Dinamičan dizajn
Dizajnom je Civic vrlo intrigantan, po mnogima koji su ga dobro odmjerili, od guma do krova – djeluje vrlo dinamičan, čak je i pomalo grub u nekim detaljima. Originalan je u svakom slučaju s dinamičnim linijama, s vozačke pozicije nudi pogled na prevjese poklopca motora pa sve pobuđuje pravi sportski ugođaj. Sjedenje u vozilu je nešto manje sportski orijentirano, instrument ploča nije orijentirana samo prema vozaču, kako je bilo u prethodnim generacijama, ali sve bitno je i dalje tu – okretomjer i brzinomjer su smješteni na jedan ekran, sve je digitalno, uz razigrane boje. Nema nikakvih analognih instrumenata niti kazaljki pa se i stanje nivoa goriva u rezervoaru te temperature vode prikazuju putem LED-ica.
Naš testni Civic je bio s početnim paketom opreme Comfort, ali nemojte se dati zavesti jer Japanci su oduvijek bili izdašni s opremom u početnom paketu – imamo automatski klima uređaj, podešavanje upravljača i po visini i po dubini, isto tako se i vozačko sjedalo može podešavati u svim smjerovima, imamo čak i grijanje vrlo udobnih sjedala. U multimedijskom dijelu imamo sve što je najbitnije – Bluetooth i USB ulaz, nemamo navigaciju jer nam se čini puno korisnijom koristiti navigiranje putem mobitela s aktualnim prometnim informacijama. Ekran je u boji, dijagonale 5 inča, ali nije osjetljiv na dodir.
Civic može sam voziti
Inače, popis opreme u početnom paketu je izrazito dug i trebalo nam je više minuta dok smo ga samo pročitali. Među više od 50 stavki nalazi se i pomoć pri vožnji pa tako novi Civic može preuzeti kontrolu nad upravljačem i kočnicama, a mi samo nadziremo kretanje vozila i preuzimamo kontrolu kad vozilo nema potrebne uvjete za samostalnu vožnju. Prednja kamera smještena na vjetrobranskom staklu prati bijele linije i uz pomoć samo srednje bijele linije može vozilu dati dovoljno informacija za samostalnu vožnju. Ulaskom u nešto zavojitije ceste podrška prestaje jer kamera ne može vidjeti liniju.
Ukoliko se ispred nas nalazi sporije vozilo ili koje je počelo kočiti, a mi ne reagiramo pravovremeno, radarski sustav će prvo upozoriti vozača, a ako vozač ne pritisne papučicu kočnice ili ju pak preslabo pritisne pomoći će vam i tako vas spasiti. Isprobali smo sve tehnologije u praksi, približili smo se nekim vozilima malo bliže i sve perfektno radi. Zatim smo na autocesti aktivirali adaptivni tempomat koji je samostalno održavao brzinu vožnje i samostalno kočio kad bi se ispred nas nalazio na primjer kamion. Doslovce, ukoliko bismo na autocesti zaspali, Honda Civic bi vozilo držala unutar našeg voznog traka i ne bi se niti zabila u vozilo ispred.
Cijena Honde Civic do registracije
Sve spomenuto u našem testu dostupno je za 144.890 kuna (kolovoz 2017.), kolika je početna cijena za kompakt Honda Civic. Dodatno, metalik boja košta 4000 kn, a u ovu cifru nije uključen posebni porez, ali je uključen PDV. Dakle, platit ćete Civic nešto više od konkurencije s europskog tla, ali ćete dobiti izrazito opremljeno vozilo, primjetno većih dimenzija i većeg prostora u vozilu. Uz sve to ide i poslovična japanska kvaliteta. Krajem godine očekujemo dizelski 1,6-litreni motor snage 120 KS, koji se već dokazao tijekom posljednjih godina, čime će i ponuda motora biti veća od sadašnje.