Test: Honda CR-V 2.0 Full Hybrid 4WD Elegance

Test: Honda CR-V 2.0 Full Hybrid 4WD Elegance

Šesta generacija Honde CR-V donosi moderan izgled i mnogo prostora u kabini i prtljažniku, a pod poklopcem se skriva hibridni pogonski sustav koji omogućuje nisku potrošnju, a tu je i pogon na sve kotače. Trebate li nešto više?

Nova GARAŽA je na svim kioscima: Ispolirali smo farove i dobili 50% jače svjetlo, otkrivamo zašto će tehnički pregled biti stroži
Nova GARAŽA je na svim kioscima: prvi hrvatski test Honde CR-V 1.5 i Suzuki Vitare 1.0
Potpuno nova Honda CR-V s 5 i 7 sjedala i redizajnirana Honda HR-V

Već niz godina je Honda CR-V među 10 najprodavanijih automobila u svijetu, no na europskom tržištu nikad nije postigla takav uspjeh. No izgleda kako bi se s novom, već šestom generacijom to moglo i promijeniti. Naime, novi CR-V je dizajniran kako bi se svidio i europskim kupcima, a to smo mogli i primijetiti tijekom testa, jer su se često glave okretale za automobilom.

Sprijeda je novi CR-V, mogli bismo reći, napuhan Civic, što nije nimalo loše, dok je straga napravljen opsežan redizajn u odnosu na prethodnika. Linije su čiste i elegantne, gotovo bezvremenske, a cjelokupan je dojam i više nego pozitivan. Osim toga, kutijast dizajn automatski nudi i više prostora za putnike i prtljagu 4706 mm dug automobil dovoljno prostran za pet osoba i svu prtljagu. Prostranost je bila značajka i prethodne generacije, a novi je preko 10 cm duži.

Osim toga, iznimno je i praktičan, a posebno cijenimo otvaranje stražnjih vratiju pod kutem od 90 stupnjeva, što omogućuje lako postavljanje djeteta u sjedalicu ili bilo koji drugi manevar koji morate napraviti na stražnjim sjedalima. A upravo tamo se i odrasli mogu smjestiti vrlo lako, bez da će im zasmetati naslon prednjih sjedala pomaknutih do kraja, a jedino bi najvišima kosa mogla lagano dodirivati krov, koji je nešto niži radi serijskog panoramskog krova koji se može otvarati. Po sredini poda gotovo da nema uzdignuća, a tu su i ventilacijski otvori i dva USB priključka za punjenje uređaja. Naravno, naslon za sruke koji skriva držače čaša i dodatni fino podstavljen pretinac se podrazumijevaju, kao i nasloni sjedala koji se mogu individualno podešavati.

Kada se smjestite na veliko i udobno vozačko sjedalo, ispred vas je moderna konzola koje svoje korijene vuče iz Civica. To znači mrežasta površina koja se proteže čitavom širinom vozila, a ispod koje su smješteni ventilacijski otvori, a središnjim dijelom dominira 9-inčni multimedijski sustav koji se može dosta prilagođavati, a tu je i okretni gumb za uključivanje/isključivanje, ali služi i za podešavanje glasnoće, kao i fizička tipka za povratak na početni zaslon i tipka za povratak. Multimedijski sustav donosi klasičan dizajn, no on je ujedno pregledan i lak za korištenje, a na dnu zaslona su dodatni prečaci za glavne funkcije. Srećom, na njemu nema podešavanje klimatizacije, kojom se upravlja putem fizičkih gumbi i tipki, što znatno olakšava upotrebu bez gledanja. Tu su smješteni i prekidači za grijanje prednjih sjedala, dok se tipka za grijač upravljača nalazi na samom upravljaču. Logično, ali to rješenje, koliko nam je poznato, koristi samo Honda. Ne smijemo zaboraviti reći kako je sustav bez problema pročitao sve pjesme s testnog USB-a, a za pohvalu je i što gotovo instantno započinje s reprodukcijom nakon uključivanja vozila.

Na središnjoj konzoli su još i klasični i novi USB-C priključak, 12V utičnica, ali i serijski bežični punjač mobitela. Na tom povišenom dijelu su i prekidači mjenjača, odnosno tipke za odabir smjera vožnje, jer Honda koristi bestupanjski CVT mjenjač. Tu je i tipka za odabir načina vožnje, kao i za uključivanje sustava za olakšavanje vožnje pri strminama. Ne smijemo zaboraviti reći i kako je prednji naslon za ruke izrazito udoban, ali i širok, pa ćete rijetko laktovima dodirivati suvozača. Još jedan dokaz Hondine prostranosti.

Ispred vozača se nalazi upravljač gotovo idealne debljine, koji odlično leži u ruci, a na njemu se nalaze fizičke tipke, dok je sve informacije prikazuju na 10-inčnom zaslonu s instrumentima. Dizajn je klasičan s mogućnošću podešavanja, no izgled je ponovno jednostavan i pregleda bez mnogobrojnih lijepih detalja koji ustvari smetaju u preglednosti. Tako to rade Japanci! A jedina je šteta što ugrađena stražnja kamera, kao i kamera u desnom retrovizoru nisu veće rezolucije, jer ovako prikazuju izblijeđenu sliku s niskim detaljima. A kamera u desnom retrovizoru se pali prilikom davanja desnog pokazivača i prikazuje mrvi kut.

A osim što se u CR-V bez problema može smjestiti pet osoba, bit će i dovoljno prostora za njihove stvari. Naime, prtljažnik u osnovi zaprima 587 litara prtljage, što je i više nego dovoljno i za duža putovanja, a preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se prostor od 1642 litre kojeg ćete teško napuniti sa stvarima, osim ako se ne selite.

Što se tiče hibridnog pogonskog sustava, on je nov i puno bolje radi nego prethodni, a sastoji se od benzinskog motora i dva elektromotora. Dvolitreni četverocilindrični motor Atkinsonovog ciklusa nudi snagu od 148 KS, dok elektromotori daju snagu od 184 KS, dok je ukupna snaga sustava 184 KS i nudi se 335 Nm okretnog momenta. Ugrađena baterija ima kapacitet od tek 1,05 kWh, pa se brzo puni, ali i prazni, no bez obzira na to, ovaj terenac s težinom od preko 1,8 tone troši kao upaljač. Nakon sedam dana druženja prosjek je bio 6,7 litara, s time da smo se na autocesti uvijek vozili u Sport načinu vožnje, dok smo svim ostalim cestama vozili u standardnom načinu vožnje. Sada čitav sustav djeluje skladnije, pa je užitak voziti ovaj automobil.

Uz to, ne naginje se u zavojima, dobro podnosi neravnine i rupe na cesti, pa je odličan i za duge relacije. Osim toga, za razliku od nekih konkurenata nije čak ni (pre)glasan kada pritisnete papučicu gasa do kraja na autocesti, što mu je dodatan plus. A kad se svemu tome pridoda i fer odmjerena cijena onda stvarno nema prigovora!

Testni je model bio opremljen početnim Elegance paketom opreme koji nudi zaista bogat popis opreme, a jedina doplata je metalik boja, pa je ukupna cijena testnog modela 56.890 eura. Povoljnija je jedino izvedba s pogonom samo na prednje kotače koja košta 52.940 eura bez metalik boje, ili pak „full“ opremu Advance, gdje za 60.060 eura dobivate još head-up zaslon, grijana stražnja sjedala, ventilirana prednja sjedala, MultiView kamere, Bose premium audio sustav, subwoofer, adaptivna prednja svjetla i još poneku sitnicu. Honda je s novom generacijom modela CR-V, barem po nama, ponudila lijepo upakiranu tehnologiju po cijeni konkurencije, no ponudila je bogatu opremu i mnogo prostora, pa bi možda nova generacija mogla postići veći uspjeh i u Europi.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4706 x 1866 x 1684 mm
Osovinski razmak 2700 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1806 kg/ 544 kg
Veličina prtljažnika 587/1642 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Svi kotači
Mjenjač Automatski, bestupanjski, CVT
Snaga sustava 135 kW / 184 KS
Okretni moment 335 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 187 km/h / 9,4 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,7
CO2 emisija 151 g/km
Cijena 56.890 eur
Oprema 9-inčni multimedijski sustav, bežični punjač mobitela, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, 18-inčni aluminijski naplatci, panoramski stakleni krov s otvaranjem, grijana prednja sjedala i upravljač, električna podesiva kožna sjedala, …

 

KOMENTARI