Nova generacija Toyote Prius u Europu stiže samo kao plug-in hibrid

Nova generacija Toyote Prius u Europu stiže samo kao plug-in hibrid

Toyota je objavila prve podatke o 5. generaciji Priusa, a koja u Europu stiže isključivo kao plug-in hibrid i koji će imati čak 50 % veću autonomiju.

Hoće li aktualni Megane dobiti nasljednika?
Posljednje zbogom za Alfa Romeo Giuliettu
TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KS Comfort

Toyota Prius je prvi puta predstavljena 1997. godine i od tada je bila sinonim za hibridna vozila, no uz sve veći broj kako hibridnih tako i električnih automobila, Prius je izgubio svoju snagu. No Toyota je to spremno dočekala i upravo je predstavila 5. generaciju ovog automobila, koji će na europsko tržište stizati isključivo u plug-in hibridnoj izvedbi.

I Prius je postavljen na drugu generaciju GA-C platforme, a novu će generaciju pokretati dvolitreni benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 111 kW/148 KS i elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 120 kW/160 KS, dok je ukupna snaga sustava 164 kW/223 KS. To je gotovo duplo snažniji pogon u odnosu na dosadašnji koji ima ukupnu snagu od 90 kW/122 KS.

To će omogućiti bolje performanse, koje još nisu objavljene, a treba istaknuti i novu litij-ionsku bateriju kapaciteta 13,6 kWh, koja će omogućiti autonomiju veću i za 50 % u odnosu na još uvijek aktualan model. Baterija je radi manjih dimenzija sada ugrađena ispod stražnjih sjedala. A i nova generacija će u dodatnoj opremi nuditi solarni krov za punjenje baterije.

No ono što više iznenađuje je dizajn vozila, koji, iako ima linije prethodnih generacija, sada izgleda puno modernije i privlačnije. Tu je i 50 mm veći međuosovinski razmak koji omogućuje više prostora za koljena na stražnjim sjedalima, a istovremeno je ukupna dužina smanjena za 46 mm. Treba naglasiti i kako je širina povećana za 22 mm.

Unutrašnjost donosi digitalnu instrument ploču koja ima dijagonalu od 7 inča i postavljena je povišeno, kao i kod modela bZ4X, dok središnjom konzolom dominira veliki multimedijski zaslon dijagonale 12,3 inča, a za pohvalu je što su komande klima uređaja odvojene od zaslona.

KOMENTARI