Ovo je redizajnirani Porsche Cayenne, a Europljani neće dobiti Turbo GT izvedbu

Ovo je redizajnirani Porsche Cayenne, a Europljani neće dobiti Turbo GT izvedbu

Porsche je temeljito doradio treću generaciju Cayennea i to promjenama pogonskog sklopa, šasije, dizajna i gotovo u potpunosti nove unutrašnjosti.

Porsche priprema električni Cayenne, ali ICE izvedbe ostaju u ponudi do daljnjeg
Od sada je dostupan i Porsche Cayenne Platinum Edition
Porsche u prvih devet mjeseci u plusu 3 posto

Cayenne je predstavljen s novim HD Matrix LED svjetlima sprijeda, a tu si i novi branici sprijeda i straga, a paleta boja je proširena s tri nove boje. Za bolje performanse brinu se novi sportski paketi koji štede na težini i do 33 kg za Cayenne Coupe, a tu su i novi aluminijski naplatci koji dolaze u veličinama od 20, 21 i 22 inča.

Još veće su promjene u unutrašnjosti, koja je gotovo u potpunosti nova i donosi Porsche Driver Experience, koji je po prvi puta bio predstavljen u modelu Taycan. On je fokusiran na vozača, pa tako ručica s lijeve strane upravljača ima dodatne funkcije za upravljanje sustavima pomoći vozaču, dok je ručica automatskog mjenjača prebačena na armaturnu ploču između instrumenata i multimedijskog zaslona. Tu su i fizičke tipke za upravljanje klimatizacijom što je dodatan plus.

Nov dizajn donosi i nove digitalne instrumente koji dolaze na 12,6-inčnom zaobljenom zaslonu, a napravljena je tako da prikazuje najvažnije informacije. Naravno, moći će se izabrati i klasičan Porscheov izgled s 5 krugova, a ukopno je dostupno sedam izgleda.

Središnji multimedijski zaslon je sada izduženiji i dolazi u dijagonali od 12,3 inča i predstavlja kontrolni centar Porsche Communication Managementa (PCM), a putem kojeg se vrše sve postavke vozila, glazbe, navigacije i ostaloga. Novost je i 10,9-inčni zaslon koji se može doplatiti, a koji je smješten ispred suvozača, a putem kojeg suvozač može lakše upravljati glazbom ili navigacijom. Uz to, na njemu se mogu puštati i filmovi, no s vozačeve pozicije nije moguće vidjeti prikaz, što znači da ga neće ni ometati.

Porsche je u novi Cayenne uveo i sustav kvalitete zraka. Standardno, vozilo koristi prediktivne navigacijske podatke za otkrivanje ulaza u tunele koji se približavaju i automatski aktivira recirkulaciju zraka. Opcionalno, senzor detektira razinu finih čestica prašine u zraku i propušta ih kroz filter za finu prašinu više puta ako je potrebno. Nadalje, ionizator uklanja mnoge klice i zagađivače iz zraka, što je osobito korisno za alergičare.

Porsche sada tvornički oprema Cayenne ovjesom s čeličnim oprugama uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM). Novi amortizeri s tehnologijom s 2 ventila i stoga odvojenim stupnjevima odskoka i kompresije omogućuju optimizirane performanse u svim situacijama vožnje. Osjetno je poboljšana udobnost pri malim brzinama, upravljivost tijekom dinamičnog skretanja i podrška pri nagibu i prevrtanju. Iskustvo vožnje može se dodatno poboljšati novim prilagodljivim zračnim ovjesom s tehnologijom 2 komore i 2 ventila.

To poboljšava iskustvo vožnje s karakteristikama mekog ovjesa, stabilizira vozilo i pojednostavljuje upravljanje na cesti i izvan nje – u usporedbi sa standardnim ovjesom i prethodnim modelom. U isto vrijeme, prilagodljivi zračni ovjes poboljšava preciznost i performanse vožnje, i smanjuje pokrete tijela u dinamičnim situacijama vožnje. Ovjes također nudi još oštriju razliku između načina vožnje Normal, Sport i Sport Plus.

Na europskom tržištu Cayenne dolazi s tri različite izvedbe motora, a ponudu čini 4,0-litreni V8 koji razvija maksimalnu snagu od 349 kW/474 KS i nudi okretni moment od 600 Nm, a s ovim motorom obje izvedbe ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi dok im je najveća brzina 273 km/h.

2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT

Početni model dolazi s 3,0-litrenim V6 turbo motorom koji sada razvija maksimalnu snagu od 260 kW/353 KS i nudi 500 Nm okretnog momenta, a u ponudi je i hibridna izvedba Cayenne E-Hybrid koji se sastoji od trolitrenog motora i elektromotora, a ukupna snaga sustava je sada povećana na 346 kW/470 KS. On dolazi i s baterijom većeg kapaciteta od 25,9 kWh (prije 17,9 kWh), a ona omogućuje vožnju na struju do 90 km. Punjač je snage 11 kW, a punjenje traje oko dva i pol sata.

2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT

Izvan EU će u ponudi biti i Turbo GT izvedba, a bit će dostupna samo u Coupe izvedbi. Snaga je povećana na 485 kW/659 KS, a omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,3 sekunde, dok je maksimalna brzina ove izvedbe 305 km/h.

KOMENTARI