TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KS Comfort

TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KS Comfort

Skuter Honda Forza 300
Putnički automobil s mogućnošću 100% odbitka PDV-a
Vozili smo: potpuno električni Jaguar I-Pace

Dinamičan dizajn

U prednjem i stražnjem dijelu se nalaze plastični rešetkasti detalji čija je funkcija samo vizualno isticanje

Stražnji dio je vrlo dinamičan, a Honda je na peta vrata odlučila smjestiti dva spojlera

Dizajnom je Civic vrlo intrigantan, po mnogima koji su ga dobro odmjerili, od guma do krova – djeluje vrlo dinamičan, čak je i pomalo grub u nekim detaljima. Originalan je u svakom slučaju s dinamičnim linijama, s vozačke pozicije nudi pogled na prevjese poklopca motora pa sve pobuđuje pravi sportski ugođaj. Sjedenje u vozilu je nešto manje sportski orijentirano, instrument ploča nije orijentirana samo prema vozaču, kako je bilo u prethodnim generacijama, ali sve bitno je i dalje tu – okretomjer i brzinomjer su smješteni na jedan ekran, sve je digitalno, uz razigrane boje. Nema nikakvih analognih instrumenata niti kazaljki pa se i stanje nivoa goriva u rezervoaru te temperature vode prikazuju putem LED-ica.

Sve je digitalno, kazaljke su u potpunosti nestale s instrument ploče

Naš testni Civic je bio s početnim paketom opreme Comfort, ali nemojte se dati zavesti jer Japanci su oduvijek bili izdašni s opremom u početnom paketu – imamo automatski klima uređaj, podešavanje upravljača i po visini i po dubini, isto tako se i vozačko sjedalo može podešavati u svim smjerovima, imamo čak i grijanje vrlo udobnih sjedala. U multimedijskom dijelu imamo sve što je najbitnije – Bluetooth i USB ulaz, nemamo navigaciju jer nam se čini puno korisnijom koristiti navigiranje putem mobitela s aktualnim prometnim informacijama. Ekran je u boji, dijagonale 5 inča, ali nije osjetljiv na dodir.

Multimedija na prvi pogled nije bogata, ali sve što vam treba je integrirano

Civic može sam voziti

Inače, popis opreme u početnom paketu je izrazito dug i trebalo nam je više minuta dok smo ga samo pročitali. Među više od 50 stavki nalazi se i pomoć pri vožnji pa tako novi Civic može preuzeti kontrolu nad upravljačem i kočnicama, a mi samo nadziremo kretanje vozila i preuzimamo kontrolu kad vozilo nema potrebne uvjete za samostalnu vožnju. Prednja kamera smještena na vjetrobranskom staklu prati bijele linije i uz pomoć samo srednje bijele linije može vozilu dati dovoljno informacija za samostalnu vožnju. Ulaskom u nešto zavojitije ceste podrška prestaje jer kamera ne može vidjeti liniju.

Srce novog Civica je ipak potpuno novi VTEC Turbo motor

Ukoliko se ispred nas nalazi sporije vozilo ili koje je počelo kočiti, a mi ne reagiramo pravovremeno, radarski sustav će prvo upozoriti vozača, a ako vozač ne pritisne papučicu kočnice ili ju pak preslabo pritisne pomoći će vam i tako vas spasiti. Isprobali smo sve tehnologije u praksi, približili smo se nekim vozilima malo bliže i sve perfektno radi. Zatim smo na autocesti aktivirali adaptivni tempomat koji je samostalno održavao brzinu vožnje i samostalno kočio kad bi se ispred nas nalazio na primjer kamion. Doslovce, ukoliko bismo na autocesti zaspali, Honda Civic bi vozilo držala unutar našeg voznog traka i ne bi se niti zabila u vozilo ispred.

Cijena Honde Civic do registracije

Sve spomenuto u našem testu dostupno je za 144.890 kuna (kolovoz 2017.), kolika je početna cijena za kompakt Honda Civic. Dodatno, metalik boja košta 4000 kn, a u ovu cifru nije uključen posebni porez, ali je uključen PDV. Dakle, platit ćete Civic nešto više od konkurencije s europskog tla, ali ćete dobiti izrazito opremljeno vozilo, primjetno većih dimenzija i većeg prostora u vozilu. Uz sve to ide i poslovična japanska kvaliteta. Krajem godine očekujemo dizelski 1,6-litreni motor snage 120 KS, koji se već dokazao tijekom posljednjih godina, čime će i ponuda motora biti veća od sadašnje.

STRANICE

1 2