TEST Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 136 7DCT Premium Plus

TEST Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 136 7DCT Premium Plus

Motor odiše snagom i zabavnom komponentom u vožnji, a tehnologije poput nadzora nad upravljačem i samostalnog kočenja čine Hyundai i30 u karavanskoj izvedbi pravim tech vozilom

VIDEO Hyundai i30N 2.0 T-GDI 275 Performance
Zaboravili ste dijete na stražnjem sjedalu?! To se može spriječiti
Sportski nastrojen Hyundai i30 N

Hyundai je poznat po kvaliteti, nekvarljivosti te vjernošću svojih kupaca koji 20 pa i više godina njeguju ljubav prema ovoj marki. Hyundai im uzvraća sa zanimljivim modelima, pouzdanim motorima i dizajnom koji se sviđa Europljanima. I hrvatskim će se građanima sigurno svidjeti i30, a mi smo testirali karavansku dizelsku inačicu s 1.6 motorom snage 136 KS.

Tri načina vožnje

Motor pokazuje tri različita karaktera, pomoću tipke za način vožnje pa se možemo klasično voziti, zatim u Eco načinu te u Sport(skom). Imali smo dovoljno vremena i kilometara koje smo tijekom tjedan dana prešli s i30 (CW je oznaka za karavan) da isprobamo sva tri načina vožnje. U Eco načinu motor ima vrlo miran, smiren karakter, papučica gasa ne reagira promptno, nego s odmakom i nije osjetljiva kao u ostala dva moda vožnje. Sport je zabavan, agilan, motor spremno reagira na naše “podražaje” u želji za sportskijom vožnjom, stupnjevi prijenosa automatskog mjenjača prebacuju se nešto kasnije. 7-stupanjski 7DCT mjenjač s dvije spojke gotovo se niti ne osjeti u vožnji, promjene su toliko ugodne i brze da oduševljavaju u svakom trenutku.

Interijer odiše modernim štihom, uz veći broj prekidača

Sekvencijalni način uz plus i minus na samoj ručici mjenjača te uz polugice iza kola upravljača daju dodatnu draž sportskoj vožnji. Ipak, sportski ugođaj nije na maksimumu kakav biste možda očekivali na pravom sportskom automobilu, jer ovdje se radi o obiteljskom vozilu pa će se recimo stupnjevi prijenosa odnosno brzine u kombinaciji Sport+ručni način mijenjanja brzina ipak u konačnici obaviti automatski; neće se zadržati trenutni stupanj prijenosa. Još jedan detalj nedostaje do savršenstva uz ovakav mjenjač i motor, a to je tvrdi upravljač u sportskom načinu – na nižim brzinama, u vožnji gradom to nam čak i odgovara, ali na autocesti nedostaje tvrdoće. Ipak, općeniti dojam je i dalje jako dobar, i30 u ovoj konfiguraciji predstavlja odličan izbor i za grad i za otvorenu cestu, ali i za autocestu. Motor nije bučan u vožnji niti pri većim brzinama vožnje, ovjes je udobno dobar i dovoljno čvrst te nema nikakvog uvijanja šasije i karoserije. Na otvorenoj cesti smo nakon 200 kilometara imali potrošnju 5 litara, a kombinirana vožnja sa svim režimima (grad, autocesta, otvorena) potrošnju podiže na 6,1 litara. Zadovoljni smo s potrošnjom goriva.

Uz ručicu mjenjača nalaze se gumbi grijanja sjedala i kola upravljača, parking senzora, start/stop sustava

Pri brzinama većima od 60 km/h (55 km/h minimalno) vozilo će uz pomoć prednje kamere samostalno upravljati, mi samo trebamo držati ruke na kolu upravljača. Zgodno za duže vožnje pa se ne moramo zamarati, ali u oštrijim zavojima kamera ipak postaje bespomoćna, kao i kod većine današnjih vozila s tom tehnologijom pomoći u vožnji pa moramo sami preuzeti kontrolu. Uključimo li adaptivni tempomat, vozilo će samo održavati razmak do vozila ispred nas, kočit će samostalno te se i u potpunosti zaustaviti. Trebamo li nakon tog zaustavljanja ponovo krenuti, recimo na semaforu, potrebno je dotaknuti papučicu gasa kako bismo inicirali novu vožnju. Uz ova dva sustava testirani Hyundai i30 nudi još sustave pomoći pri kretanju na uzbrdici, električnu parking kočnicu, sustav upozorenja prilikom prelaska preko bijele linije vozne trake, upozorenje na sudar s vozilom ispred nas, a prednja svjetla prate zavoj.

Bogato opremljen interijer

Interijer Hyundaija je suvremen, bogat multimedijom i vrlo prostran. Iako se radi o kompaktnom automobilu C-segmenta, prostora ima u svim smjerovima, komandna ploča djeluje široka pa vizualno povećava prostor. Plivajući 8-inčni touch ekran je istaknut, a u vozilu imamo ukupno tri ekrana – uz spomenuti još i za dvozonski klima uređaj te 4,2” između velikih okretomjera i brzinomjera koji odlično izgledaju. Sjedala su srednje tvrda, a tek se u vožnjama u trajanju od nekoliko sati osjeti mekoća i počinjemo osjećati manjak tvrdoće. Stvar popravlja lumbalno podešavanje vozačkog sjedala koje se inače kompletno električno podešava. Hyundai i30 sadrži i nekoliko pretinaca koji su zaštićeni od pogleda izvana. Multimedija je vrlo bogata pa uz USB ulaz imamo i navigaciju, Bluetooth te spajanje na Apple CarPlay koji smo isprobali i s užitkom koristili. Samo sučelje vozila na touch ekranu je dobro organizirano, uz velik broj opcija.

Prtljažnik obujma 602 litre (1650 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima) svakako je jedan od razloga za kupnju karavanske izvedbe. Ispod podnice se nalazi dodatni skriveni prostor tako da će i30 biti idealan za obitelji s više prtljage koju nose sa sobom na putovanje.

Premium Plus paket opreme sadrži još prednje parking senzore, navigaciju s besplatnim doživotnim ažuriranjem mapa.

Spuštanjem stražnjih sjedala dolazi se do 1650 litara, a u sjedalima postoji otvor za skije i za veće predmete

Motori i cijene

U ponudi su, što se tiče pogona, još i ovi motori: benzinski 1.4i sa 100 KS, 1.0 TGDI sa 120 KS i 1.4 TGDI sa 140 KS, a dizelsku ponudu čini još i 1.6 CRDi sa 110 KS. Motori su kombinirani s ručnim 6-stupanjskim i 7-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Početna cijena za kompaktnu izvedu starta od 104.990 kuna, karavanska od 123.990 kuna. Testirani 1.6 karavan ima početnu cijenu 187.990, dok se sa svim opcijama i metalik crvenom Fiery Red bojom cijena do registracije penje na 207.630 kuna.  

Duljina Hyundaija i30 CW je 4585, što je za 245 mm duže od hatchback izvedbe

 

KOMENTARI