Test: Toyota Aygo X Undercover by Jun Takahashi

Test: Toyota Aygo X Undercover by Jun Takahashi

Treća generacija Toyote Aygo je potpuno drugačija od prethodnih i sada donosi više stila, više prostora i SUV izgled, a bogato opremljena specijalna serija Undercover ima samo jedan problem – visoku cijenu.

Evo svih poznatih informacija o novoj generaciji Suzuki Swifta
Test: Renault Austral techno mild hybrid 160 auto
Toyota Yaris dobiva i snažniji hibridni pogonski sustav

Toyota je imala veliki uspjeh s modelom Aygo, koji je u prve dvije generacije bio rađen u suradnji s PSA grupacijom, točnije s Citroenom (C1) i Peugeotom (107 i 108), koji su odustali od proizvodnje malenog gradskog automobila. No Toyota ima druge planove, pa je predstavila i treću generaciju modela Aygo koji je sada u nazivu dobio i slovo X, koje se čita cross, a kojim se želi naglasiti povišeni izgled novog modela, koji koketira sa SUV izgledom.

A testna je izvedba posebna i po još jednom detalju – specijalnoj seriji Undercover koja će biti napravljena u 5000 primjeraka. Riječ je o suradnji Toyote i modnim dizajnerom Jun Takahashijem koji stoji iza brenda Undercover. Odmah ćemo napisati po čemu se ova serija razlikuje od ostalih izvedbi – Aygo X Undercover dolazi u posebnoj dvobojnoj karoseriji sive boje, a tu su i koraljno crveni detalji na crnim 18-inčnim aluminijskim naplatcima. Koraljno crveni detalji vidljivi su i na karoseriji, a promjena ima i u unutrašnjosti s posebnim presvlakama sjedala i posebnim tepisima, dok su na krovu ispisane dvije riječi – Chaos (kaos) i Balance (ravnoteža), a upravo su te dvije riječi moto ovog modnog brenda. Undercover serija se bazira na najbogatijem paketu opreme, a u unutrašnjosti se još ističu okviri otvora ventilacije u boji karoserije te tamna krovna obloga. Bogata oprema podiže dojam, a testni je model bio opremljen i JBL ozvučenjem koji uključuje i subwoofer u podu prtljažnika a za što se treba doplatiti 465 eura.

Ovo je treća generacija Ayga, a sada je dobio i slovo X u nazivu, koje se čita cross, a kojim Toyota želi naglasiti povećanu udaljenost od tla, pa je Aygo X svojevrstan SUV koji gotovo da ni nema konkurenciju. Sada je dug 3700 mm, širok 1740 mm i visok 1525 mm, a međuosovinski razmak je dug 2430 mm. Također, serijski dolazi sa 17-inčnim naplatcima, dok je testni imao 18-inčne naplatke na koje su montirane gume neobičnih dimenzija – 175/60 R18. Kako se više ne radi s Peugeotom i Citroenom, tako je dobio i novu platformu, GA-B, pa koristi istu onu kao i Yaris i Yaris Cross.

Pa je prava šteta što se ne nudi i neki snažniji motor, već se ugrađuje isti onaj kao i u prethodne generacije. Riječ je o višestruko nagrađivanom jednolitrenom motoru koji razvija maksimalnu snagu od 53 kW/72 KS, a koji pritom nudi 93 Nm okretnog momenta. U ovom je slučaju bio uparen s automatskim CVT mjenjačem, no nekako nam je bolje „sjeo“ u izvedbi s ručnim mjenjačem.

Naime, u gradskoj vožnji od funkcionira savršeno, no čim odete na otvorenu cestu on kao da ne zna što treba raditi pri višim brzinama. CVT mjenjač nema klasične stupnjeve, na otvorenoj cesti često zna prerano prebaciti u višu brzinu, pa onda vrati u nižu i u njoj ostane predugo te se vrti na visokim okretajima, kada je buka motora velika. No povratkom u grad, ili u ranojutarnje gužve po cestama, e tamo ćete uživati jer sve radi kako treba. Doduše, Aygo X i je gradski automobil, pa je bolje da sve glatko radi baš tamo gdje će provesti većinu svog vremena.

Kada je u pitanju potrošnja, prosjek od 5,9 litara je dobar rezultat, jer to znači kako s automatskim mjenjačem troši tek oko pola litre više nego a ručnim mjenjačem. A zanimljivo je kako je ubrzanje od 0 do 100 km/h za desetinku brže, no i dalje je riječ o prilično sporom ubrzanju od 15,5 sekundi. Maksimalna brzina je pak niža i iznosi 151 km/h, no ugodna brzina na autocesti je oko 120 km/h. Tada motor nije previše bučan, a potrošnja je niska.

Što se pak udobnosti u vožnji tiče, sprijeda je sve i više nego dobro, jer zahvaljujući većoj karoseriji nudi se i više prostora, pa ni dvometraši neće imati problema sa smještajem ispred upravljača. No straga je i dalje tijesno i tamo će se ugodno osjećati samo najmlađi. Također, stražnji se prozori ne daju spustiti nego se daju samo odškrinuti, a stražnja vrata bi se mogla otvarati i pod malo većim kutem, pa bi ulazak i izlazak bio puno ugodniji. Prtljažnik je veći nego kod prethodnog modela i sada ima obujam od 231 litru, no uzak je i visok pa treba to imati na pameti kada u njega idete stavljati kofer. Stražnji se naslon sjedala preklapa no ni tada obujam nije velik, no za klasu nudi ipak dovoljnih 829 litara obujma.

Unutrašnje uređenje je moderno i sadrži, po nama, prevelik središnji multimedijski zaslon koji je dijagonale 8 inča, no ne dolazi s istim softverom kao i ostale Toyote, već je softver razvijen posebno za ovaj model. Nije najmodernijeg izgleda, no funkcionalan je i radi pristojnom brzinom. Tu je i bogata oprema koja uključuje grijanje prednjih sjedala, ali i bežični punjač, a svidio nam se i upravljač koji je preuzet s većeg Yarisa.

Toyota Aygo X je gotovo jedinstven u svojoj klasi, gdje se ističe svojim, hajdemo to tako reći, SUV-ovskim izgledom, no zato je i cijena u odnosu na prethodnika dosta porasla. Tako testna izvedba ima cijenu od 24.925 eura! Rezultat je to najbogatijeg paketa opreme koji je nadograđen dodacima iz posebne serije, ali i doplatom za automatski mjenjač u iznosu od 1260 eura.

Na početku cjenika je Aygo X X-Play, koji već serijski nudi sigurnosni paket Toyota Safety Sense, klimu, električne električni paket, 7-inčni multimedijski zaslon, kameru za vožnju unatrag, ali i jednobojnu karoseriju. Za dvobojnu je karoseriju potrebno naručiti drugi paket opreme X-Trend, koji pak košta 19.756 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 3700 x 1740 x 1510 mm
Osovinski razmak 2430 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1366 kg/ 469 kg
Veličina prtljažnika 231/829 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzinski/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 53 kW / 72 KS
Okretni moment 93 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 151 km/h / 15,5 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,9
CO2 emisija 112 g/km
Cijena 24.925 eur (187.797,41 kn)
Oprema 8-inčni multimedijski sustav, JBL ozvučenje + subwoofer, dvobojna karoserija, automatski klima-uređaj, LED svjetla, grijanje sjedala, kamera za vožnju straga, parking senzori, senzor za kišu, tempomat, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI