Sedma generacija Ford Fieste jedan je od najnaprednijih malih, kompaktnih, gradskih automobila na tržištu. Na test smo uzeli model s trocilindričnim benzinskim atmosferskim motorom obujma 1,1 litra, nastao iz poznatog Fordovog jednolitrenog benzinca koji inače dolazi ojačan turbinom. Naša testna verzija snage 70 KS zaslužuje poštovanje nakon što smo se uvjerili u agilnost motora, spremnost na trenutnu reakciju te konstantno održavanje snage u vožnji. U nižim okretajima vrlo je teško raspoznati da se radi o tri cilindra jer je rad motora poprilično ujednačen, za razliku od većine trocilindraša koji zvuče pomalo raštimano. Buka tijekom vožnje u kabini je svedena na minimum, a da se radi o tri cilindra postaje očigledno tek kada zavrtimo motor visoko u okretaje. Ponašanje Fieste je zanimljivo – motor uvijek pokazuje svoju snagu koja je daleko većeg osjećaja na terenu nego na papiru. Od 70 konjskih snaga u vozilu dužine 4040 mm ne očekujete baš previše, ali motor nije trom niti pri 1500 okretaja, a niti pri 6000. Uvijek konstantno pokazuje karakter, s tim da neće niti pokazati nešto posebno kad se više vrti. Reakcija na papučici gasa je gotovo trenutno, kao nekada što su bili automobili, a precizan je i kožom obloženi upravljač. Kožu pronalazimo još i na ručici 5-stupanjskog ručnog mjenjača koji se (također) odlikuje preciznošću i ugodnim hodom te nešto kraćim prijenosnim omjerima pa se stupnjevi prijenosa vrlo često izmjenjuju, a vozilo može održavati brzinu i pri 1500 okretaja. Najugodnija vožnja je pri 2000 okretaja, ako se često izmjenjuje ritam vožnje kako bi motor dao dovoljno dobar odziv. Na autocesti se motor u šestom stupnju vrti pri 3700 okr/min. Fiesta u ovoj konfiguraciji nije veliki potrošač goriva – na otvorenoj cesti pri 60 km/h trošit će između 3,7 do 4 litre, na autocesti potrošnja raste na 5,7 litara (uz opterećeno vozilo točno 6 litara), dok u gradu ne prelazi 6,5.
Oboružana je sustavima pomoći

Dodatni USB priključak nalazi se na praktičnom mjestu, što je zgodno za utaknuti USB stick s glazbom
Ford Fiestu predstavlja kao jedno od najnaprednijih vozila u segmentu, a za to postoje i pravi razlozi – već u početnom paketu nudi sustav zadržavanja vozila na nagibu, upozorenje izlaska iz prometnog traka, pomoć pri zadržavanju u prometnom traku dok u sigurnosnom dijelu nudi šest zračnih jastuka. Testna Fiesta je zanimljivo konfigurirana – ima prednje električne podizače stakala koji se impulsno kontroliraju (čak i suvozačko), ali straga ima ručne podizače. Kotači su 16-inčni s čeličnim naplatcima, klima je ručna, dok ekran u interijeru za multimediju ima samo 4,2 inča promjera i nije osjetljiv na dodir. Ali su zato tu Bluetooth za telefoniranje bez ruku te dva USB priključka smještena na zanimljive pozicije. Fiesta nudi ugodna sjedala i za duže vožnje, vozačko je podesivo po visini, dok se straga mogu smjestiti dvije odrasle osobe i neće osjetiti manjak komfora. Interijer je djelomično prekriven mekanim materijalom te sjajnim piano finišem koji daje dozu elegancije. Prtljažnik bez rezervne gume mjeri 292 litre što je u praksi dovoljno i za obiteljsko putovanje.

Kožni upravljač sadrži veći broj gumbića kojima se kontrolira limitator brzine vožnje, multimedija i putno računalo
Vizualno je Ford Fiesta skladno finalizirana, uz lijepo istaknute stražnje bokove i nešto monotonija stražnja svjetla, dok prednjim krajem dominiraju velika svjetla s halogenim lampama i poznata te prepoznatljiva izvedba maske hladnjaka. Cijena za testiranu Ford Fiestu s paketom opreme Mood je 89.900 kuna, čime se smjestila u čak i nešto povoljniju izvedbu u odnosu na također popularne konkurente. U motornom dijelu možete birati između testnog 1.1 motora s pet stupnjeva prijenosa snage 70 KS; isti je motor dostupan i u izvedbi s 85 KS dok popularni Fordov Ecoboost 1.0 turbobenzinac s novim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem nudi okruglih 100 KS i starta od 104.990 kuna. Fiestu možete dobiti i s dizelskim motorima – 1.5 s 85 KS i sa 120 KS uz početnu cijenu od 113.900 kuna.
KOMENTARI