Test: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2

Test: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2

Najmanja Alfa stiže u prilično napučen B SUV segment vozila, a od konkurencije se ističe dizajnom, ali i iznenađujuće kvalitetnom unutrašnjosti. Zahvaljujući nešto tvrđem ovjesu i hibridnim motorom sa 136 KS, Junior može biti i prilično brz, pa je Junior prava stvar za nove Alfa juniore.

Nenadano zaustavljen razvoj nasljednika Maseratija Quattroporte
Sve je poznato: Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde MY 2023. sada po povoljnijoj cijeni

U poprilično gužvovit B SUV segment stigla je novopridošlica koja u ovom segmentu još nije imala predstavnika. Naime, nakon što je 2018. godine ugasio Mito, a 2020. godine Giuliettu, Alfa Romeo nije imao predstavnika u nižim klasama, a sada se to konačno mijenja. Na Junior su položene velike nade, a nakon sedmodnevnog druženja bi mogli reći i kako je nada ovog puta pozitivna, jer nas je u nekim detaljima Junior pozitivno iznenadio.Kako kažu u Alfi: „Sportski u srcu, kompaktne veličine i u talijanskom stilu.

Za dizajn se pobrinuo Alfa Romeo Centro Stile i napravio je vraški dobar posao s dizajnom koji je poprilično jedinstven, što se posebice cijeni u današnje doba kada su većina automobila slična kako jaje jajetu. Junior se može pohvaliti kratkim prevjesima, dok su blatobrani napuhnuti, a straga je kultni „odsječeni rep“, koji odaje počast kultnom modelu Giuliji TZ. Sprijeda su upečatljiva 3+3 LED dnevna svjetla, a isti takav raspored je i straga, a prednja maska dolazi u dvije izvedbe – Leggenda i Progresso, a testni je model bio opremljen izvedbom Scudetto Progresso, dok se druga odlikuje natpisom marke ispisan retro fontom. A posebno se ističu i 18-inčni aluminijski naplatci koji su dizajnirani u klasičnom Alfinom stilu.

Junior je postavljen na CMP2 platformu, koju koriste i drugi modeli Stellantisa, no u Alfi su poradili na ovjesu i sveukupnom dojmu u vožnji. Stoja je i ovjes nešto tvrđi, no ne i neudoban, što uz „malo teži“ upravljač stvara dobar vozački dojam. Tu je i Alfa D.N.A. sustav. “Dinamički” način vožnje, djelomično omogućen posebno podešenim upravljačem i kalibracijom gasa, nudi najbolje performanse i užitak u vožnji. Način vožnje “Natural” dizajniran je za svakodnevnu upotrebu, dok “Advanced Efficiency” optimizira postavke za maksimalnu energetsku učinkovitost i smanjenje potrošnje bez utjecaja na užitak u vožnji.

Testni model pokreće benzinski motor obujma 1,2 litre koji razvija maksimalnu snagu od 100 kW/136 KS s turbo punjačem promjenjive geometrije (VGT – Variable-Geometry Turbo), a koji je potpomognut 48V hibridnim sustavom. Ovaj 3-cilindarski motor radi prema Millerovim ciklusu i koristi razvodni lanac kako bi se povećala pouzdanost. Električna komponenta sastoji se od 48-voltne litij-ionske baterije i elektromotora snage 21 kW ugrađenog u 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, koji radi zajedno s inverterom i upravljačkom jedinicom mjenjača kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost.

A kakav je u praksi? Pa sustav radi prilično dobro i glatko, iako tu i tamo kod kretanja zna „cuknuti“ ako prejako pritisnete papučicu gasa pa odmah prebacuje iz struje u benzinski rad, no to se događa zaista rijetko. A Junior se i lijepo vozi, pa je s njime užitak vožnja po starim zavojitim cestama koje mu puno bolje odgovaraju od autocesta. Doduše, dobro se snalazi i po gradu. A ono što je još zanimljivo je i prosječna potrošnja koja je na kraju testa iznosila tek 6,7 litara. Iako ga baš nismo štedjeli.

Unutrašnjost je također dizajnirana drugačije od konkurencije, a to se prvenstveno vidi po nešto nižem smještaju središnjeg multimedijskog zaslona dijagonale 10,1 inča koji je poprilično okrenut prema vozaču, kao što je to bilo nekada.A ispred vozača je poznati „dalekozor“, iako je riječ o digitalnom zaslonu dijagonale 10,25 inča, no brzinomjer i brojač okretaja su postavljeni uz rubove kako bi asocirali na nekadašnje uređenje. Upravljač je malen i savršeno pogođene debljine, a na njemu se nalaze isključivo fizičke tipke. Iznad središnjeg zaslona su ventilacijski otvori, ali i četiri tipke prečaca, uključujući i onaj za isključivanje sigurnosnih sustava koje ne želite koristiti.

Već smo rekli kako je zaslon smješten nešto niže nego smo navikli u današnje vrijeme, pa nije lako svaki put s njega očitati sve a da dugo ne mičete pogled s ceste, no zato su tu fizičke tipke za podešavanje klimatizacije, koje su također okrenute prema vozaču. Tu je i praktična polica koja je ujedno i bežični punjač, a tu su i dva USB priključka.

Na tunelu između prednjih sjedala je polugica automatskog mjenjača, tipka ručne kočnice i odabira načina vožnje, a najviše nam se svidjelo što je na sam vrh ugrađena i tipka za paljenje i gašenje motora. Tu je i središnji naslon za ruke koji je prilično udoban i donosi prilično debelu ispunu, a ugodna za koristiti je i ona na naslonu na vratima. Također, i komandna ploča je meka na dodir, kao i obloge oko središnjeg tunela, pa je dojam u unutrašnjosti prilično dobar. A ne smijemo zaboraviti ni odlična sportska sjedala koja dolaze serijski kod ove izvedbe.

Straga je ipak nešto drugačije. Sjedala su istog dizajna ali manje profiliranija, a stražnje putnike očekuje tek jedan USB priključak za punjenje. Prostora ima u prosjeku klase, a na vratima će ih dočekati ipak samo tvrda plastika. No zato prtljažnik nudi dovoljnih 415 litara obujma, dolazi s dvostrukom podnicom, a preklapanjem sjedala dobiva se ravna površina i obujam od 1280 litara. Svakako treba spomenuti i kako su vrata prtljažnika električna, što je gotovo jedinstveno u klasi.

S Juniorom Alfa Romeo okreće novu stranicu u povijesti te se upravo od ovog modela očekuje puno. Osim ove izvedbe, u ponudi je već i električna, kao i sportska s 280 električnih konja, a već je predstavljena i hibridna izvedba s pogonom na sve kotače. Ovako široka ponuda bi mogla dobro proći kod kupaca, a tu je i privlačan dizajn izvana i u unutrašnjosti, premium doživljaj na prednjim sjedalima i prilično bogata oprema, po fer odmjerenoj cijeni. Tako bogato opremljena Speciale izvedba s dodatnom opremom, kakvu vidite na fotografijama, košta 32.869 eura, no cijene kreću već od 28.490 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4173 x 1781 x 1533 mm
Osovinski razmak 2562 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1380 kg/ 410 kg
Veličina prtljažnika 415/1280 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva prijenosa
Snaga 100 kW / 136 KS
Okretni moment 230 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 206 km/h / 8,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,7
CO2 emisija 109 g/km
Cijena 32.869 eur
Oprema 10,25-inčni digitalni instrumenti, 10,1-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, stražnja kamera, premium unutrašnjost, sportska sjedala, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, dvobojna karoserija…

 

KOMENTARI