Predstavljena je nova generacija najprodavanijeg Lexusa: novi RX dolazi kao hibrid i plug-in hibrid

Predstavljena je nova generacija najprodavanijeg Lexusa: novi RX dolazi kao hibrid i plug-in hibrid

Iako će u ponudi biti i benzinska izvedba novog Lexusa RX, on se neće prodavati na zapadnoeuropskom tržištu, tako da će na izbor biti samo hibridne i plug-in hibridne izvedbe.

Predstavljen je hibridni Ferrari SF90 Stradale Spider
Ovako japanski kupci zamišljaju savršen automobil: Toyota Sienta
Novi Volkswagen Golf imat će pomoćni električni motor

Lexus je upravo predstavio petu generaciju modela RX, njihovog najvažnijeg modela, koji je prvi puta predstavljen 1998. godine, a s preko 3,5 milijuna prodanih primjeraka ujedno je i najprodavaniji Lexus svih vremena. U Europi je do sada prodano preko 300.000 primjeraka, a nova generacija je ključna za buduću strategiju marke, kao i za Lexusovu elektrifikaciju.

Novi RX izrađen je na platformi GA-K, sličnoj onoj koja je korištena za NX, ali s različitim postavkama. Tako je stražnji kraj u potpunosti redizajniran kako bi se povećao međuosovinski razmak, ali i postavili dodatni poprečni nosači i spone ovjesa za veću krutost. Veća krutost omogućila je Lexusovim inženjerima da preciznije ugode ovjes, čime su poboljšane performanse, ali i udobnost.

Ova nova platforma omogućila je smanjenje ukupne težine automobila za 90 kg i ukupne visine za 10 mm, što je u konačnici rezultiralo 15 mm nižim gravitacijskim središtem. Međuosovinski razmak povećan je za 60 mm, dok je zadržana ista duljina, a smanjen je bočni nagib kotača. Širina traga kotača je veća i to 15 mm sprijeda i 50 mm straga.

U ponudu je stigao i prvi plug-in hibridni RX koji dolazi pod oznakom RX 450h+, a pokreće ga hibridni sklop koji razvija maksimalnu snagu od 225 kW/306 KS koji ovom modelu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7 sekundi. Ugrađena baterija kapaciteta 18,1 kWh bi trebala omogućiti autonomiju do 65 km, a kada se ona potroši, sustav se prebacuje u hibridni način rada sa samostalnim punjenjem 4. generacije.

Top model dolazi pod oznakom RX 500h i nudi snagu sustava od 273 kW/371 KS, a sustav omogućuje ubrzanje do stotke za oko 6 sekundi. Dobro ubrzanje i upravljivost ostvaruje zahvaljujući sustavu DIRECT4. Prednji elektromotor nalazi se između motora s unutarnjim izgaranjem i mjenjača, a ima spojku s obje strane, što jamči izvrsnu fleksibilnost po pitanju isporučene snage.

Straga ima e-osovinu od 80 kW: kompaktni, modularni paket koji se sastoji od motora, zupčanika i ECU-a smještenog između stražnjih kotača. Zahvaljujući kompaktnim dimenzijama, osigurava više prostora u putničkom i prtljažnom prostoru. Ovaj inteligentni sustav neprekidno izjednačava snagu i moment između prednjih i stražnji osovina u svim situacijama vožnje tako što automatski i neprimjetno prenosi snagu preciznije nego što je mogao ikoji mehanički sustav ranije.

Tu je i izvedba RX 350h kojeg pokreće hibridni sustav koji raspolaže s maksimalnom snagom od 180 kW/245 KS i koji nudi ubrzanje do stotke za 8 sekundi. Postoji i izvedba RX 350 koju pokreće beninski motor s 205 kW/279 KS, no on će se nuditi samo na tržištu Istočne Europe.

Unutrašnjost je nova i serijski donosi 14-inčni središnji multimedijski zaslon, a dolazi s 3,6 puta bržim procesorom nego je to bilo do sada. Digitalna je i instrument ploča, a bežični punjač mobitela sada puni 50 % brže. Bogatiji paketi opreme donose i Mark Levinson Premium Surround audio sustav s 21 zvučnikom, a on je posebno prilagođen ovom automobilu.

Naravno, tu su i najnoviji napredni sustavi za pomoć vozaču, te sustavi za sigurnost i pomoć u vožnji, a u opciji je i digitalni unutrašnji retrovizor koji prenosi sliku sa stražnje kamere za parkiranje. Lexus još nije objavio cijene za novi RX, no zna se kako prodaja počinje u drugoj polovici godine.

KOMENTARI