Toyota je širom svijeta prodala preko 15 milijuna hibridnih električnih vozila od predstavljanja Priusa 1997. godine do siječnja 2020. U Europi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila brojku od 2,8 milijuna, što je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje. Paleta dostupnih hibridnih električnih vozila Toyota i Lexus na globalnoj razini sada je dosegnula 44 modela.
Toyotina odluka o razvoju hibridnih električnih vozila je započela prije više od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila za 21. stoljeće, automobila koji će smanjiti emisiju stakleničkih plinova i drugih štetnih tvari. Prva generacija Priusa je predstavljena 1997. godine, u vrijeme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaštitu okoliša. Danas, 15 milijuna prodanih hibrida kasnije, Toyota je značajno pridonijela zaštiti okoliša jer je njezina hibridna električna tehnologija do danas smanjila emisiju CO2 za više od 120 milijuna tona u cijelom svijetu u usporedbi s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.
Izvorna vizija kompanije je omogućila Toyoti da postane predvodnik u zadovoljavanju strogih propisa o emisiji širom svijeta. ”Zahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredio za 2020. i 2021. u Europi, gdje su propisi o CO2 najstroži na svijetu” rekao je Matt Harrison, Izvršni potpredsjednik Toyota Motor Europe (TME). ”Povrh toga, naši puni hibridi su nevjerojatno učinkoviti u vožnji bez emisije u većini gradskih vožnji” dodao je.
Toyota ne zagovara scenarij ”pobjednik uzima sve”, nego vidi budućnost u kojoj će različite tehnologije elektrifikacije imati svoju ulogu na tržištu, uključujući hibridna električna vozila (HEV), plug-in hibridna električna vozila (PHEV) i baterijska električna vozila (BEV). Shigeki Terashi, Izvršni direktor Toyota Motor Corporation (TMC) je izjavio: ‘‘Naravno, moramo naporno raditi kako bismo poboljšali performanse baterije i smanjili troškove (baterijskih vozila – BEV), i upravo to činimo. Ali, moramo izbjegavati raditi bez plana dok ne savladamo prepreke vezane uz BEV i FCEV. U međuvremenu, možemo pridonijeti nastavkom rada na našim HEV.”
Više od dva desetljeća neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljačkih sklopova Toyota je naučila kako upravljati i učinkovito opetovano koristiti energiju nudeći niz elektrificiranih opcija za kupce Toyote i Lexusa kroz hibridne i plug-in izvedbe, baterijska električna vozila te vozila s vodikovim gorivnim člancima odnosno: HEV, PHEV, BEV i FCEV vozila.
Radi ostvarivanja svoje vizije u Europi, Toyota planira uvesti na tržište 40 novih ili osvježenih elektrificiranih vozila do 2025., uključujući i barem 10 vozila s emisijom koja iznosi 0 g/CO2 (ZEV – Zero Emission Vehicle), odnosno vozila koja uopće ne zagađuju. Toyoti će hibridna električna vozila ostati ključni dio ponude, s najvećim udjelom, jer ona zadovoljavaju potrebe stranaka i pomažu u smanjenju emisije.
KOMENTARI