Više snage i tehnologije za Lexus UX 300h

Više snage i tehnologije za Lexus UX 300h

Lexus je najavio snažniju izvedbu modela UX, a uz to stiže i novi 12,3-inčni zaslon, proširena ponuda dvobojnih kombinacija boja i više opreme.

Smart #1 predstavljen i u nabrijanoj Brabus izvedbi
Alfa Romeo Junior Veloce dobiva 280 KS snažan elektromotor
Test: Toyota bZ4x AWD Executive

Lexus UX je jedan od najprodavanijih  modela ovog proizvođača u Europi, a sada dobiva poboljšan hibridni pogonski sustav, a u ponudi i dalje ostaje električna izvedba. Sada dolazi pod oznakom UX 300h umjesto UX 250h, a donosi povećanje snage od 8%, što mu daje snagu od 146 kW/199 KS. To je omogućeno hibridnim sustavom pete generacije koji zamjenjuje prethodnu nikal-metal-hidridnu bateriju od 180 ćelija i 216 volti učinkovitijom litij-ionskom baterijom od 222 volta i 60 ćelija. Tako je ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno s 8,5 na 8,1 sekundu za izvedbu s pogonom na prednje kotače, odnosno s 8,7 na 7,9 sekundi kod izvedbe s pogonom na sve kotače. Osim toga, smanjena je i prosječna potrošnja na 5,0-5,2 litre za izvedbu s prednjim pogonom, odnosno na 5,3-5,7 litara za izvedbu s pogonom na sve kotače.

UX 300h pokreće 2,0-litreni četverocilindrični motor povezan s dva električna motora – ali stražnji električni motor za novi model e-Four sustav pogona na sve kotače je 5,6 puta snažniji od njegovog prethodnika. Umjesto indukcijskog motora od 5,3 kW (7 KS) modela UX 250h, sada postoji motor s trajnim magnetom od 30 kW (41 KS). Ovo izoštrava odaziv na gas i čini automobil još ugodnijim za vožnju. Brže ubrzanje nadopunjeno je u modelu UX 300h s pogonom na sve kotače staloženijom dinamikom vožnje. Naginjanje karoserije je bolje prigušeno tijekom oštrih zavoja; držanje automobila još je stabilnije pri snažnom kočenju; a kada je kolnik s jedne strane vozila skliskiji nego s druge, automobil može jače ubrzati, snažno kočiti i naglo skrenuti s većom upravljivošću.

Ova su poboljšanja postignuta finim podešavanjem kontrole dinamičke raspodjele težine sustava e-Four s pogonom na sva četiri kotača, koja kontinuirano provjerava okruženje u vožnji kako bi se optimizirala raspodjela okretnog momenta sprijeda i straga. Dinamika vožnje također ima koristi od veće krutosti karoserije, postignute uvođenjem nosača stabilnosti nosača hladnjaka i ukrućenjem vrata prtljažnika.

U kokpitu, novi 12,3-inčni potpuno digitalni višeinformacijski zaslon sada je dostupan opcijski. Njegov se izgled mijenja u skladu s odabranim načinom vožnje, a može se prilagoditi osobnim preferencijama vozača. 8-inčni multimedijski zaslon osjetljiv na dodir također je dorađen. UX kupci sada također mogu odabrati novu boju interijera, Ammonite Sand, i paket interijera bez kože sa sjedalima od tkanine ili sintetičke kože, te sa sintetičkom kožom za grijani upravljač i ručicu mjenjača. Upravljač je obnovljen kako bi integrirao kameru za nadzor vozača. On stalno provjerava budnost vozača i prepoznaje je li vozač izgubio koncentraciju zbog umora ili lošeg osjećaja. Ako vozač ne reagira na upozorenja, monitor pokreće Driver Emergency Stop, dovodeći vozilo do kontroliranog zaustavljanja i aktivirajući svjetla za opasnost.

Još dvije značajke dodane su najnovijoj iteraciji Lexusovog sigurnosnog sustava +. Proactive Driving Assist koristi prednju kameru automobila za uočavanje opasnosti pri nižim brzinama u gradu, kao što su pješaci koji će prijeći ili hodaju uz rub ceste, parkirani automobili i biciklisti. Automatska stražnja bljeskajuća svjetla za opasnost rade velikom brzinom ako postoji opasnost od sudara vozila iza. I još jedna dodatna značajka, Safe Exit Assist, pomaže u sprječavanju sudara između vozila koja se približavaju sa stražnje strane kada su vrata otvorena.

Za vanjski izgled UX-a, nova boja, Sonic Copper, dostupna je za sve razine modela. Za modele F SPORT i F SPORT Design postoji dodatna varijacija dvotonske sheme boja, s namjenskim setom vanjskih boja, koji se sada proteže od A-stupa do C-stupa, povezujući kraj stražnjeg stakla, sa stražnjim vratima.

UX 300e s prednjim pogonom i dalje koristi litij-ionsku bateriju od 72,8 kWh. U novom modelu, vrijeme punjenja istosmjernom strujom od 0% do 80% značajno je smanjeno, s 80 na 60 minuta. Opsežne nadogradnje napravljene su na UX 300e u proljeće 2023., kada je njegova autonomija povećana za više od 40% na 450 km, a kokpit opremljen novim multimedijskim sustavom s većom funkcionalnošću i većim zaslonima osjetljivim na dodir od 8 i 12,3 inča. Novi Lexus UX u Hrvatskoj stiže na jesen, kada će biti poznate i cijene.

KOMENTARI