Peta generacija valjda najpoznatijeg hibridnog automobila stigla je i na naše tržište. Naravno riječ je o Toyoti Prius, kompaktnom modelu koji u najnovijoj generaciji donosi nešto hrabriji dizajn, što će zasigurno pridonijeti boljoj prodaji. Također, barem na europskom tržištu, Prius će biti dostupan isključivo kao plug-in hibrid, dok standardni hibrid ostaje u ponudi u ostatku svijeta. No na europskom bi se tržištu radila konkurencija vlastitom modelu iz kuće – Corolli, pa nema smisla da su u ponudi oba modela.
Prius je postavljen na drugu generaciju GA-C platforme, a novu generaciju pokreće dvolitreni benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 111 kW/148 KS i elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 120 kW/160 KS, dok je ukupna snaga sustava 164 kW/223 KS. To je gotovo dvostruko snažniji pogon u odnosu na dosadašnji model koji je imao ukupnu snagu sustava od 90 kW/122 KS.
Kapacitet baterije je 13,6 kWh, a ona bi trebala omogućiti autonomiju do 86 km, što je uglavnom dovoljno za većinu vožnji tijekom dana. Novi pogonski sustav donosi i puno bolje performanse, pa tako ubrzanje od 0 do 100 km/h sada traje 6,8 sekundi dok je maksimalna brzina 177 km/h. Pritom je prosječna potrošnja po WLTP-u 0,5 l/100 km, naravno ako je baterija puna, dok je prosječna potrošnja struje 11,4 kWh/100 km, što je također dobar rezultat.
Novi Prius je dug 4600 mm, širok 1782 mm i visok 1470 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2750 mm. Obujam prtljažnika je 284 litre, dok je težina praznog vozila 1460 kg, a nosivost mu je 375 kg. Prius plug-in hibrid je dostupan s tri paketa opreme – Elegant, Executive i Premium, a cijene na našem tržištu kreću od 48.768 eura.
KOMENTARI