SUV s pogonom na sve kotače

SUV s pogonom na sve kotače

Kompaktni SUV coupé: Audi Q3 Sportback
Peugeot 2008 u klubu milijun
Stigla je peta generacija Toyote RAV4

Iako je novi model na hrvatskom tržištu, Koleos u suštini i nije najnoviji model iz Renaulta – predstavljen je u 2016. godini te je prvo lansiran u Australiji, Kini i na još nekim tržištima da bi se sada pojavio i na domaćem. Usporedbom s najsličnijim modelom Renault Scenic primjećuje se nedostatak nekih sigurnosnih sustava, kao što je recimo aktivni tempomat, a razlog je što se na tim tržištima ne traže baš sve funkcije kao na europskom. Iz Renaulta već za sljedeću, 2018. godinu najavljuju update tako da će Koleos sustići svoju braću.

Renaultov SUV Koleos u aktualnoj drugoj generaciji nudi snažan, atletski izgled, dizajniran je u isto vrijeme kad i Talisman – dizajn potpisuje isti dizajner. Koleos u prednjem dijelu ima veliku prednju masku i LED svjetla u obliku slova C, stražnja svjetla su razvučena preko cijelog stražnjeg dijela kao kod Talismana. Interijer je također kao u Talismanu – primjećujemo ipak i neke SUV detalje, uz armaturnu ploču koja je robusnija.

Na hrvatskoj prezentaciji smo u okolici Zagreba isprobali novi Koleos čija se vrata otvaraju primjetno šire nego kod drugih vozila – prednja do 70 stupnjeva, a stražnja čak 77 čime je omogućen lakši ulazak i izlazak iz vozila. Primjećujemo zgodan produžetak na vratima, u donjem dijelu, čime se dobilo na čistoći hlača jer nakon vožnje po snijegu ili blatu na pragovima nema prljavštine koju bismo mogli pokupiti nogavicama pri ulasku i izlasku iz Koleosa. Zgodno! Spomenimo kako putnici na stražnjoj klupi imaju 29 cm prostora za koljena (međuosovinski razmak iznosi 2705 mm).

Prtljažnik se otvara električno, a za otvaranje je samo potrebno zamahnuti nogom ispod vozila u stražnjem dijelu – obujam od 579 litara ide i do 831 litru ukoliko stvari natrpamo sve do krova dok se spuštanjem stražnjih sjedala i iskorištavanjem duplog dna dolazi do 175 litara korisnog prostora. Inače, vrata prtljažnika se mogu i memorirati ukoliko imamo niži strop garaže, a kuka za vuču će se automatski, pritiskom na gumb, sama postaviti. Na taj način Renault Koleos može povući prikolicu mase do dvije tone.

U interijeru se putničku kabinu može personalizirati kroz boje i dizajn instrumenata. Možemo imati grijanje i hlađenje prednjih sjedala dok se na stražnjoj klupi sjedala mogu zagrijati. Pretinac u središnjem mostu je grijan i hlađen, imamo i grijanje kola upravljača, ali i grijanje prednjeg stakla za brže odmrzavanje zimi. R-link je poznati Renaultov multimedijski sustav, a kao novost stižu aplikacije Apple CarPlay i Android Auto za povezivanje iOS i Android uređaja kako bi se spojeni preko kabela mogli koristiti putem touch ekrana vozila. Može se dobiti Bose sustav s 12 zvučnika + DAB u kombinaciji s ekranom od 8,7 inča ukoliko se odlučite za verziju opreme Initiale Paris, inače ćete ovo zadovoljstvo platiti 6990 kuna.

Sigurnosni sustavi poput ESP-a, aktivnog kočenja u nuždi, upozorenja za umor vozača, za mrtvi kut, prepoznavanje prometnih znakova, prelazak preko bijele linije, svjetla koja prate zavoje pomažu u vožnji. Pridružuju im se još i automatsko parkiranje, Hill Holder Assist za kretanje na uzbrdici, automatska promjena dugog i kratkog svjetla. Koleos ima šest zračnih jastuka, a iako još nije bio na EuroNCAP testu očekuje se da će dobiti maksimalnih pet zvjezdica. Vozilo se proizvodi u mjestu Busam u Južnoj Koreji.

Ponuda motora Renaulta Koleos počinje s poznatim 1,6-litrenim turbodizelskim motorom dCi 130 snage 130 KS koji se nalazi u većem broju Renaultovih modela, to je Renaultov motor uparen s ručnim mjenjačem i samo s prednjim pogonom dok jači motor obujma dvije litre (2.0) stiže iz Mercedes i snage je 175 KS. Dostupan je u tri verzije: ručni mjenjač s 4WD pogonom, te automatski bezstupanjski CVT u verzijama s prednjim pogonom i s pogonom na sve kotače.
Na hrvatskom tržištu u ponudi nema benzinskih motora, iako su oni dostupni na nekim drugim tržištima. Trend u ovom segmentu su samo dizelaši, ali bude li potrebe za benzincem, iz Renaulta su nam izjavili da imaju rješenje.

Pogon može biti na prednje i 4WD na sve kotače tako da je s Koleosom (uz senzor nagiba vozila) moguće ići i u offroad avanture, a 4WD pogon potpisuje alijansa Renault Nissan. Vozač može birati između tri načina rada pogona na sve kotače: prednji 2WD, automatski kad se po potrebi uključuje i stražnji pogon te Lock 4WD kod kojeg se na prednje i stražnje kotače prebacuje okretni moment u omjeru 50:50. Lock 4WD je dostupan do brzine 50 km/h, a kad se prijeđe ta brzina prebacuje se u automatski način.

Aktualna i prva generacija Renaulta Koleos

Uz ručni pogon dostupan je i X-Tronic, bezstupanjski CVT mjenjač koji je ugrađen u više od milijun vozila. X-Tronic D-Step funkcija je korisna ukoliko pritisnemo papučicu gasa do kraja te sustav umjetno smanjuje broj okretaja pa imamo osjećaj kao da je došlo do smanjenja broja okretaja, ali u suštini se ispod haube ništa ne događa iako mi imamo osjećaj da se nešto događa s okretajima. Dakle, CVT mjenjač glumi klasični automatski mjenjač sa stupnjevima kako bi vozač imao osjećaj da se nešto događa u mjenjačkoj kutiji.

Početna cijena za Renault Koleos dCi 130 Zen je od 219.900 kuna dok jača izvedba dCi 175 X-Tronic starta od 284.900 kuna.

D-SUV segment u Europi je u porastu – u 2015. je prodano oko 300.000 vozila dok je u prošloj 2016. brojka porasla iznad 350.000, a u 2017. se očekuje više od 400.000 prodanih vozila. Koleos se nalazi u kategoriji zajedno s modelima Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail, Honda CR-V, Peugeot 5008, Volkswagen Tiguan Allspace, Hyundai Santa Fe dok su u premium segmentu modeli Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Volvo XC60.