Novi premium Volvo monovolumen EM90 je ujedno i najružniji Volvo ikada

Novi premium Volvo monovolumen EM90 je ujedno i najružniji Volvo ikada

Na svu sreću namijenjen je prvenstveno tržištima Azije, pa ovaj veliki električni monovolumen nećemo gledati na cestama.

Ovo je potpuno novi Renault Master
Kia ima novu perjanicu ponude: može li električni EV6 GT zamijeniti Stinger?
A sada nešto potpuno drugačije iz Toyote: C+WALK T je baterijsko električno vozilo na tri kotača

Volvo bi do kraja 2026. godine trebao predstaviti pet potpuno novih električnih vozila, a upravo EM90 je jedan od njih. Ovaj premium električni monovolumen je prvenstveno namijenjen tržištima u Aziji, pa ga u Europi nećemo morati gledati. Već smo pisali o ovom modelu kada su procurile prve fotografije, a svakako treba ponoviti kako je riječ o modelu koji se temelji na automobilu Zeekr 009.

Za razliku od modela na kojem se temelji, Volvo EM90 dolazi s novim prednjim i stražnjim krajem vozila, a promjena ima i u unutrašnjosti, koju Volvo opisuje kao „skandinavski dnevni boravak u pokretu“! U unutrašnjosti se nalazi četiri zasebnih sjedala, dok su dva sjedala u trećem redu ipak spojena. Prostora ima i više nego dovoljno u ovom 5206 mm dugom modelu, koji je širok 2024 mm i visok 1859 mm, dok je međuosovinski razmak dug 3205 mm.

Ispred vozača se nalaze digitalni instrumenti dok je multimedijski zaslon dijagonale 15,4 inča. Tu je i dodatan 15,6-inčni zaslon koji je montiran na krovu koji može služiti za gledanje filmova za putnike, ali i za održavanje sastanaka jer sadrži i kameru, a čitavo vozilo je spojeno 5G mrežom.

EM90 je težak 2763 kg a za pokretanje se koristi elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 200 kW/272 KS, koji mu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde. Ugrađena baterija ima kapacitet od 116 kWh i ona bi ovom modelu trebala omogućiti autonomiju od 738 km, a iz Volva očekuju kako će punjenje baterije s 20 na 80 % trajati ispod 30 minuta. Vjerojatno i bude na nekim ultrabrzim punjačima kakvih još nema ugrađenih, dok će punjenje kod kuće ipak trajati prilično dugo – ako je ugrađen punjač od 7 kW, znači da punjenje ove baterije od 20 do 100 % traje više od 13 sati.

Iako za sada nije potvrđeno, u budućnosti bi se u ponudi mogla naći i izvedba s dva motora i pogonom na sve kotače, a Volvo još razmatra na kojim bi se sve tržištima ovaj model mogao prodavati. Cijena ovog modela još nije objavljena.

KOMENTARI