Sve ih je manje, a potražnja je i dalje primjetna. Tako bismo najbolje mogli opisati kategoriju malih gradskih automobila. Da, ljudi ih i dalje kupuju, no proizvođači ih prestaju nuditi, a za sve su krive sve strože norme o ispušnim plinovima, koje pritom donose i više cijene razvoja, ali i više cijene automobila. Nekada je u ovoj klasi gotovo svaki proizvođač automobila nudio jedan model, a danas ih nudi tek maleni dio. A koliko je sve ovo najbolje vidljivo je i u nedostatku braće za novi Aygo, koji su u prve dvije generacije bili nudili i Citroen s modelom C1 i Peugeot s modelom 108. Njima se jednostavno nije isplatilo razvijati novu generaciju takvih gradskih modela, no Toyota nastavlja svoj put novom generacijom modela Aygo X, koji je sada puno slobodnije dizajniran i privlačniji nego ikad prije.
Krenimo prvo od imena. Sada Aygo ima dodatak X, koji se čita Cross, a time se želi naglasiti novi dizajn koji je trendovski povišen, odnosno crossoverski. Malo je nejasno samo zašto se svi ostali takvi Toyotini modeli u imenu nazivaju Cross, a Aygo samo X!? No valjda Toyota ima nekakav plan za koji ćemo saznati u budućnosti. A upravo taj povišeni dizajn doprinosi atraktivnosti ovog modela, a zanimljivo je i kako najosnovniji Aygo dolazi s čak 17-inčnim naplatcima, koji dolaze s gumama dimenzija 175/65. Iz Toyote kažu kako će imati ponude gume standardnih cijena, kao i konkurentni modeli, pa ne morate brinuti da ćete teško pronaći dimenziju ili će guma biti izuzetno skupa.
Aygo X je i narastao u odnosu na prethodnu generaciju, a sada mu je dužina 3700 mm, širina 1740 mm i visina 1525 mm, dok je međuosovinski razmak povećan na 2430 mm, što su otprilike dimenzije prve generacije Yarisa! Da, sada Aygo ima puno snažniji nastup i izgleda ozbiljnije. Posebice u bogatijim paketima opreme kada je karoserija dvobojna, ali i u ovoj Limited opremi koja donosi još i detalje žarke boje. A svakako je potrebno naglasiti i kako je Aygo X dobio i potpuno novu GA-B platformu, koju već koriste veći Yaris i Yaris Cross!
Sprijeda je dizajnerski sve novo, uključujući i novi svjetlosni potpis LED dnevnih svjetala, a više nema klasične maske motora, već se sav zrak za hlađenje motora dobiva iz velikog otvora na prednjem braniku. Gledajući s boka, dizajnerske linije su ostale slične onima s prethodne generacije, a isto možemo reći i za stražnji kraj vozila, koji je pretrpio najmanje promjena. Doduše, sve to i dalje izgleda atraktivno i sa zanimljivim svjetlosnim potpisom straga.
Peta vrata su i dalje potpuno staklena, sa srebrnim umetkom s donje strane, a ona skrivaju povećan obujam prtljažnika i to za ček trećinu, pa je sada osnovni obujam 231 litru, odnosno 60 litara više nego prije. Stražnji naslon se preklapa, no ne dobiva se potpuno ravna površina, no obujam tada raste na 829 litara. Prednost mu je velika visina i veliki otvor, pa je u ovom modelu moguće prevesti i velike predmete!
Ispod poklopca motora je smješten višestruko nagrađivani jednolitreni trocilindrični atmosferski benzinski motor koji razvija snagu od 53 kW/72 KS i koji nudi okretni moment od 93 Nm. Snaga je ostala ista, a Toyota je poradila na samom motoru, pa je on sada još štedljiviji, a ujedno zadovoljava i stroge norme o ispušnim plinovima. Postoji samo izvedba s pogonom na prednje kotače, a serijski ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa možete zamijeniti opcijskim automatikom. No testni model je bio opremljen ručnim mjenjačem koji je podešen za štedljivu vožnju, pa su i hodovi mjenjača duži, a zahvaljujući ubrzanju od 0 do 100 km/h od čak 15,6 sekundi, vidite kako je Toyota prvenstveno na pameti imala nisku potrošnju, a ne sportske performanse. Doduše, ipak je zamišljeno kako će ovaj automobil gotovo čitav životni vijek provesti u gradu, kada ni neće ubrzati do 100 km/h. Maksimalna brzina mu je 158 km/h, no ubrzanja iznad 145 km/h su izrazito spora, a tada i potrošnja rapidno raste. Ako se već vozite na autocesti, održavajte brzinu od oko 120 km/h, kada je potrošnja niska, kao i buka.
Potrošnja nam je tijekom testa u prosjeku bila 5,2 litara, s time da u gradu možete očekivati potrošnju od 6 litara, dok će na otvorenoj cesti ona biti ovisno o tome koliko vam se žuri, između 4,5 i 5 litara. Na autocesti će potrošnja pri brzini od 120 do 130 km/h biti između 5,9 i 7 litara, dok već pri 140 km/h ona raste na iznad 8 litara!
Unutrašnjost je također potpuno nova i puno modernija nego ranije, no i dalje su prisutna vrata na kojima se vidi lim u boji karoserije. Sprijeda je puno više prostora nego prije, i to u svim smjerovima, a sjedalo i volan se izdašno podešavaju, pa pronalazak idealne pozicije neće biti problem. Dobri poznavatelji Toyote će primijetiti kako je upravljač preuzet iz većeg Yarisa, a iza njega se nalazi jednostavna instrumentna ploča koja se sastoji od središnje postavljenog infozaslona, oko kojeg je postavljen brzinomjer, a sa strane su se smjestili brojač okretaja s jedne odnosno pokazivač razine goriva s druge strane. Nama se svidjela jednostavnost i čitljivost. Na vrhu središnje konzole je postavljen 9-inčni zaslon, koji je možda čak i prevelik za ovaj automobil, jer dominira čitavim prednjim dijelom! Postavljen je iznad središnje konzole, no zbog svoje veličine prelazi i ispred suvozača, pa to izgleda pomalo čudno, no neke veseli veliki zaslon. U odnosu na prethodnu generaciju, softver je nov i radi puno brže, a ujedno je i ljepši, ali i ozbiljnijeg izgleda od prijašnjeg razigranog dizajna. Uvijek volimo vidjeti odvojene komande klimatizacijskog uređaja, koji je u testnom modelu bio automatski, a tu su i USB priključak kao i 12V utičnica, ali i bežični punjač mobitela.
Ulazak na stražnja sjedala je malo teži jer su vrata prilično mala, a i kut otvaranja im nije velik. Prostora je i tu više nego ranije, no ipak će se tu najbolje osjećati djeca. Također treba naglasiti kako Aygo X dolazi isključivo s četiri sjedala, a putnici straga neće i dalje moći klasično otvoriti prozore, već će ih moći samo odškrinuti. A kad smo već kod prozora, voljeli bismo i da prednji rade na dodir, a ne da morate držati tipku čitavo vrijeme kod otvaranja i zatvaranja.
Testni model je opremljen posebnom limitiranom i bogatom opremom pa mu je cijena 21.235,65 eura, no treba napomenuti kako osnovni modela kreće s cijenom od 16.100 eura. Doduše, ako želite dvobojnu karoseriju i aluminijske naplatke, potrebno je odabrati sredinu ponude, odnosno opremu X-Trend, a cijena takve izvedbe kreće od 19.300 eura i uključuje metalik boju. Sve u svemu, novi Aygo X je trendovski automobil koji ćemo u budućnosti često gledati na cesti, što nije nimalo loše, jer je riječ o privlačnom automobilu, a vlasnici će moći uživati i u garanciji do 10 godina, ako vozilo budu servisirali u ovlaštenoj mreži. Zar je potrebna još neka preporuka?
TEHNIČKI PODACI |
|
Modelska godina | 2022. |
Dimenzije (DxŠxV) | 3700 x 1740 x 1510 mm |
Osovinski razmak | 2430 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1015 kg/ 345 kg |
Veličina prtljažnika | 231/829 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Benzin / 3 |
Obujam/pogon | 998 ccm / prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 5 stupnjeva |
Snaga | 53 kW / 72 KS (pri 6000 okr/min) |
Okretni moment: | 93 Nm (4400 okr/min) |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 158 km/h / 15,6 s |
Potrošnja (prosjecna l) | 5,2 litara |
CO2 emisija | 108 g/km |
LED svjetla / laki naplatci | ne/da |
USB/navigacija/Bluetooth | da/da/da |
Ostala oprema | automatski klima-uređaj, DAB radio, 9-inčni multimedijski zaslon, LED stražnja svjetla, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera… |
KOMENTARI