Test: Dacia Sandero Comfort 1.0 ECO-G 100 – tvornički ugrađen plin donosi uštedu

Test: Dacia Sandero Comfort 1.0 ECO-G 100 – tvornički ugrađen plin donosi uštedu

Grupa Renault ostvarila višestruke rekorde
Renault Grupa zabilježila značajan rast u prošloj godini
Novi Dacia Sandero i Sandero Stepway stigli u Hrvatsku, a mi smo ih vozili

Novi Sandero ima prilično veliki zahtjev pred sobom, a to je nastaviti tamo gdje su stali. Riječ je o tome da je baš Sandero bio najprodavaniji automobil u klasi na europskom tržištu kod privatnih kupaca, što nikako nije mala stvar. Nakon tjedan dana vožnje u trećoj generaciji tog modela, mislimo da će im to lako poći za rukom, i to ne samo dizajnom, koji je naočitiji detalj novog modela, već nizom sitnica koje su poboljšane i koje se ne mogu vidjeti na prvi pogled, već ih primjetite tek pri korištenju automobilom. Dacia je ovog puta napravila pravu stvar…

Krenimo od naočitije stvari, a to je vanjski dizajn koji sada ne zaostaje za skupljom konkurencijom u klasi, a tu se posebno ističu LED dnevna svjetla u obliku slova Y koja dolaze serijski već od najpovoljnijeg modela. Ipak, nisu samo dnevna svjetla izvedena u LED tehnologiji, već su tu i glavna svjetla sprijeda, ali i straga, gdje se također može vidjeti Y dizajnerski potpis. Tu je i maska motora s kromiranim detaljima koja podiže ukupan dojam. Straga je dizajn jednostavniji i osim LED svjetala, treba naglasiti kako je Sandero izgubio ključanicu, pa se sada prtljažnik otvara elektronski pritiskom na gumb. Bočni je dio također prilično jednostavnih linija, s ispupčenjima kod prednjeg i stražnjeg kotača, a svakako treba naglasiti novi dizajn stražnjih vratiju koji više nema veliki limeni završetak u koji su mnogi lupali glavom kad su vrata bila otvorena.

O unutrašnjem dizajnu ima se mnogo toga za napisati, i to mislimo u pozitivnom smislu! Naime, kada sjednete na nova sjedala, osjetit ćete kako su veća, udobnija, a i bolje drže tijelo u zavoju nego kod prethodne generacije, dok se ispred vas nalazi mnogo novosti. Tako je čitava komandna ploča napravljena od tvrđe plastike, no mekanim platnenim umetkom koji se širi čitavom njenom širinom postiže se ugodniji dojam. Iste mekane presvlake nalaze se i na naslonima za ruke na vratima, a tu je i novi volan koji sada na sebi ima tipke za tempomat i limitator pa ih više ne treba tražiti. Upravljanje svim funkcijama na volanu je jednostavno i intuitivno pa prilagodba neće trajati dugo.

Instrument-ploča klasičnog je dizajna, s brojačem okretaja i brzinomjerom, između kojih se našao ekran putnog računala na kojem su vidljive sve informacije. Kada smo spomenuli da ima mnogo sitnica koje se ne vide na prvu, upravo taj ekran jedna je od njih. Naime, sada se prikazuje i prosječna potrošnja i benzina i plina. Sitnica je i da sada možete jednom pritisnuti ručicu brisača i brisači će jednom pobrisati staklo, dok ih je dosad bilo potrebno uključiti. Tu je i puno elegantnija tipka za prebacivanje na plin i nazad, koja se svojim dizajnom nimalo ne razlikuje od ostalih prekidača. Možda vam se ove sitnice ne čine značajnima, no vozači prijašnjih generacija zasigurno će biti zadovoljni.

Tu je i novi središnji multimedijski zaslon koji je veći od prethodnog, postavljen je na višu poziciju i dolazi s novim softverom. Novi softver sada izgleda moderno, a istovremeno je jednostavan za upotrebu i radi dovoljnom brzinom. Naravno, nije brz kao na mobitelima, ali tako je kod velike većine automobila. Na njega je moguće ugraditi nosač za mobitel iza kojeg se nalazi i USB priključak za spajanje sa sustavom automobila, a toliko je blizu mobitela da vam je za spajanje dostatan kabel od 10-ak cm!

Prostranost je uvijek bila na strani Sandera, a tako je i s novom generacijom koja je narasla u dužinu i širinu, a tu je i nešto veći međuosovinski razmak pa prostora ima i sprijeda i straga. Moramo naglasiti da je prostor straga u samom vrhu klase, no iako nema USB priključak za punjenje, na kraju središnjeg dijela između prednjih sjedala nalazi se 12V utičnica u koju se lako može uključiti USB adapter.

Tu je i velik prtljažnik koji u osnovi zaprima 410 litara, a rezervnog kotača nema jer je na njegovo mjesto ugrađen spremnik plina koji je veći nego kod prethodnika. Prtljažnik je pravilnog oblika, stražnja se sjedala mogu preklopiti, a sada su tu i četiri praktične kuke na koje je moguće objesiti vrećice.

Sad dolazimo i do motora. Sandero pokreće jednolitreni turbobenzinac koji razvija 91 KS ako se vozi na benzin, odnosno razvija maksimalnu snagu od 100 KS ako se vozi na plin. Mjenjač je ručni sa 6 stupnjeva prijenosa, a već su u tvornici ugrađeni ventili otporniji na više temperature koje se stvaraju prilikom vožnje na plin. Uz to, i otvor za punjenje plina nalazi se odmah pored otvora za točenje benzina, pa izvana ne možete vidjeti razliku između izvedbe s plinskom instalacijom i bez.

A kako sve funkcionira? Pa bez problema. Dok je motor hladan, Sandero vozi na benzin, no kad postigne radnu temperaturu pogon se automatski prebacuje na plin, naravno ako je uključen. Prebacivanje se u vožnji rijetko osjeti, a Sandero je živahan bez obzira na to na koje gorivo trenutno vozi. Kada pričamo o potrošnji, ona pri vožnji na benzin varira od 5 do 8 litara benzina, dok je potrošnja na plin nešto veća i kreće se od oko 6 do oko 9 litara. Prosjek nam je bio 6,5 litara na benzin, odnosno 7,8 litara na plin. No, kad sve to stavimo u kalkulaciju, dobivamo sljedeće podatke.

Cijena benzina u trenutku pisanja ovog teksta bila je 11,10 kn/l, dok je cijena plina na istoj benzinskoj postaji bila 5,91 kn/l. To znači da za 100 km vožnje na benzin potrošimo 72,15 kn, dok pri istoj udaljenosti vožnjom plina potrošimo 46,09 kn! Ušteda je to od oko 35 %, čak i sada kada su cijene benzina fiksirane, a cijene plina se mijenjaju!  A nemojte zaboraviti da je razlika u cijeni benzinca i izvedbe s plinom minimalna i iznosi oko 1500 kuna. Za one koji prelaze veću kilometražu, računica je jasna.

A kako se Sandero vozi? Pa poprilično dobro. U odnosu na prethodnika poboljšano je ljuljanje karoserije, koje se sada gotovo i ne osjeti, prelasci preko rupa ne stvaraju mu problem, a dorađena je i izolacija pa je Sandero sada puno tiši na višim brzinama. Maksimalna brzina mu je 183 km/h, no najugodnije je putovati brzinom od oko 140 km/h, kada je ovaj model dovoljno tih, a istovremeno i ne troši previše.

Testni model s dodatnom opremom košta 110.300 kuna, dok bez nje cijena pada na 103.400 kuna. Gledajući dug popis opreme, prosječnom kupcu ne treba doplata gotovo ni za što, izuzev metalik boje, pa cijena može biti izrazito povoljna, posebice ako pogledate što konkurencija nudi po istoj cijeni.

Kada se sve zbroji i oduzme, možemo reći da je novi Sandero dobro pogođen model koji nudi mnogo toga po poštenoj cijeni. Uz to, mora se priznati da u većini sitnica to više nije ”jeftin” auto, već nudi gotovo sve što i konkurencija, no još uvijek po pristojnoj cijeni.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4088 x 1848 x 1499 mm
Osovinski razmak 2604 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1182 kg/ 420 kg
Veličina prtljažnika 428/1108 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin + LPG / 3
Obujam/pogon 999 ccm / prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 67 kW / 91 KS (pri 4600 okr/min)  benzin; 74 kW/101 KS (pri 4600 okretaja) plin
Okretni moment: 160 Nm (2100 okr/min) benzin/ 170 Nm (2000 okr/min) plin
Najveća brzina / 0-100 km/h 178 km/h / 11,60 s
Potrošnja (prosječna l) 6,5 litara benzin/ 7,8 litara plin
CO2 emisija 126 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/ne
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema automatski klima-uređaj, DAB radio, 8-inčni infotainment zaslon, električni podizači svih prozora, LED prednja svjetla za maglu, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera…

KOMENTARI