na struju.

Honda je konačno predstavila i europsku inačicu nove generacije modela CR-V
Nova GARAŽA je na svim kioscima: Ispolirali smo farove i dobili 50% jače svjetlo, otkrivamo zašto će tehnički pregled biti stroži
Od pet najprodavanijih automobila u svijetu, čak njih četiri dolazi iz Japana

Na ljeto 2022. godine Honda je predstavila šestu generaciju modela CR-V, SUV modela koji nudi mnogo toga. Inače je ovaj model redovito u top 10 prodanih modela u svijetu, no europski kupci mu baš i nisu naklonjeni, iako za to nema nikakvog razloga, dapače. CR-V nudi mnogo toga bolje od razvikanije konkurencije, no jednostavno nije toliko tražen. Sada na europskom tržištu starta i nova izvedba, a riječ je o plug-in hibridu (PHEV), odnosno hibridu koji se može puniti i putem utičnice. To znači kako baterija ima nešto veći kapacitet od 17,7 kWh, a koja omogućuje autonomiju do 80 km, što je i više nego dovoljno za svakodnevne potrebe prosječnog europskog kupca.

No treba znati kako je bateriju potrebno redovito puniti, jer se samom regeneracijom ne može sama napuniti, iako se i tako puni, a predviđeno je punjenje putem kućne utičnice snage do 2,3 kW, kada se baterija napuni do kraja za manje od 8 sati, a moguće je punjenje i putem Wallboxa snagom do 6,8 kW, a tada punjenje traje do 2 i pol sata. A upravo to će vam omogućiti puno povoljniju vožnju, prvenstveno u gradu, jer ćete za punjenje baterije potrošiti oko 1,5 eura po noćnoj tarifi, odnosno u gradskoj vožnji 100 km ćete prijeći za manje od 2 eura!

No to vrijedi samo ako redovito punite bateriju, jer inače CR-V PHEV u prosjeku troši 7,7 litara, što znači da je potrošnja benzina na 100 km oko 11 eura, ovisno o trenutačnoj cijeni. A upravo iz tog razloga je prednost PHEV vozila pred drugima svima koji se voze uglavnom po gradu. A za povremena duža putovanja ćete pretrpjeti mrvicu višu potrošnju. Posebice kod ovog modela koji je izuzetno udoban, i tih, pa ni duža putovanja neće nikome stvarati problem.

A kad smo već krenuli s tehničkim specifikacijama, odmah ćemo reći i kako ovaj model pokreće dvolitreni benzinski motor koji razvija maksimalnu snagu od 109 kW/148 KS i pritom nudi 189 Nm okretnog momenta, a njemu je pridružen elektromotor, pa je ukupna snaga sustava 135 kW/184 KS, a pritom je dostupno i 335 Nm okretnog momenta. Sustav je uparen s bestupanjskim CVT automatskim mjenjačem, a snaga se prenosi na prednje kotače. Za obiteljski auto ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde je sasvim ok, kao i maksimalna brzina od 195 km/h. U obzir treba uzeti i kako je masa praznog vozila gotovo dvije tone, a za pohvalu je i spremnik goriva od 46,5 litre, što nije čest slučaj kod PHEV vozila, jer se prostor prvenstveno daje bateriji. A CR-V se vozi kao svaka Honda. Iako nema sportske performanse, za upravljačem imate osjećaj kako je automobil zalijepljen za asfalt, a jednako tako se s lakoćom vozi i van asfalta, gdje dobro upija neravnine makadamskih puteva.

Ovaj je model dug 4706 mm, širok 1866 mm i visok 1684 mm, dok mu je međuosovinski razmak rastegnut na 2700 mm, a sve to omogućuje i izvrsnu ponudu prostora u kabini, ali i prtljažniku. Naime, osnovni obujam prtljažnika je 617 litara, a s preklopljenim stražnjim sjedalima raste na 1710 litara, a što je najvažnije, prostor je radi kutijaste karoserije izvrsno iskoristiv, pa unutra možete natovariti i složeni ormar. No nije prostrano samo u prtljažniku, već i na stražnjim sjedalima. Naime, i kada je sjedalo vozača pomaknuto do kraja i spušteno do kraja, iza njega se može smjestiti dvometraš! Da, dobro ste pročitali, dva dvometraša jedan iza drugoga u SUV-u! I ne samo to, već će i ulazak straga biti izuzetno lagan zahvaljujući stražnjim vratima koja se otvaraju pod kutem od gotovo 90 stupnjeva. To ne nudi nitko drugi! Naravno, ne treba spominjati i kako je tu preklopni naslon za ruke, ventilacijski otvori i dva USB-C priključka za punjenje uređaja. Tu su i grijana vanjska sjedala, kao i nasloni koji se mogu podešavati po nagibu, pa je stvarno teško naći bilo kakvu zamjerku!

A isto je i sprijeda, gdje je izobilje prostora, a sjedala i upravljač se izdašno podešavaju pa je vrlo lako naći idealnu poziciju. Sjedala su velika, pa ni korpulentnije osobe neće imati problema s udobnosti, a i više nego dovoljno je prostora po širini. Dovoljno je širok i središnji naslon za ruke kako bi ga mogli koristiti i vozač i suvozač. Ispred vozača je upravljač odlično pogođene debljine i s fizičkim tipkama, dok je zaslon instrumenata dijagonale 10 inča. Dizajn nije moderan. No sve je pregledno i lako čitljivo, a isto vrijedi i za multimedijski zaslon koji dolazi s dijagonalom od 9 inča, pored kojeg su smještene i fizičke tipke za povratak na početni ekran i za povratak jednog koraka. Tu je i okrugli gumb za brzo podešavanje glasnoće, ali i za gašenje sustava, a ispod su još postavljene dvije tipke za prebacivanje pjesama, odnosno stanica.

Pohvale idu i za odvojene komande klimatizacije s jednostavnim podešavanjem, a tu su odmah i tipke za grijanje, odnosno hlađenje sjedala. Oduvijek nam se sviđala i tipka za grijanje upravljača koja je ugrađena na sam upravljač, a ne da je morate tražiti je li lijevo od upravljača, ili negdje na središnjoj konzoli. Na središnjoj konzoli su još i klasični i USB-C priključak, 12V utičnica, ali i serijski bežični punjač mobitela. Na tom povišenom dijelu su i prekidači mjenjača, odnosno tipke za odabir smjera vožnje, jer Honda koristi bestupanjski CVT mjenjač. Tu je i tipka za odabir načina vožnje, kao i za uključivanje sustava za olakšavanje vožnje pri strminama, kao i tipka za odabir vožnje samo na struju. Jedino na čemu bi Honda mogla poraditi je na lakoći isključivanja neželjenih sigurnosnih sustava koji se pale kod svakog pokretanja vozila, a ne da se mora lutati izbornicima kako bi ih isključili.

Honda je odlučila ponuditi samo jednu razinu opreme, i to onu najbolju, za PHEV izvedbu, a to nije slučaj samo na našem tržištu, već je tako i drugdje. A to znači i višu cijenu, a testni model košta 64.750, s uključenom metalik bojom. No kada pogledamo glavnog konkurenta, RAV4 PHEV s otprilike podjednakom opremom, razlika u cijeni je oko 1000 eura, što je na ovom iznosu zanemarivo, a CR-V ipak nudi puno više prostora i puno tišu vožnju. Ovo je idealan automobil za one koji će redovito puniti bateriju i time se voziti jeftinije i uglađenije, dok za one koji nemaju živaca i volje za punjenjem, neka radije odaberu standardnu samopunjivu hibridnu izvedbu Honde CR-V jer time mogu uštedjeti gotovo 10.000 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4706 x 1866 x 1684 mm
Osovinski razmak 2700 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1988 kg/ 442 kg
Veličina prtljažnika 617/1710 litara
Vrsta motora/broj cilindara Plug-in hibrid/4
Pogon Svi kotači
Mjenjač Automatski, bestupanjski, CVT
Snaga sustava 135 kW / 184 KS
Okretni moment 335 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 195 km/h / 9,4 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,8
CO2 emisija 18 g/km
Cijena 56.890 eur
Oprema 9-inčni multimedijski sustav, bežični punjač mobitela, BOSE premium audio sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, 18-inčni aluminijski naplatci, panoramski stakleni krov s otvaranjem, grijana i ventilirana prednja sjedala, grijani upravljač i stražnja sjedala, električno podesiva kožna sjedala…

 

KOMENTARI