Nova generacija Toyote Prius u Europu stiže samo kao plug-in hibrid

Nova generacija Toyote Prius u Europu stiže samo kao plug-in hibrid

Toyota je objavila prve podatke o 5. generaciji Priusa, a koja u Europu stiže isključivo kao plug-in hibrid i koji će imati čak 50 % veću autonomiju.

Potpuno nova Toyota Prius stigla u salone, a znamo i cijene
Test: Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW
Mazda slavi 20 godina modela 3

Toyota Prius je prvi puta predstavljena 1997. godine i od tada je bila sinonim za hibridna vozila, no uz sve veći broj kako hibridnih tako i električnih automobila, Prius je izgubio svoju snagu. No Toyota je to spremno dočekala i upravo je predstavila 5. generaciju ovog automobila, koji će na europsko tržište stizati isključivo u plug-in hibridnoj izvedbi.

I Prius je postavljen na drugu generaciju GA-C platforme, a novu će generaciju pokretati dvolitreni benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 111 kW/148 KS i elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 120 kW/160 KS, dok je ukupna snaga sustava 164 kW/223 KS. To je gotovo duplo snažniji pogon u odnosu na dosadašnji koji ima ukupnu snagu od 90 kW/122 KS.

To će omogućiti bolje performanse, koje još nisu objavljene, a treba istaknuti i novu litij-ionsku bateriju kapaciteta 13,6 kWh, koja će omogućiti autonomiju veću i za 50 % u odnosu na još uvijek aktualan model. Baterija je radi manjih dimenzija sada ugrađena ispod stražnjih sjedala. A i nova generacija će u dodatnoj opremi nuditi solarni krov za punjenje baterije.

No ono što više iznenađuje je dizajn vozila, koji, iako ima linije prethodnih generacija, sada izgleda puno modernije i privlačnije. Tu je i 50 mm veći međuosovinski razmak koji omogućuje više prostora za koljena na stražnjim sjedalima, a istovremeno je ukupna dužina smanjena za 46 mm. Treba naglasiti i kako je širina povećana za 22 mm.

Unutrašnjost donosi digitalnu instrument ploču koja ima dijagonalu od 7 inča i postavljena je povišeno, kao i kod modela bZ4X, dok središnjom konzolom dominira veliki multimedijski zaslon dijagonale 12,3 inča, a za pohvalu je što su komande klima uređaja odvojene od zaslona.

KOMENTARI