Toyota Aygo X: gradski automobil u atraktivnoj crossover izvedbi

Toyota Aygo X: gradski automobil u atraktivnoj crossover izvedbi

Toyota je predstavila treću generaciju modela Aygo, koji sada u imenu nosi i naziv X (X se čita cross), a narastao je u svim smjerovima, i trenutno je riječ o najatraktivnijem malenom gradskom modelu.

Posebna serija Aygo X Undercover je stigla i na naše tržište
Test: Toyota Aygo X Undercover by Jun Takahashi
Počele su online rezervacije za novu Toyotu Aygo X Cardamom

Klasa malih gradskih automobila ima sve manje predstavnika, a Toyota s novom generacijom modela Aygo namjerava preoteti i većinu preostalih kupaca. A kako i ne bi kad je dodala u naziv X i novi Aygo napravila s tipičnim crossoverskim dodacima, a sve kako bi ovaj model svidio svima i bio u trendu.

A novi Aygo X, čita se Aygo cross, ima sve potrebno za uspjeh – podignuta karoserija, plastične zaštite oko vozila, velike naplatke i dvobojnu karoseriju, a tu je i simpatičan izgled, te atraktivne boje. Treba li nešto više?

Aygo X je dobio novu GA-B platformu koja je preuzeta s većeg Yarisa, a to donosi i veći međuosovinski razmak od 2430 mm, no i ostale su mjere povećane, pa je sada Aygo velik kao i prva generacija Yarisa. Dug je 3700 mm, širok 1740 mm i visok 1525 mm, a tu je i povećani prtljažnik koji sada broji 60 litara više, odnosno 231 litru. Preklapanjem sjedala mu obujam raste na 829 litara.

No tu je i više prostora za putnike i sprijeda i straga, a najviše će se to osjetiti po širini, posebice u dijelu ramena. No i dalje se nude samo četiri sjedala, što doduše nije ni loše. A putnike očekuje i potpuno nova unutrašnjost koja donosi 9-inčni multimedijski zaslon, žive boje, ali i kvalitetnije materijale nego prethodnik. No od prethodnika je ostalo to što se stražnja stakla i dalje ne mogu spustiti već samo otvoriti prema van. Ne smijemo zaboraviti spomenuti i kako su komande klimatizacije ostale odvojene od zaslona. To uvijek zaslužuje pohvalu!

Za pohvalu je i što Aygo X sada ima kompletan Toyota Safety Sense sustav koji uključuje automatsko kočenje s prepoznavanjem pješaka i biciklista, sustavi za upozorenje od izlaska iz trake, sustav za prepoznavanje znakova i niz ostalih sustava.

Za pogon se brine već dobro poznati jednolitreni atmosferski benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 53 kW/72 KS i nudi 93 Nm okretnog momenta, a koji se koristi i u aktualnom Aygu. Toyota je uspjela zadržati nisku težinu od 940 kg, pa ni performanse nisu loše. Maksimalna brzina od 158 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h koje traje popriličnih 15,6 sekundi, no zato je prosječna potrošnja 4,7 litara.

Navedene vrijednosti vrijede za izvedbu s 5-brzinskim ručnim mjenjačem, dok je u ponudi i opcijski CVT automatski mjenjač koji može voziti maksimalnom brzinom od 151 km/h, no zato je ubrzanje desetinku brže – 15,5 sekundi, ali i prosječna potrošnja mrvicu veća – 4,9 litara.

Toyota Aygo X dolazi uvijek s dvobojnom karoserijom, a serijski dolazi sa 17-inčnim naplatcima i gumama 175/65 R17, dok su u opciji 18-inčni aluminijski naplatci s gumama 175/60 R18, kakve vidite na fotografijama.

A cijena? E pa to još ne znamo jer će Aygo X u prodaju stići tijekom sljedeće godine, a kada će to točno biti, to ćemo još vidjeti.

KOMENTARI