Porsche slavi dvadeset godina vrlo uspješnog modela Cayenne

Porsche slavi dvadeset godina vrlo uspješnog modela Cayenne

Iako su mnogi negodovali prilikom predstavljanja modela Cayenne, ispostavilo se kako je Porsche izbacio SUV u pravo vrijeme, što pokazuje i količina prodanih primjeraka u sve tri generacije.

Vikend iz snova: Porsche On Track na Grobniku
Porsche predstavio potpuno novi model Cayenne Coupé
Porscheu odlično ide, povećali su promet za 9 posto

Ferry Porsche je još 1989. godine izjavio: ”Ako napravimo terenski model u skladu s našim standardima i s Porsche logom sprijeda, ljudi će ga kupovati.”, i nije nimalo pogriješio u ovoj izjavi. Porsche nije bio baš uspješan početkom 90-ih godina prošlog stoljeća, pa je u financijskoj godini 1991./92. isporučio tek 23.060 vozila, no stvari su se počele poboljšavati 1996. godine predstavljanjem modela Boxter. No ubrzo je bilo jasno kako 911 i Boxster sami neće moći vratiti tvrtku u sigurnu budućnost. I tako su počeli planovi za ”treći Porsche”.

U finalu su se našli prijedlozi terenca i monovolumena, a monovolumen je na kraju izbačen z razmatranja radi sjevernoameričke podružnice tvrtke koja je rekla da takva vozila u SAD-u kupuju samo obitelji bez puno novaca.

Porsche je od samog početka imao velike ambicije oko potpuno novog vozila i segmenta, koji je razvijen u suradnji s Volkswagenom, iako se u početku razmišljalo i o suradnji s Mercedesom. Projekt Colorado je donio dva nova modela, koji će dijeliti platformu: Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg. No svaki je proizvođač prilagođavao ponudu motora i ostalih detalja kupcima marke.

Porsche je Cayenne proizvodio u Njemačkoj, a prva (E1) i druga generacija (E2) su silazile s proizvodnje u novoj liniji u Leipzigu, koju je Porsche napravio za ovaj model. Proizvodnja treće generacije (E3) je preseljena u Bratislavu, a u Leipzigu se linija koristi za Panameru i Macan.

Porsche je u posljednjih 20 godina s modelom Cayenne napravio novu uspješnu priču i privukao mnogobrojne nove kupce i fanove iz cijelog svijeta, i sada je jedan od glavnih modela ovog proizvođača, koji je daleko od onoga što je bio početkom devedesetih godina prošlog stoljeća.

KOMENTARI