Proizvedeno je preko 2 milijuna Dustera!

Proizvedeno je preko 2 milijuna Dustera!

Duster je jedan od najuspješnijih modela Dacije, a od predstavljanja serijske izvedbe 2010. godine, proizvedeno je i prodano preko 2 milijuna primjeraka ovog modela, koji je trenutno dostupan u redizajniranoj drugoj generaciji.

TEST Dacia Dokker 1.3 TCe 130 Techroad: Brzi dostavljač
Potpuno nova Dacia Duster – kako vam se sviđa?
Proizvedeno je pola milijuna Dustera

Opustite se i vratite se s nama u 2010. Brendirana streetwear odjeća i široke traperice su in, a luksuzna moda je out – trendovi teže udobnosti i otkrivanju samih sebe. Vaš automobil iz snova ležeran je i opušten kao i vi. Jako želite SUV, ali ne neki stari! Iako tržište SUV-ova cvjeta, većina modela je ili preskupa i presofisticirana, ili prejednostavna i preobična. A onda se pojavio Duster. Pristupačan, robustan i moderan, usklađen je s društvenim trendovima i upravo je ono što ljudi traže. Brzo postaje kultni model i za Daciu i za cijelu industriju. Od 2010. godine ovaj  model uživa veliki tržišni uspjeh s 2 milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta!

Svi kupci Dustera su različiti, no svima je jedna stvar zajednička: esencijalne stvari odabrali su kao stil života. Evo nekoliko zanimljivosti koje možda niste znali:

  • U Velikoj Britaniji Duster većinom kupuju žene
  • Turska ima najmlađu skupinu kupaca Dustera (u prosjeku 42 godine), pretežno se radi o obiteljima (62 % živi s djecom).
  • U Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Španjolskoj i Italiji 23% stanovništva voli šetanje i planinarenje, 12 % voli biciklizam, a 9 % voli putovati.
  • U tih pet zemalja 44 % kupaca živi u ruralnim područjima, 30 % u malim gradovima, 10 % u srednjim/velikim gradovima i 11 % u predgrađima.
  • Glavni razlozi zbog kojih ljudi kupuju Duster su cijena (56 %), dizajn (20 %) ili zbog odanosti modelu (16 %).

Vratimo se u prošlost i na nastanak H79 – kodnog imena Dustera 1! Zadatak koji su tada imali timovi za planiranje proizvodnje bio je velik izazov: uzeti prazan list papira i osmisliti vozilo koje još nije postojalo na tržištu. Morao je biti prikladan za ledene hladnoće i paklene vrućine kako bi odgovarao ljudima diljem svijeta. I sve to po nenadmašnoj cijeni koja bi prkosila svoj konkurenciji. Ukratko, robusno, pouzdano i svestrano vozilo s performansama terenca.

Photo credit Olivier DUHAUTOY, Daciattitude

Photo credit Olivier DUHAUTOY, Daciattitude

Proces dizajna bio je jedna od mnogih prepreka: 6-stupanjski mjenjač, pogon s automatskom spojkom, nagib osovina i još mnogo toga. Timovi se svega toga i dan danas sjećaju. Pogotovo kada se radilo o ostvarivanju brzine pri polaganom kretanju u prvoj brzini – automobil se mogao kretati sa samo 5,79 km/h pri samo 1000 o/min. Vojnici su za vrijeme rata hodali uz džipove kako bi raščistili put, a Loïc Feuvray – direktor razvoja proizvoda Duster 1 – slijedio je njihov primjer: „Hodao bih uz automobil kako bih se uvjerio da smo postigli brzinu koja je dovoljno spora za terenac s pogonom na četiri kotača.” Bio je to izazov koji su dizajneri očito svladali, što je dokazano bezbrojnim terenskim putovanjima na koja su se uputili kupci Dustera.

Prvi je Duster bio jako popularan, no njegova ga je nova inačica nadmašila. Predstavljena je sedam godina kasnije, 2017., a upute dizajnerima bile su jednostavne: zadržati izvorni DNK i nadograditi prethodni model. Nakon brojnih internih natječaja za dizajn i vrlo uzbudljivih skica, jedan se dizajn posebno istaknuo: mišićav izgled, povišena bočna linija s višim bočnim prozorima i upečatljiva prednja rešetka. Postoji more anegdota o Dusterovom dizajnu, posebno s obzirom na veliku potrebu za pristupačnim i pouzdanim rješenjima kada se radi o inovacijama. To je dio načina optimizacije troškova dizajna marke Dacia. Opremite se disalicom! Ovaj crni dodatak u kojem se nalazi svjetlo upozorenja Dustera čini prepoznatljivim.

Dizajneri i inženjeri dali su sve od sebe da bi stvorili tako jedinstveno vozilo, no i proizvodni timovi su prihvatili izazov. Tvornica Mioveni u Pitestiju, smještena 200 km od Bukurešta, obnovljena je i opremljena u okviru pripreme tvornice za proizvodnju Dustera: platforme unutar tvornice, prostorije za pripremu dijelova, AGV kolica, ergonomske radne jedinice prilagođene svakom procesu proizvodnje. U Rumunjskoj je Duster postao nacionalni ponos: policijski Duster, vojni Duster, bolnički Duster… Duster koriste razne vladine agencije i velike tvrtke. Duster je uistinu nacionalni, ali i međunarodni ponos! Do danas je osvojio više od četrdeset nagrada: Rumunjski automobil godine, najbolji SUV u Velikoj Britaniji, najbolji obiteljski automobil u Njemačkoj i Belgiji i mnoge druge koje su samo dokaz koliko je ovaj jedinstveni i kultni model zapravo uspješan.

Photo credit Grzegorz KOZERA

Photo credit Grzegorz KOZERA

Bacimo sada pogled na neke legendarne trenutke putovanja Dusterom! Počnimo s njegovom sportskom, pustolovnom stranom. Od Aïcha des Gazelles relija u Maroku do poznatog uspona na Pikes Peak u Sjedinjenim Državama i Trofeja Andros u Francuskoj, Duster voli izazove. Duster je u Poljskoj postao popularno vozilo za natjecanja. Redovito pronalazi svoje mjesto na pobjedničkom postolju državnog prvenstva u reliju i Dacia Duster Motrio Cupa. Utrke koje život znače za zaljubljenike u off-road vožnju avanturističkog duha! U Francuskoj se često viđa na 4WD utrkama izdržljivosti i na utrci Great Alpine Traverse. Hobisti, pustolovi: sve su to Dusterovi kupci.

A sada malo o posebnoj opremi i ograničenim serijama: Duster s gusjenicama, Duster vozilo hitne pomoći, Duster policijsko vozilo, Duster „Papamobil”… Rumunjsko Ministarstvo obrane naručilo je čak 880 Dustera za svoju flotu. Pustolovine, priroda, putovanja… Duster nudi cijelu lepezu iskustava u kojima uživa već više od dva milijuna kupaca!

Photo credit Olivier DUHAUTOY, Daciattitude

Photo credit Olivier DUHAUTOY, Daciattitude

KOMENTARI